Marktplaats Custom; 70 x 90 x 35 van Joff


Dit is de eerste uit 4 kleine standaard kweekbakjes waar ik guppen kan plaatsen. En hopelijk ook een keer babycorys.
Ik heb nu een 70l als frybak maar ik zie nu al dat dat ws. ook heel goed in dit soort bakjes kan.
In de 70l kunnen dan de mannen geplaatst worden waar niet mee gekweekt gaat worden..
Vrouwtjes komen nu al bij elkaar in de bak.
Een paar babyguppen hebben albinoinvloeden en daar ze je de zwangerschapsvlek niet als zwart. Die vind ik nog moeilijk te onderscheiden.
Het lukte me al een paar 4 wkn oude tuxedo-achtige vrouwen te sexen. Die hadden wel duidelijk zwart. Denk ik. Hehe. Ik hoop dat ik het goed heb gezien.
 
@Van Egmond Dit is een soort waterdichte penlamp van de action. Gevuld met 3 penlightjes en een bundeltje 12x 0.25w 6500k lampjes. Kan je dagje aan laten staan voordat ie op gaat.😄
Ze slingeren hier overal rond.
Hiervoor gebruikte ik de mini maglite maar die isa duur en heeft zijn bundel aan de voorkant, als een zaklamp en deze heeft de bundel overdwars. Veel handiger.
 

Bijlagen

  • 16302626091201434692019589734264.jpg
    16302626091201434692019589734264.jpg
    55.3 KB · Weergaven: 65
Ah ok bedankt, zoek meer iets met een stekker eraan om aan te sluiten op een schakelklok, die brand dan voordat het hoofdlicht aangaat
 
Ik heb hier boven alle bakken een witte ledstrip van ledstripkoning.nl Dit icm een meebestelde dimmer en werkt echt perfect. Evt ook te gebruiken als hoofdverlichting, maar ik heb het hier voor de dimsessie smorgens en savonds om de hele dag eigenlijk licht boven de bak te hebben
 
Men moet blijven dromen en ik droom van sumps. Om zelf te maken in zelfgekozen verhoudingen.
omdat ik ze eigenlijk net zo mooi vind als een aquarium zelf. Echt praktisch is mijn diy-ontwerp ws niet hehehe

sump_01.jpg
 
Met de guppendames gaat het goed. Er is geen uitval ondanks de inmiddels volledige CO² bemesting.
Wekelijks vang ik verse fry en plaats die in de opgroeibak.
De eerste jonkies die zo zijn opgegroeid zijn inmiddels gesext. 3 vrouwen en een mannetje. Het mannetje heeft een cobrastaart en daar ben ik nu niet in geïnteresseerd, hij zwemt nu in de algemene mannenbak.
De 3 vrouwtjes zijn terug in de custom.
Ik blijf genieten van de bak in de avond. Er is sprake van een woekering van belgisch groen aan de rechterkant, rondom het hout. De vissen vinden het heerlijk en ik laat het nog maar even zo.
De overige planten zijn nu niet goed te zien maar die gaan lekker. De linkerkant van de bak is al volledig gesnoeid.
20210910_235745.jpg
 
Een geboortegolf met gele fry!!
Overzichtsfoto met reflecties van de kraamkamer/washok en enkele nieuwe visjes. Ze ontwikkelen elk een eigen voorkeursplek waar ze zich ophouden.
20210911_150608.jpg

20210912_210116.jpg
20210912_210008.jpg
20210912_205911.jpg
20210912_180532.jpg
20210912_180343.jpg
20210912_180203.jpg
 
20210918_121617.jpg
20210918_121740.jpg


Elke week schep ik de verse fry uit (voor zover mogelijk).
In het begin vond ik alle fry identiek, nu zie ik al gelijk kenmerken. Vooral kleur, groeipotentie en energiekheid geeft onderscheid.
Deze baby's gaan naar de 70l opgroeibak.
 
de dames in de custom ph 6.6 zijn op 2 na allemaal zwanger. van de twee die dun blijven is er één gezond en mooi van kleur maar dus niet vruchtbaar gebleken, de andere dunne heeft het zwaar, die zocht de hele tijd een rustig plekje op. deze twee dames hebben nu als taak gekregen om samen een 30l tankje te helpen indraaien, daar zaten een maand lang alleen maar planten en slakken in maar mag zich nu wat meer ontwikkelen. Binnenkort heb ik alle ruimte nodig want de fry vliegen me om de oren. :p
hieronder een beeld van de avond, heel anders dan de mannen die dan juist wilder lijken te worden. de vrouwtjes zijn voorzichtiger met hun energie.

 
Kijk eens wat een beauty, pikzwarte oogleden en een zilver lijf..

20210921_161446.jpg


Er zijn er 5 van deze, allemaal vrouw.
Ik weet trouwens niet of ik gewoon zoveel vrouwen krijg of dat het bij mannen langer duurt voordat je hun geslacht kan bepalen.
De balans slaat nu duidelijk over naar de vrouwtjes.
 
Tnx. De dames gaan lekker in de bak, al heb ik er vandaag ook twee dames eruit gehaald die heren bleken te zijn. Dat sexen wil ik te vroeg doen. Wil gewoon erg graag een maagdelijke bak.

De oerdames zijn in hun prime. Groot en gezond en continu zwanger.
De zilverlingen krijgen nu ook pigmentverandering. De zwarte oogleden van vorige week zijn nu blauw aan het worden.
Ook het lijf krijgt vlekken.
De guppen en de bak staan volledig op hyperdrive. De ontwikkelingen gaan razendsnel.
20210926_200149.jpg
20210926_200248.jpg
 
De custom is nu alleen nog maar bevolkt door 2e generatie vrouwen en wat laatste fry van de 1e generatie.
De bak is weelderig, alles lijkt aan te slaan wat ik erin gooi.
Het onhandige formaat weegt niet op tegen het plezier dat ik heb van deze bak.
Het filter draait nu bijna een half jaar en ik heb m nog nooit open gehad😁 misschien wordt het eens tijd maar ik merk eigenlijk nog maar weinig verval.
IMG_20211108_234216a.jpg

Nog een maandje denk ik en dan ga ik de mooiste exemplaren proberen te kruisen. De dames zitten propvol rommelige genetica. Ik ben benieuwd wat ik eruit kan halen. Ik dacht dat ik voor de kleur geel ging maar ik merk dat ik dieprode en blauwe tinten net zo mooi vind.
De mannen worden eruit gepikt en groeien apart op, ze eindigen vooral als een soort regenboog-cobra en ik merk dat ik die skin niet zo mooi vind. Ik ga voor een meer egalere huidprint en knallende staart. Gelukkig zijn die er ook.
De mooiste mannen groeien op in een van de ander plantenbakken. Het gros zwemt in kleine superfish bakjes en gaan naar marktplaats als ze groot genoeg zijn.
IMG_20211106_175028.jpg
Standaard man..

Sommige mannen hebben een genetische eigenaardigheid in de kleuring van de staart. Ze hebben allemaal een lange ronde staart maar door de kleuring lijken ze heel anders. Er zit veel transparant doorheen waardoor ik dacht dat er aan staarten gebabbeld werd. Maar het is de print. Sommige staarten zijn daardoor ook heel mooi. Bij één mannetje lijkt het alsof zijn staart uit twee delen bestaat. Hieronder kan je het een beetje zien.

IMG_20211108_175053.jpgIMG_20211108_175045.jpg
IMG_20211108_175038.jpg

Ten slotte nog een overview van de custom.
Alle guppen die je hier ziet zijn onder deze omstandigheden geboren en opgegroeid. CO2, pH 6.6, 23.5c led en daglicht.

 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan