Lido120 van Fozzy


bodembemesting en vloeibare voeding ook binnen, dus de planten zullen eerst wel voldoende hebben.
2BE7B5DE-4F86-43FC-9DCD-60B3B25041E5.jpeg
Nu wachten op de bak, vermoedelijk vrijdag.
er komt zeer waarschijnlijk GEEN co2 in deze bak.
 
Ik heb geen ervaring met de bak maar een kennis in de straat heeft die en die heeft er toch co2 opgedaan destijds want er zit wel een aardig stukje licht boven dacht ik. Maar goed je gaat het zien Albert en drijvers kunnen ook veel doen.
 
Ik heb geen ervaring met de bak maar een kennis in de straat heeft die en die heeft er toch co2 opgedaan destijds want er zit wel een aardig stukje licht boven dacht ik. Maar goed je gaat het zien Albert en drijvers kunnen ook veel doen.
Drijvers, en zien of ik nog HN kan scoren. En dan gaan we het inderdaad zien John. En anders hang ik mn JBL solar Natur er in, die heb ik niet verkocht, bij het terrarium en koppel die aan een Led Solar effect erbij. Dan kan ik wel handmatig dimmen en ben ik voor ā‚¬100,- klaar. Goedkoper dan een Helialux setje of Daytime setje.
 
bodembemesting en vloeibare voeding ook binnen, dus de planten zullen eerst wel voldoende hebben. Bekijk bijlage 355722Nu wachten op de bak, vermoedelijk vrijdag.
er komt zeer waarschijnlijk GEEN co2 in deze bak.
Die vloeibare voeding 'complete' is dat ongeveer hetzelfde als de all in one ?
Of is de complete beter?
 
Hij is er. Filterhuis dr uit gehaald. Zat behoorlijk vast. De achterste dotten zitten er nog. Heb m net op tijd besteld. De bak kostte inmiddels ā‚¬239. Ik heb ā‚¬195 betaald vorige week.

De lampen kunnen dus niet afzonderlijk branden. Als ik dr 1 losdraai gaat alles uit.

Nu maar eens zien hoever ik kom het weekend. Eerst spoelen morgen.
21D4E044-6007-45FE-898F-CF03B4BE6925.jpeg
 
Heb maar ff een testkoffer en wat planten besteld, want de Lfs waar ik de bak heb gehaald gister had niet veel soeps zitten.
wel wat meegenomen, maar te weinig. Dus APO heeft weer een goeie aan me. :).
 
Hij is er. Filterhuis dr uit gehaald. Zat behoorlijk vast. De achterste dotten zitten er nog. Heb m net op tijd besteld. De bak kostte inmiddels ā‚¬239. Ik heb ā‚¬195 betaald vorige week.

De lampen kunnen dus niet afzonderlijk branden. Als ik dr 1 losdraai gaat alles uit.

Nu maar eens zien hoever ik kom het weekend. Eerst spoelen morgen.
Bekijk bijlage 355779
Las toevallig van de week op de site van mijn lfs dat juwel en aquatlantis vanaf 01 februari hun prijzen verhoogde.
Heb je hem net op tijd gekocht (y)
Veel plezier ermee.
 
Best wel veul licht ja die ledlampen vd Lido.
886E3181-45D7-436F-9B8E-AA1EB9C99FC3.jpeg

De 2e is de ledbalk van JBL (rgb) Solar Natur van 24watt die ik heb liggen van het terrarium. Deze is wel dimbaar en heeft als Kelvin waardes de keuze uit 2700, 4000 or 6700. PAR >200. Denk dat ik die er maar boven ga hangen. Past alleen niet in de balk van Juwel ( lamp is te breed). Dus dan maar alternatieve manier van inhangen.
A4AAEE1E-8B93-48FB-93F7-4835C263B147.jpeg


31E98C9D-F122-440F-A0BE-1E798F1E59A0.jpeg

Maar eerst 2 afspraken zo en dan de verfroller en verf voor de achterzijde.
 
Ja dat was veel licht Albert maar dat gaf ik al aan en dat gaf bij mn kennis ier ook problemen zonder co2.
Vergeet niet het te ontvetten zoals ik dus wel was vergeten:DD
 
Mooi zwart gerold. Nog beetje bijwerken, maar dat doe ik met de 2e laag. En ramen aan de binnenkant poetsen voor ik de bak vul. Moet eigenlijk die plakkers dr nog afhalen ad achterzijde, hoewel, een grote plant ervoor is ook goed.
C8229F2A-A89D-4274-9893-70CA15461593.jpeg
 
Filterslangen dr in. Uitstroom in de lengte vd bak proberen. Verwarming hangt.
Morgen ff 15 kilo grind dr in, ff testen of het gewassen moet worden, anders gaat het dr zo in.
09AE1316-4E96-468E-BDCF-2A9B3A4012B3.jpeg
 
Heel goed bezig! Ben benieuwd naar uw ervaring met die opstelling van filter in- en uitlaat. Heb het hier ook zo gedaan bij een Lido120 met een Eheim pro4 250 en links onder heb ik de indruk dat er quasi geen stroming is in mijn bak. Veel plezier nog met de verdere installatie/inrichting!
 
Ach ja dat heeft even tijd nodig Albert en ik heb net weer wat plantjes voor Jes dr bak meegenomen. Alles op zn tijd zeg ik altijd.
 
Voordat je het weet staat de bak vol hoor.
Leuk uitzicht.
Ik neem aan dat er ruimte is tussen het zichtbare deel van de bank/stoel en het kastje? Of moet je steeds verschuiven?
 
Voordat je het weet staat de bak vol hoor.
Leuk uitzicht.
Ik neem aan dat er ruimte is tussen het zichtbare deel van de bank/stoel en het kastje? Of moet je steeds verschuiven?
Daar is een looppad hoor..kan wel een olifant(tje) tussendoor. :)
 
Goed begin!
Ben benieuwd hoe de rest van de planten de bak gaan opvullen.
 
Jij bent druk bezig geweest (y)
Zier er goed uit,
geniet ervan ....
 
Nu geduld oefenen en bedenken wat erin komt als blikvangers. Een Apistogramma soort of een paar schaakbordcichlides. of toch maar heel wat anders, wel Zuid Amerika gericht. Dat trekt me toch wel meest. Ook gesien de plantenkeuze die ik gemaakt heb. Nog wel besig met meer hout en decoratie zoals bladeren etc. Ook maar weer water donker kleuren.
 
Die Schaakbordjes zijn ook leuk maar ja ik lees dat die weer een vrij lage ph nodig hebben.

Heb ze al gehad in mn Fusion. Toen een stuk of 5 gehaald bij Utaka. Dan moet de bodem dus wel vol blad enzo liggen want daar kruipen ze echt onder.

B186B30D-CF07-4345-B378-FB5FF177BD4A.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan