Wat is er nieuw

Man of vrouw Florida kreeft ????? [Nieuwe UPDATE FOTO's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Piranha-1998
  • Startdatum Startdatum
Niemand ?

mannetje?

Piranha-1998 zei:
Volgende keer iets meer geduld is wel zo netjes. je vraag was nog maar 2 uur geleden. De meesten hier reageren als ze daar zin in hebben, niet op commando 😉

Kun je hier iets mee:

De 3 belangrijkste kenmerken zijn: - Vrouwtjes worden groter dan mannetjes. Mannetjes hebben langere smallere scharen dan de vrouwtjes. Vrouwtjes hebben 5 paar zwempootjes. Bij de mannetjes zijn de eerste 2 paar zwempootjes (pleopoden) omgevormd tot geslachtsdelen (gonopoden).

Dit zijn ook nog kenmerken: Het vrouwtje heeft tussen de laatste poten de annulus ventralis, dat is de geslachtsopening, herkenbaar als een ronde verdikking. Aan de basis van de 3e paar poten zie je tegen het lichaam aan de gonoporen, de eileiders, te herkennen als doorzichtige, glazige rondjes. De scharen tellen als de 1e paar poten. Het achterlichaam van de vrouw is breder. Het mannetje heeft tussen de laatste poten gonopoden, dat is het geslachtsorgaan, wat je herkent aan de V vorm. Vaak heeft de man ook grotere scharen.
http://kreeftjes.webs.com/

~ Ivo

Dat heb ik al gelezen maar ik weet niet hoe die gonopien enzovoort eruit zien daarom vraag ik het hier

Haha, die is wel handig...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan