Het licht is nog uit, dus het is deels nog een verrassing 🤔, maar voor zover ik kan zien leeft iedereen nog!Hoe gaat het nu.
Mja, ik had nog een restje dacticyd, maar dat was niet meer genoeg voor twee rondes, en ik dacht, kan ik beter gewoon gelijk het beste middel kopen en op advies werd dat dit middel (nog goedkoper ook).Lees dat je bilocil heb gehaald. Prima spul.
7 dagen en dan verversing zullen ze wel opknappenHet licht is nog uit, dus het is deels nog een verrassing 🤔, maar voor zover ik kan zien leeft iedereen nog!
Maanvis Luna houdt nog steeds een kieuwdeksel dicht. Maanvis Mundilfari hangt nog steeds onder de kikkerbeet.
Hoe lang duurt het voordat het middel effect laat zien? Weet iemand dat?
Zal straks eens kijken of ze een hapje lusten. Wordt vervolgd.
Mja, ik had nog een restje dacticyd, maar dat was niet meer genoeg voor twee rondes, en ik dacht, kan ik beter gewoon gelijk het beste middel kopen en op advies werd dat dit middel (nog goedkoper ook).
Ik kocht de bilocil sensitive. De 'gewone' variant wordt minder goed verdragen door L-nummers en harnasmeervallen. Ook gaf degene die in de winkel werkt (en echt veel weet heb ik gemerkt) aan dat de sensitive-versie beter is voor maanvissen en discussen. Staat niet in de bijsluiter, maar wellicht handig om te weten.
Wat enorm fijn dat je het hebt nagekeken van de Dacticyd! Held!Gebruik dit absoluut niet voor kwakkkel!!! Goudvissen kunnen flubenol heel slecht verdragen.
Lief. We gaan het zien. Stapje voor stapje het traject maar weer door, en dan bouwen we verder op de uitkomst.Hoop dat het kieuw wormen zijn en ze gaan opknappen zodat je even rust krijg na al je ziekte ellende.👍 Rare zin ,natuurlijk hoop ik dat ze geen wormen hebben maar als dit het niet is zit je nog steeds met een probleem
Mja hier heb ik ook nog even aan gedacht. Of ik Buzz erbij in quarantaine moest zetten. Maar ik vond dat een moeilijke afweging, mogelijk plaats ik haar dan in een benarde positie als blijkt dat er iets besmettelijks speelt.Hopen dat hij geen gebroken hart heeft en uitzicht heeft op blub die met een ander zit te voosen
Mij zit het ook dwars. Het is echt een klein (nu niet meer zo wit) stipje, eigenlijk. Een paar hele kleine witte stipjes, ik zou zeggen, maximaal 1mm grootte, dus ik zie geen echte plukken, die waren er ook niet, niet zoals ik bij Ariël toen gezien heb, dat was overduidelijk 'dons'.De schimmel zit me dwars. Eerst een plukje en nu nog een plukje erbij.
Dat vermoeden heb ik ook. Ik heb het idee dat er twee (en met veel pech nog meer) dingen aan de hand zijn.Dit ontstaat niet door kieuw wormen.
Ja precies, we denken een beetje dezelfde kant uit.Ik zit dan wellicht te ver te denken,. camelanus heeft de darmen te grazen genomen en infectie in darm dat is ook bacterieel. Een infectie kan natuurlijk overal ontstaan. ook in wondjes
Ik vind het heel erg jammer. Maar een lijdende vis, dat is voor niemand goed inderdaad. Dank je.Misschien maar beter ook nu istie uit zijn lijden verlost, wel naar voor jouw uiteraard
Inderdaad, ik haal daar geen vissen meer. En ik ben inmiddels drie maanvissen verloren: Spoetnik en Mundilfari (beiden marmers) die zijn gestopt met eten en zeer waarschijnlijk als gevolg van camelanus (afkomstig uit dezelfde tank in de winkel, hadden zichtbaar ook wormen). En Ariël, die met een gat uit LFS kwam (met hen besproken uiteraard, werd gezegd 'vangschade'). En aan het begin bij mijn eerste aanschafronde heb ik een vis geretourneerd (omgeruild voor Spoetnik) omdat ie met een enorm gat in zijn flank kwam. Dat was trouwens ook een marmer.Het is balen maar na een maand camelanus, 2 verlies kun je denk niet mopperen hoewel het natuurlijk erg sneu is. Wie weet hoelang ze het in de LFS hadden. Zou daar in ieder geval geen vissen meer halen,
Maanvis Luna (een mooie platinum) was gisteren ook niet erg happig op voer. Dus we gaan gewoon rustig door met de problemen oplossen zoals ze zich aandienen, kopje koffie erbij, stapje voor stapje. Gelukkig hebben we weer warm water (onze ketel was stuk), dat scheelt toch een hoop met water verversenNu maar vol frisse moed door en hopen dat je even gevrijwaard blijf van ellende. Medicatie eruit filteren en lekker fris watertje en goed eten zodat ze allemaal weer fit en sterk worden.
Dank je voor de goede uitleg. Je hebt hier een goed punt.ter info voor je omdat je verwijs naar flagelaten.
Flagelaten zijn andere krengen dan camelanus. Beide leven in de darm en daardoor ontstaan er tekorten in het lichaam wat de gaten geeft. Het beestje maakt dus geen gaten in de kop. Bij camelanus heb je die gaten normaal niet maar ik kan me voorstellen dat als een lange tijd camelanus in de darmen zit dit ook problemen kan geven met voedingstoffen die ze nodig hebben.
Flagelaten zitten altijd in de darm. Die zie je niet met het blote oog niet. De camelanus heb je zeker gezien dus 1+1 isIk vind het heel erg jammer. Maar een lijdende vis, dat is voor niemand goed inderdaad. Dank je.
Inderdaad, ik haal daar geen vissen meer. En ik ben inmiddels drie maanvissen verloren: Spoetnik en Mundilfari (beiden marmers) die zijn gestopt met eten en zeer waarschijnlijk als gevolg van camelanus (afkomstig uit dezelfde tank in de winkel, hadden zichtbaar ook wormen). En Ariël, die met een gat uit LFS kwam (met hen besproken uiteraard, werd gezegd 'vangschade'). En aan het begin bij mijn eerste aanschafronde heb ik een vis geretourneerd (omgeruild voor Spoetnik) omdat ie met een enorm gat in zijn flank kwam. Dat was trouwens ook een marmer.
Maanvis Luna (een mooie platinum) was gisteren ook niet erg happig op voer. Dus we gaan gewoon rustig door met de problemen oplossen zoals ze zich aandienen, kopje koffie erbij, stapje voor stapje. Gelukkig hebben we weer warm water (onze ketel was stuk), dat scheelt toch een hoop met water verversen.
Dank je voor de goede uitleg. Je hebt hier een goed punt.
Het lastige is daardoor voor mij dat ik niet goed weet waar ik dan die gatenziekte van kan onderscheiden t.o.v. de effecten van de camelanus. Maar die camelanus hebben ze zeker weten gehad, dus is het waarschijnlijk aannemelijker dat het daar vandaan komt.
Ik doe wat ik kan, en dan is het verder wat het is.Ik snap heel goed als je een zieke vis heb dat je iets wil doen maar helaas kun je niet alles oplossen met kuurtjes.
Ja dat was flink waardeloos. Hier heb ik gewoon echt heel erg pech mee gehad. Combinatie van mijn onwetendheid en dat van de LFS denk ik.Leuke LFS dat ze visjes omruilen die ziek zijn. Dat schiet lekker op. Al krijg je 20 euro toe met andere visjes, zou ik ze niet willen want ziekte drama s is het het niet waard. Ook je andere vissen kunnen in gevaar zijn met ellende in de nieuwe visjes.
Die krijgen ze al van me!Volgens mij zijn rode muggenlarven iets wat ze heel lekker vinden en voedzaam is dus verwen ze maar goed zodat ze weer aansterken.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.