Wat is er nieuw

Little piece of Borneo (mss)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Bedankt, Morgen na Utaka, kijken voor een school vis en dan bij iemand anders de rest bestellen hoop het bestand deze maand compleet te hebben

Houd ons op de hoogte 🙂

Tekst update:

Topic is niets meer mee gedaan tot mijn spijt, ik ben sinds x aantal dagen met spoed in het ziekenhuis opgenomen, Ben nier patiënt en tijdens mijn reis in Zwitserland ben ik niet goed geworden toen is gebleken dat mijn donor nier zich aan het afstoten is, voor de mensen die het interessant vinden ik zit nu aan een zogeheten ATG kuur dit moet er hopelijk voor zorgen dat een deel van de nier functie nog te reden valt en dat ik dus nog zonder dialyse een paar maanden/jaren verder kan. Dit is een zeer intense kuur waarbij je letterlijk ziek gemaakt word.

Even ontopic: foto is met de telefoon door een familie lid gemaakt maar geeft wel een beeld van de bak, hij is na mijn idee echt natuurlijk komt veel alg op de wanden en de bodem word ook steeds viezer en dat is de kant waar ik ook op wil, Er komt nog 2 tal Cryptocoryne uit borneo bij. Verder is idee om de bak echt vies te laten worden dus de bladeren blijven liggen en ga nog meer 'rotzooi' toevoegen.

Verder is het bestand nog lang niet klaar maar gezien ik in het ziekenhuis lig kan ik hier niets aan doen op moment.

bfKc9VHsHLpOaIzJHQwzj6BVdtdKr6fW.jpegWhatsApp Image 2016-12-17 at 13.50.07 by stijn koch, on Flickr

Dit is zo'n mooi soortje sta zelf van de kleur te kijken.

Bestand is: 8 x sundadanio rubellus en 15 x de Boraras brigittea

Dat is niet misselijk Stijn, enorm veel sterkte en beterschap!!

Heel veel sterkte Stijn, ik ben zelf ook nierpatient, maar gelukkig nog niet zover dat ik al een donornier nodig heb of hoef te dialyseren (IgA nefropathie). Ik hoop dat je medicijn aanslaat en je nierfunctie te redden is!! Heel veel sterkte!

Beterschap Stijn!
Zijn inderdaad mooie vissen en nog netjes op de foto ook:foto:

groetjes John.

Beterschap Stijn!
Zijn inderdaad mooie vissen en nog netjes op de foto ook:foto:

groetjes John.

Bedankt John is een flinke tegenvaller. Ja he en dat met een telefoon vind echt toffe visjes

Veel beterschap, hopelijk ben je er snel weer bovenop!

Beddankt voor je woorden, het beter zijn zal maanden in beslag gaan nemen. Belangrijkste op moment is dat mijn nier het overleefd.

Kleine toevoeging mijn lieve ouders hebben mij twee mooi planten uit Borneo gegeven betreft de Cryptocoryne ponterderiifolia en Lagenandra thwaitesii:

9jKKbddgl55BPhTri10BApX5Eupzz4ni.jpegCryptocoryne ponterderiifolia by stijn koch, on Flickr

9jKKbddgl55BPhTri10BApX5Eupzz4ni.jpegLagenandra thwaitesii by stijn koch, on Flickr

Verder zit ik er aan te denken om een Riparium ervan te maken, de soorten die je boven ziet groeien namelijk zowel onder als bovenwater goed en aangezien ik een open aquarium heb wil ik hier eventueel gebruik van gaan maken.

Een riparium zou echt prachtig staan bij dit thema!

Precies mijn gedachten, en door mijn ziekte ben ik een zeer lange tijd uit de running met andere woorden veel te veel tijd voor mezelf en krachten opbouwen.
Probleem is ben zeer creatief in de bak maar het technische aspect vind ik altijd moeilijk.

Misschien dat je even wilt mee denken Apisto en overige leden natuurlijk.

Aquarium waterhoogte is 53 cm de bak zelf 55 door dat ik geen strips heb kan ik hem dus vrijwel volledig vullen. Nu ik met Riparium speel zit er aan te denken om er een ombouw omheen te maken van hout dus zijkanten en achterkant en boven dicht(zie foto). Maar wil dan geen voorruit erin doen dus zodat het als nog een 'open' bak is. De vraag is hoe veel extra hoogte zou nemen?.

x5YMfMG60MnnEtU2BvOHHNIJZIXMoNGl.jpegAquarium + ombouw by stijn koch, on Flickr

Rechter deel schuif je over de bak heen. Grijze is de achterwand.

Precies mijn gedachten, en door mijn ziekte ben ik een zeer lange tijd uit de running met andere woorden veel te veel tijd voor mezelf en krachten opbouwen.
Probleem is ben zeer creatief in de bak maar het technische aspect vind ik altijd moeilijk.

Misschien dat je even wilt mee denken Apisto en overige leden natuurlijk.

Aquarium waterhoogte is 53 cm de bak zelf 55 door dat ik geen strips heb kan ik hem dus vrijwel volledig vullen. Nu ik met Riparium speel zit er aan te denken om er een ombouw omheen te maken van hout dus zijkanten en achterkant en boven dicht(zie foto). Maar wil dan geen voorruit erin doen dus zodat het als nog een 'open' bak is. De vraag is hoe veel extra hoogte zou nemen?.

tBhsLG7a7M1LA9kgrPwZjM0WXTpa7OLC.jpegAquarium + ombouw by stijn koch, on Flickr

Rechter deel schuif je over de bak heen. Grijze is de achterwand.
De hoogte wordt bepaald van hoe stevig je het maakt. Opzich kan vrijwel elke hoogte, ik denk niet dat op het bovenste gedeelte veel gewicht zal rusten?

De hoogte wordt bepaald van hoe stevig je het maakt. Opzich kan vrijwel elke hoogte, ik denk niet dat op het bovenste gedeelte veel gewicht zal rusten?

Nee er zullen paar takken aan de achterwand gemaakt worden eventueel het idee van kokos of turfplaat. Maar verder zal er niet iets aan komen.

Speciaal maar wordt door mij zeker gewaardeerd.

De beste wensen aan iedereen nog 🙂 ik heb vandaag gebruik gemaakt van deze brakke zondag om het aquarium af te maken 🙂

31988871436_38e1f1b801_c.png
IMG_5804 by stijn koch, on Flickr

s1LhqFjqLRAaQVuiMPXxOgQnr2kr_yw7.jpegIMG_5796 by stijn koch, on Flickr

s1LhqFjqLRAaQVuiMPXxOgQnr2kr_yw7.jpegIMG_5788 by stijn koch, on Flickr

Into the dark 🙂
s1LhqFjqLRAaQVuiMPXxOgQnr2kr_yw7.jpegIMG_5787 by stijn koch, on Flickr

Volgende week komen er meer bewoners 🙂

Toch fijn zo'n foto album.

Vandaag ga ik de ombouw tekenen/berekenen.

Mooie plaatjes Stijn, prachtige vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan