Mannetje of toch vrouwtje???


B

Blubgup79

Guest
Hallo, ik heb in sept 2019 mannetjes guppen gekocht in de winkel. Ik heb er toen gratis een babyguppie (ik gok 1cm lang) bij gekregen. Wij zijn heel blij met Blubje maar Blubje krijgt geen kleur en heeft 2 zwarte stippen. Als ik op internet zoek lijkt het wel dat het een vrouwtje is. Hij/zij wordt niet opgejaagd is iets ouder dan 6 maanden en tot nu toe geen babygup gezien (gelukkig). Ik heb 3 foto's van Blubje, kunnen jullie meekijken?
 

Bijlagen

  • 20200214_102341.jpg
    20200214_102341.jpg
    230.5 KB · Weergaven: 105
  • 20200214_102404.jpg
    20200214_102404.jpg
    676.6 KB · Weergaven: 115
  • 20200214_102448.jpg
    20200214_102448.jpg
    649.4 KB · Weergaven: 87
Oh nee ik was er al bang voor. Wel raar dat hij, euh zij nu pas zwanger is? En ik heb de mannetjes ook nog nooit achter haar aan zien gaan.
 
Blubje is een vrouwtjesgupje.
En dat moment dat "het" gebeurt, de bevruchting, is ook bijna niet te zien.
Dan zou je vanaf de vroege ochtend tot de late avond voor je bak moeten zitten.
Je praat over secondes.
Soms maar één seconde.

En die lading blijft maanden bruikbaar voor het vrouwtje.
 
Oke, bedankt voor de reacties. Mijn vermoedde klopte dus. Ik heb via marktplaats heel snel iemand gevonden die Blubje graag komt ophalen.
 
Het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes bij guppen is te zien aan de aarsvin. Bij de vrouwtjes heeft die meer een waaiervorm die aan de onderbuik vast zit zoals bij Blubje. (Ofwel Blubbelientje :-D) De mannen hebben een gonopodium. Dat ziet er meer uit als een staartje.

Ik heb op internet een foto gevonden.
 

Bijlagen

  • guppen01.jpg
    guppen01.jpg
    41.1 KB · Weergaven: 64
Het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes bij guppen is te zien aan de aarsvin. Bij de vrouwtjes heeft die meer een waaiervorm die aan de onderbuik vast zit zoals bij Blubje. (Ofwel Blubbelientje :-D) De mannen hebben een gonopodium. Dat ziet er meer uit als een staartje.

Ik heb op internet een foto gevonden.

Ik hoopte eigenlijk dat die gonopodium nog aan zou groeien of zo iets haha.
 
Het maffe bij guppies is dat het andersom wel kan.
Vrouwtjes kunnen later een mannetje worden.
(Zélfs als ze al een keer geworpen hebben).
Ik heb dit de afgelopen jaren al twee keer meegemaakt.
Dus een driehoekig vinnetje kan wel een streepje worden.
 
Inderdaad. Dat heb ik ook eens gezien.
 

Terug
Bovenaan