Fem1983
Member
- Lid geworden
- 25 januari 2026
- Leeftijd
- 42
We hebben sinds twee weken vissen in ons opgestarte aquarium. Waterwaarden zijn goed. Gestart met 8 tetra’s en 2 dwerg luipaard pantsermeervallen. Ging heel goed, één was wat drukker en ander wat rustiger. De drukke hapte vanaf het begin af en toe water, maar verder speels. Sinds een aantal dagen steeds vaker. Aangezien de andere echt nooit luchthapt, we niet teveel voeren dacht ik dat het wellicht wat zenuwgedrag was en hebben we er nog twee meervallen bij gekocht. Misschien ook voor het sociale.
Nou de twee nieuwe zijn heel sociaal en actief en zoeken elkaar op en ook de rustige meerval. De ‘happer ’ zoekt geen contact en hangt nu ongeveer 80% van de tijd (niet overdreven) verticaal bovenin het water. Is verder niet meer echt actief. Andere vissen happen geen lucht, heb een van de twee nieuwe vissen het 1x zien doen.
Wat kan dit zijn en wat kan ik doen? Vis hangt zoals bij de foto. Fysiek valt me verder niets op.
Nou de twee nieuwe zijn heel sociaal en actief en zoeken elkaar op en ook de rustige meerval. De ‘happer ’ zoekt geen contact en hangt nu ongeveer 80% van de tijd (niet overdreven) verticaal bovenin het water. Is verder niet meer echt actief. Andere vissen happen geen lucht, heb een van de twee nieuwe vissen het 1x zien doen.
Wat kan dit zijn en wat kan ik doen? Vis hangt zoals bij de foto. Fysiek valt me verder niets op.
Bijlagen
Laatst bewerkt: