Meterbak van Liesseling!


Leuk! :)

Liesseling zei:
Helaas kan ik ze niet ondieper planten want dan gaan ze meteen los. dus ik zit te wachten tot de worstels wat vaster zitten zodat ik m hoger kan trekken.
Geen gekke gedachte.
Sowieso valt het allemaal wel mee met Vallisneria en diep planten. Ja er wordt voor gewaarschuwd en dat is vast niet zonder reden, maar de uitlopers van onze V. spiralis staan dieper en dat doet de plant toch echt zelf (en daarom heb ik altijd twijfels bij opmerkingen over te diep geplante Vallisneria).

~ Ivo
 
Ja de vallisneria laat af en toe al los en drijft t rond dus kan echt niet. Ik heb trouwens al mijn eerste uitloper van zo'n 2 cm lang. De grote planten hebben trouwens wel wat bruine plekjes her en der
 
Het gaat goed. Alles groeit goed, ik gebruik halve dosering van Easy Carbo (ivm garnalen) en ik heb het idee dat de planten een stuk groener zijn. Er zit niets geen bruinalg meer in de javamos, drijfplanten (vooral in de wortels) en de anubius en ik weet even niet meer hoe de andere heet zijn supergroen. Alleen mn velisneria groeit niet echt geweldig maargoed.
Ook heb ik een stel uitlopers van dat grasplantje waar ik ook even de naam van kwijt ben.

Ik heb in een grote vaas nog wat stekjes aan planten zitten,een pluk javamos en een glossostigma plant zitten, die zal ik morgen in de garnalenbak gooien als ik die opgehaald schoongemaakt etc heb.

We hebben vandaag een prachtige betta man en 2 vrouwen toegevoegd. Een Crowntail??
Ik ga vanavond fotos maken als er geen reflectie meer is :)
 
Mijn appelslakken groeien trouwens ook als de ziekte!!! ze worden echt groot al.

En ik heb een hele bos van die kleine slakjes in de bak, zijn dat poelslakken die kleine ronde ??
 
Dat denk ik wel. Die zitten in de meeste aquaria
 
Visbestand :


2 x (MV) colissa laila (Hier wil ik nog een vrouw bij doen maar toen ik gister bij LFS was moest ik nog boodschappen doen dus heb ik besloten die maar niet mee te nemen)
3 x Glaswels, (Past toch echt niet in de bak, en zit er over te denken om ze weg te doen)
5 x Corydora Panda
12 x Rasbora Galaxy (wil ik nog uitbreiden, naar minimaal 20, maar de man waar ik ze van overgenomen heb zei dat ze elke 2 weken wel eieren strooien dus misschien dat ik daar even mee wacht)
2 x (MV) Ancistrus dolichopterus
x aantal garnalen (meest in totaal gezien 7 tegelijk, moeten er 22 in zitten)
3 x (MVV) Betta Crowntail

8 Appelslakken
10 Torenslakken
 
Richvio zei:
Dat denk ik wel. Die zitten in de meeste aquaria
Ja dat zag ik idd overal al, hoe krijg je die het makkelijkste eruit, gewoon eruit vangen? Ik wil geen helena's erin doen, ivm de andere slakken die ik heb, en ik zie bij de 1 dat het prima samen kan en bij de ander niet
 
Ik had trouwens de Galaxys wat hoger in de bak verwacht, maar ze zitten vrij laag, dus ik vind het op dit moment wat druk op de bodem,misschien dat ik de Ancistrus binnenkort naar boven doe, ik heb namelijk boven nog een meterbak klaar staan LOL (Hoezo beetje doorgeslagen)
 
Hier een klein overzichtje van vandaag.


Voor zover ik kan zien groeit alles lekker door en gaat het prima, ik zie steeds meer garnalen tevoorschijn komen, en de grootste die er in zit is echt KNAL rood.

Volgens mij 1 is van mijn betta vrouwtjes niet helemaal 100 %, die hangt sinds een uur of wat maar een beetje bovenin het water en had op gegeven moment zelfs het idee dat ze gewoon dood was. maar ze zwemt wel weg als er iemand te dicht bij komt.


Ook mijn Gourami heer deed even heel raar, hing ook vrij hoog en ademde heel snel... maar nadat ik er eten in gooide was er niks meer aan de hand?


812836liesseling_0_82_20150216_212555.jpg



616857liesseling_0_82_20150216_212613.jpg


Deze meneer vertikt het stil te hangen voor een fatsoenlijke foto
355278liesseling_0_82_20150216_212704.jpg


Rechts
197913liesseling_0_82_20150216_213626.jpg



Links
753391liesseling_0_82_20150216_213634.jpg


Flinke uitlopers

738357liesseling_0_82_20150216_213641.jpg



Totaal

224117liesseling_0_82_20150216_215917.jpg
 
Thanks!

mijn telefoon verbind niet meer met mn laptop dus kan geen foto overzetten. Gisteren een pakketje met Salivia natans(?) binnen gehad en heb een hele grote pluk zuurstofplanten mogen ophalen bij @Elleoj , wat het meteen weer heel anders maakt! Ik kreeg van haar genoeg om naast de enorme pluk in de aankomende garnalenbak ook een hele pluk in mijn meter bak te stoppen

Hopelijk binnenkort het 1 en ander aan kienhout inslaan en rustig aan meer verzamelen, ik wil toch dat neppe hout veranderen in echt hout, en dan ook weer meer hout dan nu! maar eerst even kijken wanneer daar geld voor is :D
 
Ja even manlief aankijken want hij moet betalen lol
 
Haha, en voor je het weet groeit het de bak weer uit. :)
 
Heb ook nog een kweekbak waar het in kan :D en anders pay it forward en geef ik t weer aan de volgende
 
Ik moet trouwens zeggen dat naast dat ik het hele forum geweldig vind om door te pluizen ik er ook een beetje zenuwachtig van word, ik heb zoveel dingen gelezen dat ik elke keer panisch word als ik weer iets raars vind in de bak. Zo heb ik een betta dame die haasr werk maakt van dood in de planten hangen, een gourami man die beetje stil bovenin hangt en een dikke gourami vrouw die af en toe eens gaat kijken hoe het met m is. dan een betta man met een gek witte bult? aanhangsel? aan de onderkant, en de enige die rond zwemmen en er een sport van maken om mijn katten uit te dagen, dat zijn de pandas. misschien moet ik minder dingen zien en raar vinden en minder lezen, en meer genieten zeg maar.

helaas ziet mijn laptop nogsteeds de telefoon niet (of andersom) en kan ik geen fotos plaatsen.
 
Ik weet niet of je je email op je telefoon hebt ingesteld? Je kan dan de fotos naar jezelf toemailen en downloaden op je laptop. Doe ik ook.
 
Oh das een idee idd hahaha
 
Totaal

685987liesseling_0_82_20150217_192453.jpg


Meteen een stuk donkerderder door de Salvinia natans, en lekker een grote pluk van Elleojs hoornblad


865175liesseling_0_82_20150217_192500.jpg


Spagetti voor de eerste keer

412299liesseling_0_82_20150218_184022.jpg


nomnom

591436liesseling_0_82_20150218_184303.jpg


Ik had het nooit verwacht maar ben echt verliefd op de appelslakken. die kleine bekkies en die punt oogjes, ik smelt helemaal als ik ze zie

246242liesseling_0_82_20150218_192605.jpg


Onduidelijke foto maar misschien kunnen jullie een beetje zien wat ik bedoel met dat witte uitsteeksel onder m

254224liesseling_0_82_20150218_214624.jpg


En hij hangt hier een beetje te hangen

621443liesseling_0_82_20150218_214744.jpg
 
trouwens niet de beste foto maar mijn rode lotus heeft echt supergrote bladeren!

779128liesseling_0_82_20150218_223118.jpg


nouja, blad, aan 1 kant is die supergroot.
 
ik zeg toch even.

Ik trouwens wss mijn grote stuk nep hout verkocht, dus die moet ik er morgen of overmorgen uit halen, en dan moet ik toch weer aan de slag in de bak.wat hout bestellen, stenen verplaatsen..
ik denk dat ik de planten die op het hout gebonden zijn tijdelijk even in de 60 cm bak gooi, zodat ik ze niet 2 x opnieuw hoef te planten maar dat kan ik dan doen als ik hout binnen heb
 
Liesseling zei:
ik zeg toch even.

Ik trouwens wss mijn grote stuk nep hout verkocht, dus die moet ik er morgen of overmorgen uit halen, en dan moet ik toch weer aan de slag in de bak.wat hout bestellen, stenen verplaatsen..
ik denk dat ik de planten die op het hout gebonden zijn tijdelijk even in de 60 cm bak gooi, zodat ik ze niet 2 x opnieuw hoef te planten maar dat kan ik dan doen als ik hout binnen heb
:D
 
Hout trouwens gekocht gisteren, nieuwe plant erbij, hele avond bezig geweest met inrichten, ben nu meer tevreden dan ik ooit geweest ben sinds de bak staat. Vanavond fotos!
 
Mijn mannetjes ancistrus is helaas gaan hemelen. Die heeft zich verstopt IN het nephout, en ookal heb ik het goed nagekeken (zelfs erin zover dat kon) heeft ie zich zo goed verstopt dat ie dus uitgedroogd is. Echt super zielig en baal er onwijs van! :(


maja, hier dus de fotos ..\


totaal

523234liesseling_0_82_20150221_232227.jpg


het vrouwtje trekt elke keer mijn stekjes van de braziliaanse klimop los, en ook de uitlopers van dat grasplantje...

746491liesseling_0_82_20150221_232307.jpg


159572liesseling_0_82_20150221_232324.jpg


deze leek heel donker maar nu een stuk feller

227744liesseling_0_82_20150221_220105.jpg


Ik heb alleen perongeluk het kaartje met naam van de allerlinker plant weggegooit, daar heb ik er 2 van alleen die 2e ga ik nog even verplaatsen naar een plek voor het hout, hij staat er nu achter en denk niet dat hij daar genoeg ruimte heeft, en ik denk en hoop dat dat wat extra diepte geeft.
 
Dankjewel, ben ERG tevreden over het hout!! zoiets had ik ook echt in gedachte en had geluk dat hij toevallig zon stuk had liggen.
 
Het hout is ook erg mooi, zelf wil ik ook een ander stuk hout en dit geeft mij zeker inspiratie :)
 
Je Corydoras kunnen gaan voetballen.;)
 
Het zijn zulke gekke beesten ik zie het ze helemaal doen ook...
 
Ik heb dit bij Hardeman uit Ede vandaan, en vond het ook erg meevallen, dit stuk was 35 euro, en alle stukken rond deze grootte waren van die prijs. in de toekomst zou ik nog wel meer hout erin willen, want dat vind ik toch welheel gaaf als ik dat po fotos zie op het forum, maar voor nu blijf ik er even zo goed als af haha
 

Terug
Bovenaan