Mattie's 190L Trigon


Evt kun je ze kort knippen zodat de plant zn energie gaat steken in uitlopers en nieuwe takjes (of hoe je ze ook noemt) en niet in de dode takjes
 
Is het slim om al met Plantenvoeding te beginnen na 3 weken?
Jazeker, dat kan al vanaf dag één eigenlijk, ik zou dan kiezen voor een all-in-one plantenvoeding.
 
Heb nu Profito en en staat op dat dat 1x per week zou moeten.
 
Welke testsetjes zijn belangrijk om zelf in huis te hebben om om de zoveel tijd te testen?
 
Als de bak al een tijdje draait heb je eigenlijk alleen maar Fosfaat en Nitraat tests nodig
Als je speciale vissen/garnalen hebt is Gh, Kh en Ph ook wel belangrijk.
 
Filter had nog maar zwakke uitloop. Toen heb ik deze laag van de bovenste witte spons verwijderd en nu gaat het weer goed. Is dit een probleem ivm de bacteriën bij een indraaiende bak?
274784
 
Dat hangt ervan af welke en of je nog voldoende ander filter materiaal hebt.
Maar meestal is het geen probleem, de bovenste laag is de laag die het grove vuil filtert, en wordt meestal weggegooid, en vervangen door nieuwe watten.
 
Jou filter lijkt een bioflowM filter. Ik zou de onderste 3 vullen met cirax cassettes voor de biologische filtering en dan de sponzen boven in met als laatst de watten erop. De watten zou ik wekelijks vervangen. Als extra tip koop gewoon filterwool van superfish ofzo is veel goedkoper dan de standaard juwel pakjes met watten.
 

Terug
Bovenaan