Dankjewel dames.
Een paar weken geleden zwart zand besteld. Achteraf wist ik niet zeker of het genoeg was dus zwart fijn grind bij de LFS gehaald, om er onder te leggen.
Gistere was het dan zover... ik had dinsdagavond alle planten al uit het water gehaald, en de cementkuipen stonden al klaar in de kamer.
Gister dus begonnen. Eerst 100 garnalen vangen, vissen over naar een cementkuip, kwam ik erachter dat de ancistrus weer een nieuw nest hadden, dus met pijn en moeite al die kleine wezens gevangen, hopelijk iig.
Koppel ancistrus eindelijk kunnen vangen en naar de kweekbak boven verhuisd, kunnen ze daar doorfokken samen met de guppen.
Anyway
Zo begon het dinsdag avond
En toen hij eenmaal leeg was
Tijdelijk onderkomen
En helemaal tevreden, als er wat meer planten in komen dan iig
Kleine close up
Helemaal happy met mijn prachtige lotus die al op de oppervlakte hangt
Deze had ik gekocht bij de LFS en was maar 5 euries. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat het niet 1 grote plant was maar er zat al een 2e plant aanvast.
Ook een super rose lotus heb ik meegenomen!
Wat er nu in zit qua vis :
3 glasmeerval
4 koraal platys
4 galaxy
8 corydora panda
4 zebra danio
Ik wil deze (wss vrijdag) aanvullen met 20 blauw oogjes, en eventueel nog wat andere visjes die ik op t oog heb, maar nog even moet uitzoeken of het er bij past
De blauwoogjes bij mijn LFS (de dure versie) waren 1,95 en 17 euro per 10, als ik naar koidream in elst/valburg rij, dan heb ik er 20 voor 20 euro... wel een heel verschil, maargoed dan moet ik nog wel een paar extra vissen halen om iig de benzine eruit te halen
😀 maar dat komt goed.