Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Bestelling binnen van de Wildkamp, zelf even gehaald bij de winkel 5km verderop.
De 'middelste versie' dit maal.
Het hout er alvast uitgehaald en geschrobt. En daarna in een grote ton gezet zodat het vochtig blijft.
Morgen komen de planten, laat ik die ook een nachtje in een emmer water staan, en vrijdag aan de slag met vissen uitvangen en schoonmaken.

zH8heWRDvQOWIK_jpJDpfhQ__nosjp1h.jpeg
zH8heWRDvQOWIK_jpJDpfhQ__nosjp1h.jpeg

De bak draait weer. Om half 9 begonnen met water afhevelen in een grote kuip die ik voor dit soort zaken in de schuur heb staan, filtertje erin en de verwarming. Vissen uitvangen in alle rust om niet teveel stress te veroorzaken.
Bodem eruit scheppen bak reinigen. En weer opnieuw beginnen.
Klei, leem en lateriet op de bodem gestrooid. Overal een beetje. Daarna filterzand erop gedaan. Niet echt uitgespoelt overigens. Planten erin, hout erin. Water weer terug, en aanvullen met kraanwater. Filterinhoud van de E401 in de e701 gedaan, die heeft 3 bakjes, dus extra watten en bakje apart voor de turf. Aansluiten en draaien.
Om 12 uur klaar, en dan nu foto's vd klus. Filter draaide in een uur de bak alweer helder. En is nu weer aardig normaal van helderheid. Moet nog wel elzenproppen in de bak doen, maar die staan zich nog vol te zuigen met water.

av3WJZ4P279MnxncGGgnJNWWCoLs8l5B.jpeg

Ook ff een filmpje van het scholen van de Axelrodia Riesei en de N. Eques
De verlichting is nu de RGB leds enigszins gedempt. De TL's gaan rond 18.30 uit.

[video]jivlOjIDMnM[/video]

Waarom gaan je lichten zo vroeg uit?
Of branden dan alleen de leds nog?
Anders zit je de hele avond in een donkere bak te kijken.
Ik vind het een leuke school hoor, het is echt een leuke bak!

De leds branden tot half 12 Astrid. Dat is het licht waarbij het filmpje is gemaakt.

De bedoeling is dat de school nog wordt uitgebreid naar een stuk of 20, zijn leuke kleine visjes van amper 2cm groot. Maar ze zijn haast nergens te halen. De LFS waar ik was donderdag had ze 1x gehad destijds toen ik ze kocht. En ze stonden ook niet meer bij Ruinemans op de stocklist.

Ja.. Maar rgb, .minder fraai 'wit" als in de meterbak.

En op de film is het licht toch weer anders als normaal.

Ik kan LED nog steeds niet waarderen,ik vind de planten en hout er als van plastic uitzien. Gelukkig is niet iedereen van het zelfde slag.

No problem... Wat ik al zei, in de meterbak zitten Leds van Kitelight van de 1e generatie denk ik.
Die geven mooier licht vindt ik tov de rgb.

De Spiegelreflex maar even ter hand genomen voor een paar plaatjes.
Onbewerkt, alleen verkleind om ze wat zichtbaar te houden zonder scrollen.
0cVjSihuUE49JgFO3T7T9qx1D1gzuXcZ.jpeg

Hier ook even een update.nou ja, weinig te melden, bakje draait mooi. Planten doen het aardig.
Staat in andere hoek vd kamer, met net wat meer licht in de bak waardoor foto's maken wat moeilijker wordt. Zeker overdag.
Maar toch een poging om een indruk te geven.
UW4AI3b5JBOayXdySxpZgbJDrMJ6Nvfd.jpeg

Misschien de hand van God? Maradonna deed het en dat werkte toen ook, dus waarom bij mij niet he?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan