Mascha&Ivo in Sulawesi


Dank jullie :)

Het zijn absoluut zeer gevoelige garnaaltjes. Ook deze nakweek. Het minste of geringste aan bv. koper of chloor en ze beginnen uit het niets om te vallen. Plantenvoeding dus ook niet aan beginnen (vanwege ijzer). Onze diertjes komen van iemand die ze op leidingwater houdt dat van dezelfde leverancier komt. Zou op zich dus moeten kunnen, maar blijkbaar kwam er toch wat mee met het water bij ons uit de kraan, dus een aantal doden gehad. Over kool gefilterd en weer overgeschakeld naar verversen met het geremineraliseerde osmosewater en sindsdien gaat het weer voorspoedig.
 
Juweeltjes zijn het!
Weet het niet 100% zeker maar had met die van mij het idee dat als het verversingswater maar een paar graden afweek van het water in de bak dat dit al slachtoffers gaf.
 
Met het verse water nemen we geen enkel risico qua temperatuur. Dat wordt op exact dezelfde temperatuur gebracht (en dit gemeten met dezelfde thermometer).
 
Een zaal vol smiespelende aquarioten was toch mooi even heel stil vanavond.
Niet van het totaaltje, want dat was een beetje overbelicht, maar wel van de diertjes die de fotograaf toch heel fraai op de gevoelige plaat had weten te krijgen.
Toen hoorde we in de stilde heel zachtjes "Deze garnaaltjes heb ik nog nooit gezien!"
Willem van Wezel zei heel koel "Ik wel - en ik kreeg er geen genoeg van" alvorens zich om te draaien met een blik van waardering.
"Wat zijn ze mooi" verzuchtte een ander.
"We hebben een winnaar" hoorde we weer ander hardop denken.

Enfin, de uitslag van de districtiskeuring met bijbehorende presentatie, want ook met dit bakje hadden we (officieel Mascha) meegedaan.

2015-03-15-01_zpsatwfie7n.jpg


2015-03-15-02_zpsadputhhc.jpg


Kortom, niet alleen goed voor een zilveren bondsdiploma met een puntentotaal van 391,5 / 63, maar ook tweede plek in het district.
Zowel beoordeling als plek boven verwachting. De winnaar? Tsjah die werd ook 3e op de landelijke.

Op het beoordelingsformulier:
- garnaaltjes fraai van kleur en goed gevormd
- mooie wand, goed geschikt voor beklimmingen door garnalen
- begroeiing met Microsorum mogelijk wat eenzijdig
- decoratie aantrekkelijk en biologissch verantwoord
- water werkelijk kristalhelder
- techniek zou misschien iets beter weggewerkt kunnen worden
- KH van 3 wat aan de lage kant, zeker met het oog op calciumbehoefte bij een stijgende populatie garnalen
Het laatste puntje berust op een misverstand, de KH is immers ~4.5 en dat scheelt toch behoorlijk ten opzicht van 3 (anderhalf keer zoveel). Komt bij dat door het regulier voer van de garnaaltjes een klein beetje voer vermengd zit dat speciaal is ontwikkeld met het oog op de calciumbehoefte. Eenmaal wekelijks krijgen ze dit voer sowieso al. En de mineralen die worden gebruikt om het osmosewater te remineraliseren is speciaal gemaakt voor de Sulawesi garnaaltjes. Resumerend: het komt wel goed.

De rest spreekt voor zich eigenlijk. Of je het er nu mee eens bent of niet.
 
Gefeliciteerd, zeker een prachtig resultaat.
Volgend jaar nummer 1....hahaha
 
Nog bedankt voor de toelichting m.b.t. de verzorging en gefeliciteerd natuurlijk!
 
Alweer een tijdje geleden, dus maar weer eens wat beelden:

Deze dame heeft eitjes:

2015-04-15-01_zpszy3sfu29.jpg


Close-up:

2015-04-15-02_zpsb1k013vx.jpg


Drukke boel:

2015-04-15-03_zpsmepohp0p.jpg


Deze twee vonden het leuk op een tylo:

2015-04-15-4_zpsbiaoeuog.jpg


Deze garnaal hing tijdenlang aan hetzelfde advertiefplantje op een mini-javavaren, in allerlei houdingen:

2015-04-15-05_zpsszhasgha.jpg


2015-04-15-06_zps1djt8moa.jpg
 
Dankjullie :D

Van de acrobaat die de hele tijd aan het adventiefplantje hing te stunten een filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qsz8xB3a4j4[/video]

ook in High-Definition
 
Pal voor de voorruit een paar minuten geleden:

2015-04-21-01_zpsumglcbjo.jpg
 
Mascha&Ivo zei:
Van de acrobaat die de hele tijd aan het adventiefplantje hing te stunten een filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qsz8xB3a4j4[/video]

ook in High-Definition
Een vervolg: 3 acrobaten die aan (hetzelfde!) advertiefplantje gingen:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=kR2mv9ZETnE[/video]
 
Tijd voor weer een paar :foto: :foto: :foto:

Hier op de achterwand zitten meer garnaaltjes dan in de eerste oogopslag te zien:

2015-04-29-01_zpsxwv8dles.jpg


(Grotere versie hier, voor degenen die even willen zien dat het er echt meer zijn)

Links doen er twee een oefening synchroon-op-een-nabijgelegen-takje

2015-04-29-02_zpsgnd8nd4a.jpg


Druk-druk-druk

2015-04-29-03_zpsxj7qzjul.jpg


En ook
usZ3tEi8WwZRu-bc7qon0C9WCS5jv3_q.gif
usZ3tEi8WwZRu-bc7qon0C9WCS5jv3_q.gif


[video]https://www.youtube.com/watch?v=6wsdibBb8jw&feature=youtu.be[/video]

Op JijBuis groter en in HD: klik!
 
Mooie mooi, ik herken de drukte :D

Ik vraag me steeds af vanwaar jullie die mooie bijpassende muziek halen in de video's.
 
Gaaf...zit het hem dan toch in een grote groep.

Petje af voor jullie hoor
 
Dankjullie :)

@ viny boy: de muziek komt steeds bij YouTube vandaan. In de video editor kun je uit ladingen gratis deuntjes kiezen om eronder te zetten.
@ Seabait: gelukkig wel! Balen nog steeds dat ze het bij jou niet echt hebben willen doen.
@ q&q: dat zou wel eens de succesfactor kunnen zijn. Was even prijzig, maar ze zijn geen moment schuw geweest!
 
Oh wow, dit topic nogal uit het oog verloren!

Gaat allemaal nog goed hoor, zo te zien. Maar eens op het to-do-lijstje zetten om een update te maken.
 

Terug
Bovenaan