Wat is er nieuw

Meer Siporax in buitenfilter of toch sponzen?

Dit is voor mij ook veel te veel leesvoer. Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen met het gebruikte filtermateriaal. Ook weer eens een filmpje van pondguru erbij genomen en daar valt me op dat er een filterwatten, fleece op sponzen onderin het mandje ligt....keramische buisjes helemaal op de bodem van de filterpot.

Eheim mech (keramische buisjes) heb ik ook onderin. Kanttekening: JBL filters hebben onderin heel weinig ruimte, in tegenstelling tot eheim filters. Hierdoor is dit echt een heel dun laagje. Nut betwijfel ik daardoor een klein beetje in mijn geval.
Ik zal eens kijken of eheim ook mini mech ofzo heeft 🙂

koolstof spons als voobeeld... bleh

Kijk is naar substrat pro, kleine poreuze balletjes als je wat 'kleiner' spul zoekt voor in je filter. mini mech ken ik niet

koolstof spons als voobeeld... bleh

Kijk is naar substrat pro, kleine poreuze balletjes als je wat 'kleiner' spul zoekt voor in je filter. mini mech ken ik niet
Wat ik, en volgens mij ben ik daar niet alleen in, ook niet snap is dat in dat filmpje een filter fleece in het onderste mandje komt op sponzen. Dan zou het dichtslibben toch nog eerder moeten spelen..

Vind die opbouw persoonlijk ook een beetje 'brak' aangezien media los onderin mij al niet trekt en watten zou ik bovenop gooien aangezien je anders eerst je filter compleet uit elkaar moet halen om evt. enkel de watten te verangen (De media los op een spons ook niet handig). Maar ach, net als hij zelf al aangeeft, het is een voorbeeld van hoe je het zou kunnen doen.
Doen we dus niet zo 😆

Dit is voor mij ook veel te veel leesvoer. Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen met het gebruikte filtermateriaal. Ook weer eens een filmpje van pondguru erbij genomen en daar valt me op dat er een filterwatten, fleece op sponzen onderin het mandje ligt....keramische buisjes helemaal op de bodem van de filterpot.

Kort gezegd dan in mijn ervaring word alles uiteindelijk vies in zn pot filter. Afhankelijk van de belasting natuurlijk. Ik denk dat er zeker 8 keer zo veel spons gebruikt mag worden. Aangezien ik vermoed dat je dan in geen geval meer iets hoeft schoon te maken aangezien er genoeg oppervlakte is voor het vuil om verwerkt te worden. Ipv het ophoopt en dichtslipt.

Aangezien er onderbouwingen gevraagd werd probeerde ik die te geven. Excuus

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan