Lido120 van Fozzy


Planten staan dr in. Rechtsachter de Echinodorus Barthi. Moederplant in grote pot, wat uiteindelijk 3 stuks bleek na ontpotten. Verder een E. Harbich, een Justicia Gendarussa en als voorgrond rechts de Sagittaria Subulata en links Micranthem Monte Carlo. En nu laten wortelen en toekijken.
3DDDB346-31A3-40F2-AEC6-E11D69813C2C.jpeg
6758646D-086F-46FC-B0D1-CA5BCB5A03F7.jpeg
9A58727A-E15F-40C5-BB43-604005CB61F5.jpeg
1F0CB2A5-C07E-4AB4-890B-52E392F4FB1A.jpeg
 
Zien er top uit Albert en je water verkleurt al lekker.
Zit niks in John…;) is de JbL balk die ik gedimt heb. qua verkleuring komt nog wel als ik weer iets van Elzenproppen en bladeren en/of thee ga toevoegen,
 
Kan dat van het hout komen of bacteriebloei want ik meen toch een soort kleur of zweem te zien. Jes had bij de opstart ook binnen 48 uur waterbloei en dat trekt nu na 1 week weer weg.
 
Ja. Zondag was de bak mooi dof idd van bacteribloei. Maar dat is al behoorlijk minder en deels hout wat nog kleur afgeeft.
 
Vanmiddag wat bladeren en elzenproppen besteld voor het bakkie. En zaterdag misschien ff naar Rijssen naar de LFS voor wat extra hout en misschien nog wat ander Spul.
 
Even bij de Gamma een paar alu strips gehaald van 30x2mm om onder de deksels te leggen.
twijfel nog of ik ze aan de deksels vast ga kitten. Geloof niet dat het meerwaarde heeft.
zie hier het resultaat.
0E8A66E8-9B17-4FDB-A1CC-B24BC1D5F082.jpeg
B7D8179D-B7A4-4207-81EC-C4996AA18EE9.jpeg
 

Bijlagen

  • 275A46AE-19D8-4FAF-B004-D9A637562817.jpeg
    275A46AE-19D8-4FAF-B004-D9A637562817.jpeg
    114.8 KB · Weergaven: 73
  • 7A5F4B98-7B2B-4220-AE2E-4B13E9307867.jpeg
    7A5F4B98-7B2B-4220-AE2E-4B13E9307867.jpeg
    114.8 KB · Weergaven: 72
Vanwaar die strips Albert?
Misschien vanwege de "slappe" dekselplaten? Ik heb dat ook bij de Aquatantis en vooral met een bak van 120 cm merk je dat als je ze eraf haalt. Die hadden best wat steviger gemogen.
 
Ziet er strakker uit Albert. En als het alluminium niet door buigt zou ik het lekker zo laten.


. Die hadden best wat steviger gemogen.
Voordeel van die slappe dekplaten is dat slappe plastic minder snel breekt dan harde plastic.
 
Vanwaar die strips Albert?
Misschien vanwege de "slappe" dekselplaten? Ik heb dat ook bij de Aquatantis en vooral met een bak van 120 cm merk je dat als je ze eraf haalt. Die hadden best wat steviger gemogen.
Omdat ik de originele lichtkap eruit heb John. En dan hebben ze geen steuen. Nu dus wel.
 
Vanwaar die strips Albert?
Misschien vanwege de "slappe" dekselplaten? Ik heb dat ook bij de Aquatantis en vooral met een bak van 120 cm merk je dat als je ze eraf haalt. Die hadden best wat steviger gemogen.
Ze zijn idd wat slapjes maar als je ze met 2 handjes eraf neemt valt het best wel mee ;)
 
Ff ritje Rijssen gehad. Thuis gekomen met een mooi stuk hout en een Co2 permanent test, toch wat in de gaten houden,
en bezorger is ook onderweg met pakketje Elzenproppen en wat bladwerk voor in de bak. Foto’s komen later wel vandaag,
 
Ga je wel co2 toevoegen Albert?
Nee John. Was niet de bedoeling. Gewoon om toch wat optische controle uit te kunnen voeren.

Bladwerk, elzenproppen en het stukje hout.
Staat in de schuur in te wateren, ondanks het gewicht gaat het toch drijven. Ff geduld dus.
F1A5364E-2E03-487A-A476-62FC50071AD2.jpeg
4CEA563C-2581-45CF-A8F9-2F72F1AF673F.jpeg
D8000256-69DA-4D17-B810-3AB454CF5741.jpeg
 
Bladwerk, elzenproppen
Dit kan je prima kort even uitkoken Albert, zinkt vrijwel meteen hierna. Hou wel goed je TDS in de gaten na toevoegen. Die van mij ging 150 naar beneden na toevoegen van het blad wat ik gebruik. Was niet wat ik verwachte 🤔, maar gebeurde wel.
 
Dit kan je prima kort even uitkoken Albert, zinkt vrijwel meteen hierna. Hou wel goed je TDS in de gaten na toevoegen. Die van mij ging 150 naar beneden na toevoegen van het blad wat ik gebruik. Was niet wat ik verwachte 🤔, maar gebeurde wel.
Bescheiden hoeveelheid er Ed.
 
Flink stuk en ik denk dat als je hem omdraait dat je veel bodemoppervlak kwijt bent maar goed jij kan dat het beste in real bekijken en het doen zoals jij het het mooiste vindt.
 
Laat je dat hout gewoon tegen het glas aan steunen of lijkt dat maar zo ?
Je bent er een mooi bakje van aan het maken (y)
 
Laat je dat hout gewoon tegen het glas aan steunen of lijkt dat maar zo ?
Je bent er een mooi bakje van aan het maken (y)
Staat nu, tot het echt zwaar genoeg is, even tijdelijk tegen het glas. Mijn bedoeling is om het 180gr te draaien en dan met de punten omhoog in het water te zetten.
 
Aquarium staat er mooi bij Albert.
Jammer dat die echinodorus straks weer zijn onderwatervorm aan gaat nemen. Vind de bovenwater vorm veel mooier. Met die stelen en ei-vorm bladeren.
 
Aquarium staat er mooi bij Albert.
Jammer dat die echinodorus straks weer zijn onderwatervorm aan gaat nemen. Vind de bovenwater vorm veel mooier. Met die stelen en ei-vorm bladeren.

Mooie start, bak ziet er goed uit :thumbs:
Bedankt. Begint er al aardig op te lijken war ik voor ogen heb zo. Nog wel op zoek naar de HN, Hydrocleis Nymphoides, om erbij te zetten als oppervlakte drijvers.
 
Bedankt. Begint er al aardig op te lijken war ik voor ogen heb zo. Nog wel op zoek naar de HN, Hydrocleis Nymphoides, om erbij te zetten als oppervlakte drijvers.
Die HN heb ik niet meer. Anders had je die zo kunnen krijgen.
 
 

Terug
Bovenaan