Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Weinig verandert hoor, plantjes groeien. De A Riesei nog niet bij de LFS afgeleverd, geduld dus.

Een foto na een dag of 14 weer. Heel de week op vakantie geweest, gisteren even wat water ververst. Maar het echte onderhoud moet nog gebeuren begin volgende week.

h1T4kxpKC4nUZHmi51lZBOp_lSLJgedU.jpeg

Ziet er goed uit!

Hoe bevalt de nannomustus eques?
Zwemmen ze mooi samen in de bovenlaag?

Ben van plan ze zelf ook aanteschaffen voor mijn toekomstige lido 120.

Mvg
Rennie

Ze zwemmen midden en bovenlaag. Maar niet heus de hele tijd bovenin hoor, maar dat doen mn bijlzalmen in de meterbak ook niet continu.

Watertestje met de ProScan. En een foto van gisteravond.
e6QcJg2l2xs0y4YZLB3HCLkdSYNJB27p.jpeg

e6QcJg2l2xs0y4YZLB3HCLkdSYNJB27p.jpeg

Denk door het verversen met kraanwater Richard.
Anders zou ik het niet weten...regenwater uit de ton lijkt me ok.
Toch eens testen.

Heb de lido en de meterbak achter elkaar getest en zit toch verschil in.

Normaal meette ik het ook nooit met druppeltests, de ProScan meet het wel mee.

Dit is beter meten dan eventueel met druppels Albert en nu zie je het ook direct en sneller.
Ik zou niet weten bij welke waarde dit teveel is voor de vissen.
Aangezien je altijd dit water gebruikt en er geen problemen zijn geweest zal het wel binnen de perken zitten.
Toen je het niet kon weten ging het ook goed dus.....................
De meesten meten dit niet denk ik. Alleen neemt de Proscan het wel mee dus. Dat is dan wel weer een voordeel ervan.

Hier al een tijd geen update meer gedaan zie ik net.
De bak draait gewoon zoals het hoort. Staat in een a dere hoek vd kamer en is daar door de lichtinval niet zo goed te fotograferen helaas. Vandaar misschien ook weinig foto's.
Nog steeds geen aanvulling op mn Axelrodia Riesei. Staan nog op de lijst maar niet zo eenvoudig te verkrijgen.

Toch maar even een foto gemaakt zojuist met de iPhone.

WMkwCoCjrOHywE7skp4ZbBvIP9S8jmch.jpeg

Foto ziet er op de telefoon nog redelijk uit....maar zo 'groter' zie ik wel veel bewegingsonscherpte.
Toch de volgende keer de spiegelreflex maar tevoorschijn toveren..

Hetzelfde als sinds begin inrichting.
6 potloodvisjes,Nannostomus Eques, 5 Corydoras Nannus, stuk of 14 Axelrodia Riesei, klein visje trouwens.
En de Apistogramma Panduro, koppeltje.
En er zwerven een paar Japonica garnalen door de bak.

Mooi zeg 🙂

Hoe heet die Echinodorus die aan de rechter kant staat?

Is dat de Bleheri of de Amazonicus?

Al een paar maand geen nieuws in dit Topic.

Bakje staat me niet zo aan. Kan er geen plezier aan krijgen.
Nu heb ik de moed maar weer opgevat om deze komende week rond het weekend aan te pakken.
Vissen met ca. 80 liter van het aquariumwater in een kuip zetten. En de bak leeg te halen.
Hout poetsen enz. Bodem ben ik nog niet uit of ik deze behoud en uitspoelen ga, of dat ik er ook filterzand in ga doen.
Vandaag lateriet, leem en kleibollenmix besteld om weer onder de bodem te doen.
En ik heb een aantal nieuwe planten besteld bij APO.

En op zoek naar een ander filter gegaan omdat ik het vermoeden heb dat de e401 van JBL toch niet genoeg voor filtering en stroming zorgt in de bak. Er komt een nieuwe e701 op te staan, OF een 2ehands 900.

Wordt vervolgd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan