Friesian
Well-known member
Leuk aquarium Albert! Ik volg je topic met belangstelling. 🙂
Zit niks in John…😉 is de JbL balk die ik gedimt heb. qua verkleuring komt nog wel als ik weer iets van Elzenproppen en bladeren en/of thee ga toevoegen,Zien er top uit Albert en je water verkleurt al lekker.
Voordeel van die slappe dekplaten is dat slappe plastic minder snel breekt dan harde plastic.. Die hadden best wat steviger gemogen.
Omdat ik de originele lichtkap eruit heb John. En dan hebben ze geen steuen. Nu dus wel.Vanwaar die strips Albert?
Misschien vanwege de "slappe" dekselplaten? Ik heb dat ook bij de Aquatantis en vooral met een bak van 120 cm merk je dat als je ze eraf haalt. Die hadden best wat steviger gemogen.
Ze zijn idd wat slapjes maar als je ze met 2 handjes eraf neemt valt het best wel mee 😉Vanwaar die strips Albert?
Misschien vanwege de "slappe" dekselplaten? Ik heb dat ook bij de Aquatantis en vooral met een bak van 120 cm merk je dat als je ze eraf haalt. Die hadden best wat steviger gemogen.
Nee John. Was niet de bedoeling. Gewoon om toch wat optische controle uit te kunnen voeren.Ga je wel co2 toevoegen Albert?
Dit kan je prima kort even uitkoken Albert, zinkt vrijwel meteen hierna. Hou wel goed je TDS in de gaten na toevoegen. Die van mij ging 150 naar beneden na toevoegen van het blad wat ik gebruik. Was niet wat ik verwachte 🤔, maar gebeurde wel.Bladwerk, elzenproppen
Bescheiden hoeveelheid er Ed.Dit kan je prima kort even uitkoken Albert, zinkt vrijwel meteen hierna. Hou wel goed je TDS in de gaten na toevoegen. Die van mij ging 150 naar beneden na toevoegen van het blad wat ik gebruik. Was niet wat ik verwachte 🤔, maar gebeurde wel.
Ga het zien. Eerste komende 3 weken nog geen levende have in elk geval.Deed ik ook, 3 blad van ieder soort. 6 in totaal.
zal hem eens een poosje in de gootsteen leggen. Voordeel van kokend water kraan (want zo’n grote pan hebben we niet. 🙂Dit kan je prima kort even uitkoken Albert, zinkt vrijwel meteen hierna.
T staat er in. Nou ja, net aan. Iets aanraken en hij komt omhoog. Eerst zien hoe dit bevalt of dat ik hem andersom draai. Zeg maar het dikke stuk op de bodem.Prachtig stuk hout Albert.
Staat nu, tot het echt zwaar genoeg is, even tijdelijk tegen het glas. Mijn bedoeling is om het 180gr te draaien en dan met de punten omhoog in het water te zetten.Laat je dat hout gewoon tegen het glas aan steunen of lijkt dat maar zo ?
Je bent er een mooi bakje van aan het maken 👍
En de flow van het ultrastille Eheim 2213 filter.
Aquarium staat er mooi bij Albert.
Jammer dat die echinodorus straks weer zijn onderwatervorm aan gaat nemen. Vind de bovenwater vorm veel mooier. Met die stelen en ei-vorm bladeren.
Bedankt. Begint er al aardig op te lijken war ik voor ogen heb zo. Nog wel op zoek naar de HN, Hydrocleis Nymphoides, om erbij te zetten als oppervlakte drijvers.Mooie start, bak ziet er goed uit
Die HN heb ik niet meer. Anders had je die zo kunnen krijgen.Bedankt. Begint er al aardig op te lijken war ik voor ogen heb zo. Nog wel op zoek naar de HN, Hydrocleis Nymphoides, om erbij te zetten als oppervlakte drijvers.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.