man of vrouw Goerami?


K

kimvdb

Guest
Zou iemand mij aub kunnen vertellen of dit een mannetjes of vrouwtjes Goerami is....heb het al proberen op te zoeken maar blijft wat onduidelijk. Alvast bedankt!
Groetjes Kim
 
Oeps sorry krijg foto er niet bij gezet :) nu wel als het goed is haha ;-)

goerami1kvdb.jpg
 
heb mijn antwoord op een ander forum al gekregen :) binnen 10 minuten ;-)
 
nee tis een mannetje ;-)
 
kimvdb zei:
nee tis een mannetje ;-)
Deze vis neigt veel meer naar een vrouw dan een man. Maar ik moet zeggen bij deze vis is het vrij moeilijk te zien. De lichaamsbouw is overduidelijk die van een vrouw. Maar de rugvin zit een beetje tussen een man en een vrouw in. Op basis van 25 jaar ervaring en honderden van deze beestjes verzorgt te hebben zeg ik ws een vrouw.

Drijfplanten zijn voor dit soort vissen noodzakelijk.

Man
mQKeE4YEog3fFLDYpW_mmBZ3HomdgBVp.jpeg


Vrouw
mQKeE4YEog3fFLDYpW_mmBZ3HomdgBVp.gif


Mocht je ze zat zijn dan kun je ze ook eten wat in Thailand veel gedaan wordt.;)
mQKeE4YEog3fFLDYpW_mmBZ3HomdgBVp.jpeg
 
Daarom eet ik dus alleen maar vissticks, geen oogjes die me aankijken als ik het opeet...
 
@Botia.... oooh neee zaten ze op het andere forum toch fout.... h� toch :-( dankjewel in ieder geval!!!
maar zitten vrouwtjes elkaar ook zo agressief achterna dan? en ze hebben met 2en mijn diamant goerami's ook al letterlijk de dood ingejaagd dus wou er 1 uithalen en er een vrouwtje of dus mannetje voor i de plaats terug zetten....
graag advies...?? Thanks!
 
Is de rugvin niet te lang en de borst te puntig voor een vrouw Bart ???
 
AadMec zei:
Is de rugvin niet te lang en de borst te puntig voor een vrouw Bart ???
Wat ik al zei het is onwijs moeilijk te zien bij dit dier. De rugvin is te lang voor een dame maar te kort voor een man. Ook is de lichaamsbouw vrouwlijk. Wellicht is het een "het".

Kim hoe groot is je bak? Kleiner dan in een bak van 120cm zou ik ze niet houden.
 
ze zijn nog jong misschien dat het daarom nog wat moeilijk is om te zien...??
Mijn bak is 150x60x60 dus groot genoeg denk ik

ik ga er zowiezo 1 uithalen en hopelijk kan en mag ik die gaan ruilen tegen 1 met andere vinnen hihi zodat ik zeker een koppeltje heb ipv 2 van hetzelfde geslacht ;-)
 
Mannen van dit soort kunnen vrij aggresief zijn. Maar wat deze vis is? Ik neig naar een dame maar het is slecht te zien. Beter koop je zeker weten 2 vrouwen die hebben weinig agressie.

Drijfplanten vinden dit soort vissen erg fijn.
 
ja maar dan zouden dit al 2 vrouwen zijn.....heb echt 2 dezelfde... de ene ietsjes groter dan de andere maar qua kleur en vinnen etc etc precies hetzelfde....dus zijn het of 2 mannetjes of 2 vrouwtjes....
 
Maak eens goede foto's van beiden.
 
Bumblebiekje zei:
Daarom eet ik dus alleen maar vissticks, geen oogjes die me aankijken als ik het opeet...
Ze kijken je dan zo zielig aan h�. :smitten:
 
Neeeeee, ze kijken je "droog" aan.

Ik hou het op een jonge man Bartholomeus !!
 
Het lijkt op een jonge man, maar de vollere buik laat het wellicht een vrouw lijken.
Ik hou het op een man.
 
de vinnen zijn echt rond....maargoed er is er al 1tje weg :) dus geen gejaag meer in mijn aquarium ;-)
 

Terug
Bovenaan