Wat is er nieuw

Meterbak van Liesseling!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liesseling
  • Startdatum Startdatum
Dankjewel!!!

Wow, dat is echt prachtig geworden zeg :thumbs:

Heel mooi en dat mooie stuk hout geeft het nog een extra sausje.

Thanks!!

Zit stiekem natuurlijk al naar grotere bakken te kijken, maar dat staat nu sowieso even op pauze, wij gaan heel misschien verhuizen (deze week wss onderhandelingen met de huiseigenaar) naar een kleiner huis, maar wss wel 1 muur waar misschien wel een 1,50 a 1,60 bak kan!
Dan wil ik natuurlijk op het moment van beginnen met klussen en doen de nieuwe bak regelen zodat ik dan als allerlaatste de vissen overhuizen en snel de pomp op de bak.. is maar 10 minuten rijden van hier dus dat zou makkelijk in een tijdbestek van 2 uur afgesloten, verplaatst en weer aangesloten...

Pff, verhuizen is niet veel stress, maar zorgen dat de vijver en aquariums fatsoenlijk mee komen wel...
Denk dan ook dat ik de Garnalen en gezelschapbak samen ga voegen, en het kleine "garnalen" bakje dan boven ofzo neerzet als kweekbak voor eventuele extra vissen en planten ipv zoals nu, meterbak en garnalen bak beneden en mterbak boven voor overschot

Tis dan wel een kleiner huis, maar wel een boerderijtje trouwens, dus weiland + grote tuin! daar wil ik best woonruimte voor opgeven hihi

483567liesseling_0_82_20150523_223333.jpg

Lekker wazig, kom net thuis en toen was hij zo. Ik gok dat mn ancistrus weer heeft zitten woelen.

Het is een geweldige bak geworden, prachtig :thumbs:

Inderdaad, heel erg mooi 🙂

Dankjewel dames.

Een paar weken geleden zwart zand besteld. Achteraf wist ik niet zeker of het genoeg was dus zwart fijn grind bij de LFS gehaald, om er onder te leggen.
Gistere was het dan zover... ik had dinsdagavond alle planten al uit het water gehaald, en de cementkuipen stonden al klaar in de kamer.

Gister dus begonnen. Eerst 100 garnalen vangen, vissen over naar een cementkuip, kwam ik erachter dat de ancistrus weer een nieuw nest hadden, dus met pijn en moeite al die kleine wezens gevangen, hopelijk iig.
Koppel ancistrus eindelijk kunnen vangen en naar de kweekbak boven verhuisd, kunnen ze daar doorfokken samen met de guppen.

Anyway

Zo begon het dinsdag avond

811196liesseling_0_82_20150609_212857.jpg

En toen hij eenmaal leeg was

913849liesseling_0_82_20150610_111133.jpg

Tijdelijk onderkomen

481764liesseling_0_82_20150610_111137.jpg

En helemaal tevreden, als er wat meer planten in komen dan iig

251168liesseling_0_82_20150610_221933.jpg

Kleine close up

962484liesseling_0_82_20150610_221922.jpg

Helemaal happy met mijn prachtige lotus die al op de oppervlakte hangt
232353liesseling_0_82_20150610_221857.jpg

Deze had ik gekocht bij de LFS en was maar 5 euries. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat het niet 1 grote plant was maar er zat al een 2e plant aanvast.

Ook een super rose lotus heb ik meegenomen!

Wat er nu in zit qua vis :

3 glasmeerval
4 koraal platys
4 galaxy
8 corydora panda
4 zebra danio

Ik wil deze (wss vrijdag) aanvullen met 20 blauw oogjes, en eventueel nog wat andere visjes die ik op t oog heb, maar nog even moet uitzoeken of het er bij past

De blauwoogjes bij mijn LFS (de dure versie) waren 1,95 en 17 euro per 10, als ik naar koidream in elst/valburg rij, dan heb ik er 20 voor 20 euro... wel een heel verschil, maargoed dan moet ik nog wel een paar extra vissen halen om iig de benzine eruit te halen 😀 maar dat komt goed.

Hele mooie bak geworden dit! 🙂

Dankjewel!

aanwinst :

25 x blauwoogje
5 x corydora eques
1 x Hemiloricaria Beni
1 x Rinehoricaria Red

morgen ga ik de 4 zebra danios eruit doen, gaan naar de 2,40 bak van een vriend. daar wil ik de glaswelsjes ook heen doen maar die krijg ik van zn lang zal ze leven niet te pakken

als goed is zijn dan ook mn halfbeksnavels binnen die komen er bij, en dan is t "klaar".

😀 idd "klaar". Een aqua is nooit klaar.

Hahaha idd...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan