Hopen dat hij geen gebroken hart heeft en uitzicht heeft op blub die met een ander zit te voosen
Mja hier heb ik ook nog even aan gedacht. Of ik Buzz erbij in quarantaine moest zetten. Maar ik vond dat een moeilijke afweging, mogelijk plaats ik haar dan in een benarde positie als blijkt dat er iets besmettelijks speelt.
Heb haar en Bebhionn nog niet zien flikwaterflooien. De laatste dagen was Mundilfari zich sowieso al meer aan het afzonderen, als ze continue samen op trokken had ik haar misschien wel erbij gezet.
Ik heb nog een koppel in de rio zitten wat volgens mij met eieren loopt, want die zitten momenteel alles en nogwat weg te duwen, dus dat was mede een reden on Mundilfari even apart te zetten, heb het idee dat ie de rust wel nodig heeft. Kan ie daarna weer gaan duelleren om de dame.
De schimmel zit me dwars. Eerst een plukje en nu nog een plukje erbij.
Mij zit het ook dwars. Het is echt een klein (nu niet meer zo wit) stipje, eigenlijk. Een paar hele kleine witte stipjes, ik zou zeggen, maximaal 1mm grootte, dus ik zie geen echte plukken, die waren er ook niet, niet zoals ik bij Ariël toen gezien heb, dat was overduidelijk 'dons'.
Vandaar dat ik in eerste instantie ook twijfelde aan schimmel. Je ziet 't op de foto ook, het is echt moeilijk te zien ook, al helemaal vanwege zijn 'tekening'.
Toch mogelijk witte stip dan? Heb esha exit in huis. Behandelen is geen probleem. Doe ik dan denk ik wel na de bilocil.
Dit ontstaat niet door kieuw wormen.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik heb het idee dat er twee (en met veel pech nog meer) dingen aan de hand zijn.
Dus, die kieuwwormen (waar ik nu echt duidelijk verbetering zie bij maan Luna door de bilocil). Maar ook bij Mundilfari zie ik nu een rustiger ademhaling.
En dan is er denk ik bij Mundilfari nog een tweede probleem aan de hand. Iets wat is gaan opspelen door de kieuwwormen die hem mogelijk verzwakt hebben waardoor iets anders (zoals jij altijd mooi zegt 'andere ellende') nu de kans krijgt om iets naars te doen?
Ik zit dan wellicht te ver te denken,. camelanus heeft de darmen te grazen genomen en infectie in darm dat is ook bacterieel. Een infectie kan natuurlijk overal ontstaan. ook in wondjes
Ja precies, we denken een beetje dezelfde kant uit.
Momenteel zie ik niks raars aan wat er uit de darmen komt. Kleur is normaal, consistentie eigenlijk ook, een tikje slingerig, maar absoluut geen camelanus.
Wat ik nu wel zie, aan zijn andere zijde, is mogelijk een putje in het kieuwdeksel. Ik zeg mogelijk omdat het echt onwijs moeilijk te zien is door zijn tekening. Dat, in combinatie met aangetaste inwendigheid, denkt mij richting mogelijk gatenziekte?
Iets wat mogelijk bij maan Ariël nog wel eens een rol gespeeld kan hebben (die had enorme gaten) en aangezien ze uit dezelfde LFS komen? Ik lees dat het ook erg lang kan duren voor zoiets aan de oppervlakte komt.
Lastig omdat er veel is wat ik niet zeker weet.
Wat ik in ieder geval echt zeker weet is dat hij die camelanus lang inwendig gedragen heeft (kwam ziek uit LFS en pas een maand later ontdekt en behandeld).
En hij reageert op de bilocil. Dus die kuur maak ik af, dan weet ik zeker dat dat straks niet nog eens op speelt door de nakomelingen.
Maar er bestaat inderdaad een kans dat er inwendig iets stuk gegaan is met die camelanus wat nu opnieuw of nieuwe problemen geeft.
Ik heb vandaag ronde 2 gegeven van de bilocil, dat moet zondag nog een keer, en dinsdag is het klaar en kan er weer water ververst.
De hikari lustte hij niet, maar ik heb het idee dat er mogelijk wel wat worm verorberd is. Morgen nog maar eens proberen te voeren. Als dat lukt, kan ik overwegen om het te weken in baktopur.
Hij heeft nu gezelschap van een posthoornslak die de voederresten die ik niet weg weet te zuigen, alsnog opvreet. Licht laat ik nog maar even uit, ik heb het idee dat hij dat fijner vindt.
Morgen weer een dag. Tenzij er ineens rampen ontstaan denk ik dat alles goed komt

.
@michelle1 ik vind het echt geweldig hoe je me hiermee helpt. Dank je wel. Echt fantastisch van je.