Meest eenvoudig planten bemesten


Denk dat je met enkel kalium sulfaat en sporen een heel eind gaat komen gezien je waardes die je eerder poste.
Dat is dan in jouw geval een “complete” voeding
 
Denk dat je met enkel kalium sulfaat en sporen een heel eind gaat komen gezien je waardes die je eerder poste.
Dat is dan in jouw geval een “complete” voeding
Had je toevallig ook naar mijn drinkwaterwarden gekeken? Ik heb ze nog eens bijgevoegd.gr alex
 

Bijlagen

  • drinkwater waarden.pdf
    172.8 KB · Weergaven: 117
Uhhu vandaar ook enkel de kalium.
Op een kalium gehalte van 2-4ppm ga je het niet redden ben ik bang.

Normaal gesproken doseren mensen KNO3 om op 20ppm NO3 uit te komen en dan hebben ze ook meteen voldoende Kalium toegevoegd.
Maar aangezien jouw voer en vissen al 50ppm “produceren” lijkt KNO3 mij niet echt een optie voor jou
 
Uhhu vandaar ook enkel de kalium.
Op een kalium gehalte van 2-4ppm ga je het niet redden ben ik bang.

Normaal gesproken doseren mensen KNO3 om op 20ppm NO3 uit te komen en dan hebben ze ook meteen voldoende Kalium toegevoegd.
Maar aangezien jouw voer en vissen al 50ppm “produceren” lijkt KNO3 mij niet echt een optie voor jou
Oke, top dan ga ik een poeder bestellen. Bedankt voor je tijd
 
Uhhu vandaar ook enkel de kalium.
Op een kalium gehalte van 2-4ppm ga je het niet redden ben ik bang.

Normaal gesproken doseren mensen KNO3 om op 20ppm NO3 uit te komen en dan hebben ze ook meteen voldoende Kalium toegevoegd.
Maar aangezien jouw voer en vissen al 50ppm “produceren” lijkt KNO3 mij niet echt een optie voor jou
ik heb de kalium sulfaat binnen, kan je mij vertellen hoeveel ppm ik nodig heb?
per 100l aquariumwater 10ml kalium verhoogt met 4 ppm de kalium
 
@Cornelius kan daar waarschijnlijk wat zinnigers op zeggen maar dacht dat standaard EI een kalium had van 15ppm.
NPK zou dan uitkomen op 20-15-2 maar dat weet ik niet zeker
 
De website waar je de poeders hebt besteld heeft toch ook een bemesting-calculator waar je gewoon kunt laten berekenen welke voeding je in welke hoeveelheid moet toevoegen en op welke momenten in de week?
 
Als je zelf al zoveel nitraat en fosfaat 'maakt' heeft het natuurlijk geen zin om dat nog toe te voegen maar mis je wel de Kalium die daar normaal bij mee komt. Daar houdt die calculator volgens mij geen rekening mee. Dit lijkt me dus een prima oplossing.
 
De website waar je de poeders hebt besteld heeft toch ook een bemesting-calculator waar je gewoon kunt laten berekenen welke voeding je in welke hoeveelheid moet toevoegen en op welke momenten in de week?
10 ml per 100 liter zou 4ppm verhogen, maar er staat niet bij wat de idiaale ppm is
 

Terug
Bovenaan