Wat is er nieuw

Lido 120 (Killerfish)

Helder water, geen bodemfilter meer en een bak zonder apistogramma's.

Een week of 2 geleden de apisto's uitgevangen. Gave vissen maar vielen totaal weg tegen de donkere achtergrond en ook mijn riesei waren er bang voor. Daarbij miste ik leven op de bodem.

1 koppel gaat komende week in de bak die ik op werk ga opstarten, de ander op marktplaats of zaterdag terug naar de winkel. Helaas moest de hele scape eruit, dus ook maar van het bodemfilter weer een normaal filter gemaakt.

Afgelopen week ook 13 corydoras similis toegevoegd en die doen het super. Gisteren een hele lading citroentjes uit de 3 op een rij, want die hebben plaats mogen maken voor een groep black sakura's. Water krijgt nog wel iets meer een tint, maar voor het uitvangen en verwijderen van het bodemfilter was ff een stevige ww nodig.

Op de bodem komen zo ook nog wat botanicals, om de scape af te maken

20240908_211411.jpg

Bak draait goed en heeft sinds vorige week 3 nieuwe bewoners. 3 L236, waarvan 2 SW.

De normale laat zich al heel goed zien, de andere 2 zijn wat schuwer. Kubotais gisteren ook ff aangevuld, vond 15 te weinig. Totaaltje volgt

20241109_183400.jpg

Benieuwd naar t totaalplaatje!

en hoe wit het nu totaal van visbestand ?

de kubitai zwemmen die in groep of eerder hier en daar ?

I
en hoe wit het nu totaal van visbestand ?

de kubitai zwemmen die in groep of eerder hier en daar ?
Ik denk dat je bedoelt wat t visbestand is en hoe de kubotai het doen?

zo'n 20 a 25 kubotais schat ik, stuk of 15 corydoras similis (nog jongen), handjevol otocinclus, 3 L236 en een leger aan citroengarnalen. Oh en nog een paar 'leftovers' in de vorm van ringbandsnoekjes. Zijn er niet heel veel meer en die ga ik ook niet aanvullen verder

Kubotais zwemmen heel vrolijk de hele bak door; leuke vis die totaal niet schuw is. Daarom ook mede voor deze soort gegaan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan