Mannetje of toch vrouwtje???

Lid geworden
14 feb 2020
Leeftijd
40
Hallo, ik heb in sept 2019 mannetjes guppen gekocht in de winkel. Ik heb er toen gratis een babyguppie (ik gok 1cm lang) bij gekregen. Wij zijn heel blij met Blubje maar Blubje krijgt geen kleur en heeft 2 zwarte stippen. Als ik op internet zoek lijkt het wel dat het een vrouwtje is. Hij/zij wordt niet opgejaagd is iets ouder dan 6 maanden en tot nu toe geen babygup gezien (gelukkig). Ik heb 3 foto's van Blubje, kunnen jullie meekijken?

Bijlagen

TS
B
Lid geworden
14 feb 2020
Leeftijd
40
Oh nee ik was er al bang voor. Wel raar dat hij, euh zij nu pas zwanger is? En ik heb de mannetjes ook nog nooit achter haar aan zien gaan.

Lid geworden
13 jul 2018
Leeftijd
55
Blubje is een vrouwtjesgupje.
En dat moment dat "het" gebeurt, de bevruchting, is ook bijna niet te zien.
Dan zou je vanaf de vroege ochtend tot de late avond voor je bak moeten zitten.
Je praat over secondes.
Soms maar één seconde.

En die lading blijft maanden bruikbaar voor het vrouwtje.

TS
B
Lid geworden
14 feb 2020
Leeftijd
40
Oke, bedankt voor de reacties. Mijn vermoedde klopte dus. Ik heb via marktplaats heel snel iemand gevonden die Blubje graag komt ophalen.

Lid geworden
6 dec 2019
Leeftijd
56
Het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes bij guppen is te zien aan de aarsvin. Bij de vrouwtjes heeft die meer een waaiervorm die aan de onderbuik vast zit zoals bij Blubje. (Ofwel Blubbelientje :-D) De mannen hebben een gonopodium. Dat ziet er meer uit als een staartje.

Ik heb op internet een foto gevonden.

Bijlagen

TS
B
Lid geworden
14 feb 2020
Leeftijd
40
Het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes bij guppen is te zien aan de aarsvin. Bij de vrouwtjes heeft die meer een waaiervorm die aan de onderbuik vast zit zoals bij Blubje. (Ofwel Blubbelientje :-D) De mannen hebben een gonopodium. Dat ziet er meer uit als een staartje.

Ik heb op internet een foto gevonden.
Ik hoopte eigenlijk dat die gonopodium nog aan zou groeien of zo iets haha.

Lid geworden
13 jul 2018
Leeftijd
55
Het maffe bij guppies is dat het andersom wel kan.
Vrouwtjes kunnen later een mannetje worden.
(Zélfs als ze al een keer geworpen hebben).
Ik heb dit de afgelopen jaren al twee keer meegemaakt.
Dus een driehoekig vinnetje kan wel een streepje worden.

Lid geworden
6 dec 2019
Leeftijd
56
Inderdaad. Dat heb ik ook eens gezien.

Bovenaan