Wat is er nieuw

Meterbak van Liesseling!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liesseling
  • Startdatum Startdatum
Onze Corydoras schoof daarstraks het tabletje onder een blaadje in om vervolgens diepvriesvoer te gaan eten... dus een steekje los zit er wel 😉

edit: oh, zet die stengeltjes van de rode plant links eens wat verder uit elkaar 😉

~ Ivo

Topvisjes h� die Corydoras 🙂 ik denk altijd dat ik eens een paartje apistogramma of cacatoides wil, maar ik ben te erg aan mijn Corys gehecht 😉

Zal ik morgen even doen Ivo!

En ja die corydoras zijn geweldig, ze hebben echt zon apart karakter, ongelofelijk. Ik word ook altijd helemaal vrolijk als ik ze zie zwemmen en spelen lijkt het wel. De grootste lol en geen zorgen aan het hoofd.

misschien een stomme vraag maar ik heb nog geen stofzuiger, en vreselijk veel (zwerf)vuil op de bodem liggen, hoe kan ik dit makkelijk weg halen?

Gewoon bij het waterverversen een slang net boven de bodem houden en zo het vuil afzuigen.

Neemt t dan niet veel zand en grind mee ?

Liesseling zei:
Neemt t dan niet veel zand en grind mee ?
Daar moet je een beetje mee oefenen. De meeste vissenpoep en plantenafval is wat lichter dan zand, en helemaal dan grind, dus als je de slang een stukje boven de bodem houdt dan hevel je de meeste troep er zo uit. Wat ik ook wel eens doe: zachtjes met mijn hand boven de bodem wapperen; dan gaat het afval omhoog, en kan je het afzuigen. Gewoon tijdens de waterwissel; dat water moet er toch uit LOL.
Een beetje zand verlies je na verloop van tijd wel, maar dat kun je bijvullen !

Overigens haal ik alleen troep weg op plaatsen waar het lelijk in het zicht ligt hoor. Plantenresten en vissenpoep zijn goede meststoffen !

Vanmiddag even geprobeerd, moest iets water kwijt want had plantjes besteld via hier en anders stroomt ie over als ok er met mn hand jn moet, over een weekje eens goed doen met de waterwissel

Ik kwam vandaag een mooie gourami tegen, heb daar de mooiste man van uitgezocht en een vrouw, toch maar proberen of deze het lang volhouden, mocht dat niet zo zijn dan ben ik klaar met de hele gourami populatie (LOL) Hij is wel veel kleurrijker dan de vorige en volgens mij ook een beter gevormd gezicht.

Iemand de naam van dit plantje (die hoge)

826423liesseling_0_82_img20150226wa0003.jpg

En deze?
494285liesseling_0_82_img20150226wa0002.jpg

696849liesseling_0_82_img20150226wa0005.jpg

111968liesseling_0_82_img20150226wa0006.jpg

De nieuwe heer
435369liesseling_0_82_img20150226wa0007.jpg

Totaaltje (wat ziet dat er fel uit, maar de avond verlichting staat aan)

613712liesseling_0_82_img20150226wa0001.jpg

kheb echt vreselijk vieze ramen zie ik. ik heb geen magneet ofzo, wat is de makkelijkste manier om de binnenkant schoon te maken zonder elke keer mijn hele handen in de bak te moeten stoppen?

Zonder natte handen een magneet ... Maar daar krijg je krassen van op je ruiten. Iedere week bij het verschonen gewoon met een proppie filterwatten werkt prima. En natte handen krijg je bij het verschonen toch !

Oh ja das waar maar heb nu net water ververst en nu is het raam aardig vies, en denk niet dat ik een week kan wachten LOL. maar filterwatten heb ik in huis dus morgen maar weer ff bezig. helaas heb ik echt een *** kap en kan er niet met mn handen in dus moet hem er helemaal afhalen enzo 🙁

de magneet en krassen wist ik, daarom heb ik m niet gehaald. ik heb meer dan genoeg krassen (elke dag zie ik er weer 1 extra) pff

Die nieuwe lalia ziet er een er een stuk beter uit.

De plant links achter krijgt een doorsnee van 25/30cm en staat daar wat krap.

Mooie bak heb je, maar of betta's en gourami's samen betwijfel ik.

Morsche zei:
Toch gaat dit vaak verrassend goed.

ik maak altijd de ruiten schoon met de zachte kant van een schuursponsje, bij mij helpt het goed.

Botia zei:

Weet je ook de naam van de plant?

Ik had al het idee dat ie heel groot werd, enige plek waar hij meer ruimte zou hebben is nu helemaal links waar de vallisneria staat, dus moet even kijken of ik dat om ga wisselen of dat ik t even aankijk zo...

Morsche zei:

Ze kijken niet eens naar elkaar om, dus ik zie geen problemen.

Thanks voor de tips ricky en Joey!

OKe nou mooi dat het goed gaat samen! 😀

Liesseling zei:
Botia zei:

Weet je ook de naam van de plant?

Ik had al het idee dat ie heel groot werd, enige plek waar hij meer ruimte zou hebben is nu helemaal links waar de vallisneria staat, dus moet even kijken of ik dat om ga wisselen of dat ik t even aankijk zo...
Het is een Echinodorus ik weet geen soort naam maar het wordt een flinke.

Oke , bij deze

586748liesseling_0_82_20150227_221954.jpg

Ook wat stekjes van de braziliaanse klimop geplant

Liesseling zei:
Is dit wat ik denk dat het is???
Ja lijkt me wel.
Ze zijn ook erg mooi rood nog! Bij mij is 90% doorzichtig nu na 2 jaar..

Mooie bak hoor! Vind het wel jammer van de stenen 😀

Dat ze eruit zijn bedoel je? Ik ga een "kweekbak" van een meter starten en daar komen ze weer in

En joepieee. Mijne zijn niey allemaal zo knal Rood, heb bij verschillende mensen garnalen gehaald zodat het niet allemaal dezelfde familie is zeg maar. Hoelang denk je dat ze zwanger is?

Ja, goedzo! Gelijk 3 bakken in 1 maand :thumbs:

Garnalen kweken wel snel hoor voor je het weet heb je een plaag 😉
Net slakken maar dan anders.
Volgensmij als de eitjes donker zijn gaan ze uitkomen, maar ben geen expert.
Aan de video kan ik het niet zien in ieder geval.

HAHA, nou idd. de meter bak boven wil ik vooral gewoon beetje mee spelen, en mocht er een overschot aan jongen komen van bijv garnalen of wat dan ook.maar ook om planten in op te slaan, dat ze daar ook in kunnen. maandag even externe pomp halen via mp.

Heb zojuist nog even goed gekeken en ik heb nog een zwangere dame, die is trouwens VEEL minder rood en de helft kleiner, maar diudelijk zwarte bewegende puntjes. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik ze al over zou proberen te zetten naar de garnalen bak of dat ik ze in de meter bak uit laat komen... want dan krijg ik ze natuurlijk nooit meer te pakken, de 60cm bak draait namelijk pas 2 weken. wel zitten er 3 appelslakken in.

Gewoon lekker laten zitten hoor!
Garnalen zijn altijd 'zwanger'.

Beetje geduld he 😉

Ja dat is natuurlijk ook zo!

zeker 2, maar misschien wel 3 zwangere garnalen. en hoogstwaarschijnlijk sexende slakken lol!

Ik was aan het eten met mn vriendin en kreeg een app met appelslakkensex op foto! als "bewijs" van manlief. geweldig.

Volgens mij heb ik trouwens een ziekte in de bak, volgens mij is het geen witte stip maar ze hebben wel witte plekken en lijjt wel een schimmel. Wat moet ik daar voor hebben?

Ook terroriseert men nieuwe man gourami de hele bak. Erg vervelens om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan