Lido 120 van Geert80


Geert80 zei:
En ik heb dan nog een klein tweede bakje voor mijn vrouw erbij omdat zij graag mooie guppies wil

Kleine sneak preview van mijn nieuwe zelfgebouwde aquarium! De afmeting zijn 75x22x35. En hij staat in de BADKAMER! Zodat we lekker vanuit het bad naar de vissen kunnen kijken... Ik zal voortaan wel altijd te laat zijn op mijn werk, maar ach...

Dit is hem, nu nog maar net gevuld en slechts twee zuurstofplantjes erin voor de opstart...
DSC_0008.jpg


Dit is wat je ziet zodra je de badkamer inloopt..
DSC_0007.jpg


BESTE TOILETTE OOIT!!!!
DSC_0012.jpg


Vanuit de badkuip:
DSC_0012.jpg


En onder het aquarium zit een touch controller om de ledverlichting in de badkamer te sturen, zodat je dit kunt creeeren:
DSC_0005.jpg




Ik ben echt h��l erg benieuwd wat jullie hiervan vinden... Het visbestand staat nog niet vast, behalve dan dat mijn vrouw dus graag guppies wil. Daarnaast dacht ik aan wat Rhinogobius duospilus voor op de bodem en daar zal het wel ongeveer bij blijven. Daarnaast qua inrichting eenvoudige planten die geen CO2 eisen zoals javavarens, Hydrocleys Nymphoides, Anubias Nana, Sagittaria Platyphylla en vallisneria en wat steen en spiderwood...
 
Leuk idee wat je niet vaak ziet. Wat zullen jullie een tijd op het toilet gaan doorbrengen straks. Lol.
 
jessicapilon zei:
Leuk idee wat je niet vaak ziet. Wat zullen jullie een tijd op het toilet gaan doorbrengen straks. Lol.
Het is vooral bedoeld voor in het bad, maar ik ben ook bang dat ik vaak naast de pot zal plassen omdat ik ben afgeleid. ;)
 
Tsja, wat moet ik er van vinden :juggle:
Aparte plaats, maar wel uniek denk ik, badder ze :)
Ik ben benieuwd hoe het gaat met het temperatuur verschil tijdens het badderen.
Succes.
 
TonHageraats zei:
Ik ben benieuwd hoe het gaat met het temperatuur verschil tijdens het badderen.

Daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Toen ik gisteren ging douchen besloeg de bak wel een beetje maar lang niet zo erg als de spiegel bijvoorbeeld. Aangezien ik wel boven het bad een aparte afzuiging heb aangelegd en de temperatuur van het aquarium een constante 26�C zal zijn vermoed ik dat het geen probleem gaat geven...

En anders moet ik eens in de paar maanden de buitenkant bewerken met Anti-fog spray voor autoruiten... Hoe dan ook ga ik h��l erg genieten als ik voortaan in bad lig.
 
Haha wat gaaf!

Kun je de stortbak van het toilet aansluiten in een waterverversingscyclus.

Ik denk alleen dat de visjes een draaikolk niet gaan waarderen elke keer bij het doortrekken :p
 
Zozo, jij hebt het aquariumvirus goed te pakken :)
Ik vind het heel mooi staan zo, ook makkelijk met verversen.
 
Wat een leuk idee! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als deze mooi is ingedraaid!
 
De Lido heb ik weggedaan. Dat wil zeggen, ik heb hem aan een vriend gegeven om hem op die manier ook te besmetten met het aquarium virus. Nu is hij begonnen met de herinrichting en dacht ik dat het misschien wel leuk was om hier wat foto's in mijn oude topic te zetten. Maak ik er gelijk een leuk overzichtje van augustus 2013 tot vorige week... Als afsluiting van het topic zeg maar.


2013-08-20230243-3.jpg


2014-01-22_203939.jpg


2014-01-21_233044.jpg


IMAG0471.jpg


IMAG0012.jpg


IMAG0055.jpg


IMAG0215.jpg


IMAG0255.jpg


IMAG0270.jpg


Dit is zoals hij er nu bij staat onder nieuw beheer, zeg maar... Vers ingericht dus nog wat kaal en zonder bewoners... Maar zeker niet gek, helemaal niet voor een beginner.

IMG-20151230-WA0004.jpg
 

Terug
Bovenaan