Mening gevraagd over bodem/opstelling hout

Ik zou het hout iets meer in het substraat zetten zodat het schuin omhoog richt ipv licht op de grond. Eigenlijk ong zoals hoe poisson het had getekend.
 
Ja die bakken die je ziet zijn zogenaamde fotobakken (scapebakken zo mooi maken voor het ultieme plaatje, eenmaal dat ultieme plaatje gemaakt is word de bak weer afgebroken en een nieuwe scape gemaakt)
 
Ja ik vind dit persoonlijk mooier. Misschien nog iets naar rechts opschuiven zodat je het gat dat er nu is opvult. Of eventueel nog een extra stuk hout ertussenin, een oneven aantal geeft vaak een natuurlijker effect.
 
Bedankt weer voor het meedenken! Afgelopen week was enorm druk dus helaas nog geen tijd gehad om er mee bezig te gaan. Hopelijk gaat het deze week lukken, en dan zal er zeker weer een update volgen!
 
Laatste opzet is wel oké, alleen is dat grove grind een slecht idee, daar gaat troep tussen zitten wat je nooit maar wegkrijgt.
Beter leg je er eerst een zandbodem in, vervolgens leg je daar een (dunne) laag van dat grovere grind op.

En met wat mos kan je de boel ook nog wat aankleden, tapijtje linksvoor zal mooi staan
 
Hmm oké, bodems zijn lastig blijkt dus maar weer. Hoe gaat het zand onder het grind het probleem van het grind verhelpen als ik vragen mag? Het kan ook niet een te dikke laag zijn, want dat zou ook problemen geven... Haha hoe doen anderen dit, wanneer je wel hoogteverschillen in je bak hebt? :book:
 
Terug
Bovenaan