E
EdwinLelystad
Guest
Mijn bak begint nu lekker stabiel te worden na een hele moeilijke start.
Maar toch zit iets me niet lekker.
Ik heb een koppeltje:
goud gourami (Trichogaster trichopterus gold)
Deze doen het prima,zitten af en toe achter elkaar aan te vangen maar welke man zit nou niet achter een vrouw aan te vangen soms??(ik zeg verder niks!!) haha
een koppeltje blauwe gourami (Trichogaster trichopterus)
Ook deze gaat prima,zitten ook af en toe achter elkaar aan te vangen maar thats it.
De blauwe en gouden zitten onderling wel eens in elkaars vaarwater.
Vooral de gouden heeft nog wel eens de neiging om de blauwe achterna te zitten,gelukkig heb ik genoeg plekjes om elkaar te ontlopen en 2 seconden later zwemmen ze weer vin in vin door de bak heen.
Dan heb ik nog een koppeltje dwerg gourami (Colisa lalia)
Super visjes..heel rustig,beetje schuw en maakt met niemand ruzie en niemand maakt met hun ruzie.Jammer dat ze zo klein blijven,ze vallen bijna niet op.
En dan m.praecox!!!
Deze vis zat er al in zijn 1tje in toen ik het aquarium overnam.
Omdat ik het zielig vond heb ik toen 2 vrouwtjes erbij gekocht.
DOM DOM DOM ja kom maar...zeg het maar!!! is gewoon dom geweest!!
Deze vis begint zich nu thuis te voelen en is echt MEGA druk vergeleken met de rest.En jaagt achter iedereen aan,zelfs de tetra-tjes zijn soms niet veilig voor hem.
Dus..persoonlijk zou ik denken...weg dat koppeltje m.praecox.
Wel zwaar SHIT want tis wel meteen de mooiste vis in de bak maar hij is gewoon te druk...
Dus ok...dat koppeltje gaat weg..maar dan??
Waar heen??? de vissen zijn tbc gevoelig dus weinig mensen durven die in de bak te nemen.
De speciaalzaak in Almere waar ik de vrouwtjes gekocht heb wil ze niet terug nemen want tja..tis een risico vis waar hij de achtergrond niet van kent.
Kan iemand mij een hint geven wat ik nou het beste kan doen?
En als de praecox dan weg zijn...is het dan slim om een andere mooie gekleurde vis,voor de middenlaag erbij in de doen of moet ik het zo laten??
En please...ik weet dat er in het begin fouten zijn gemaakt met het vistbestand...dus kom aub niet met reacties als: eigen schuld,je bestand is niet geschikt,etc...
Hier fototje van de baas in de bak en zijn vrouwkes.
Maar toch zit iets me niet lekker.
Ik heb een koppeltje:
goud gourami (Trichogaster trichopterus gold)
Deze doen het prima,zitten af en toe achter elkaar aan te vangen maar welke man zit nou niet achter een vrouw aan te vangen soms??(ik zeg verder niks!!) haha
een koppeltje blauwe gourami (Trichogaster trichopterus)
Ook deze gaat prima,zitten ook af en toe achter elkaar aan te vangen maar thats it.
De blauwe en gouden zitten onderling wel eens in elkaars vaarwater.
Vooral de gouden heeft nog wel eens de neiging om de blauwe achterna te zitten,gelukkig heb ik genoeg plekjes om elkaar te ontlopen en 2 seconden later zwemmen ze weer vin in vin door de bak heen.
Dan heb ik nog een koppeltje dwerg gourami (Colisa lalia)
Super visjes..heel rustig,beetje schuw en maakt met niemand ruzie en niemand maakt met hun ruzie.Jammer dat ze zo klein blijven,ze vallen bijna niet op.
En dan m.praecox!!!
Deze vis zat er al in zijn 1tje in toen ik het aquarium overnam.
Omdat ik het zielig vond heb ik toen 2 vrouwtjes erbij gekocht.
DOM DOM DOM ja kom maar...zeg het maar!!! is gewoon dom geweest!!
Deze vis begint zich nu thuis te voelen en is echt MEGA druk vergeleken met de rest.En jaagt achter iedereen aan,zelfs de tetra-tjes zijn soms niet veilig voor hem.
Dus..persoonlijk zou ik denken...weg dat koppeltje m.praecox.
Wel zwaar SHIT want tis wel meteen de mooiste vis in de bak maar hij is gewoon te druk...
Dus ok...dat koppeltje gaat weg..maar dan??
Waar heen??? de vissen zijn tbc gevoelig dus weinig mensen durven die in de bak te nemen.
De speciaalzaak in Almere waar ik de vrouwtjes gekocht heb wil ze niet terug nemen want tja..tis een risico vis waar hij de achtergrond niet van kent.
Kan iemand mij een hint geven wat ik nou het beste kan doen?
En als de praecox dan weg zijn...is het dan slim om een andere mooie gekleurde vis,voor de middenlaag erbij in de doen of moet ik het zo laten??
En please...ik weet dat er in het begin fouten zijn gemaakt met het vistbestand...dus kom aub niet met reacties als: eigen schuld,je bestand is niet geschikt,etc...
Hier fototje van de baas in de bak en zijn vrouwkes.