mijn cichliden liggen stil en lijkt dood


Juist hahahaha ik geloof dat ik dat in dit topic ook al zoiets gezegd heb, we begrijpen elkaar Regillio :D
Nu hopen dat de topic starter het ook snapt, anders moet hij maar vragen ;)
 
Mijn Oma had ook geen aquarium.
Wel een bos hout voor de deur. heterotrofiel ;)
 
Ehm, als ik je goed begrijp heb je amerikaanse cichldien bij malawi cichliden zitten, en heb je ze ook niet allemaal tegelijk in de bak gedaan?

Dat gaat gegarandeerd fout.

waarom:

Malawi cichliden (labidochromis caeruleus en wellicht de oranje) hebben hard water nodig, zandbodem, geen hout, en veel stenen met holen ertussen. De yellow en weellicht dse oranje soort die je hebt mag je alleen plantaardig voer voeren (!!!) + af en toe kreeftachtigen (krill, mysis), geen standaard visvoer dus. Van dierlijk materiaal en vooral te zacht dierlijk materiaal kunnen ze doodgaan.
Je 1m bak is minimaal voor malawi, kan wel maar is niet echt handig voor beginners omdat er aardig wat bij komt kijken.

Die zwart-witte zabra's zijn neem ik aan Archocentrus nigrofasciatus, dit zijn geen malawi cichliden! Er zijn wel malawi zebracichliden maar die zijn niet zwart-wit. Dit zijn Midden-amerikaanse cichliden.

Archocentrus nigrofasciatus kan eigenlijk niet in een meterbak, 1.2m is het minimum voor 1 koppel met liefst niets anders erbij. Ze zijn namelijk echt mega-agressief zeker als er jonkies zijn, en ze fokken als konijnen dus vaak (en veel) jonkies (die je vervolgens aan de straatstenen niet kwijtkunt). Voer: dierlijk materiaal.
Qua waterwaarden passen deze ook niet bij malawi cichliden. Malawi moet hoge ph, deze neutraal/zachtzuur.

Verder, als je cichliden in een bak doet moet je deze allemaal tegelijk in je aquarium zetten zodat ze onderling territoria kunnen regelen. Doe je dat niet en voeg je later vissen toe dan zijn er al territoria geclaimd en krijg je (soms zelfs dodelijke) gevechten. Als je toch later vissen erbij zet dan is het zeer verstandig alles uit te vangen en je bak geheel opnieuw in te richten, dan allemaal tegelijk erin.
 
Buiten dat ik het met de rest van je verhaal eens ben, klopt het niet wat je zegt over de waterwaardes en leefomstandigheden van de nigrofasciatus. Deze middenamerikaan wil, net zoals de meeste middenamerikanen, hard en basisch water. Ze komen uit snelstromende rivieren dus met veel stenen en kalkrijk water dus hetzelfde soort water als uit de rifmeren. Alleen is de vis zo sterk dat hij het in allerlei omstandigheden goed volhoud. Zelfs in combinatie met Malawi en op een dieet van groenvoer. Als het meezit zorgen de andere vissen wel voor de dierlijke aanvulling van het dieet ;)
 
Mascha&Ivo zei:
en toch, Sera nitrivec heeft hier een keer precies gedaan wat het belooft: binnen no-time was alle nitriet weg. Ik ben er ook geen voorstander van om de bak met dit soort spulletjes in te draaien, en ik weet ook niet of het indraaien ermee ineens helemaal is gedaan, maar roepen dat het helemaal niets doet en alleen maar geldklopperij is vind ik veel te kort door de bocht.

~ Ivo

Eens.;)
De voorkeur heeft bij mij ook om het goed in te laten draaien. Maar soms ontstaan er wel situaties waarin dat niet altijd mogelijk is. Op dat soort momenten ben ik blij dat er dat soort middelen bestaan. Heb er ook goede ervaring mee.
 
Ik snap eigenlijk niet wat nou het probleem is met verversen..........baat het niet schaadt het niet.....
 
22228 zei:
Ik snap eigenlijk niet wat nou het probleem is met verversen..........baat het niet schaadt het niet.....
Je bedoelt in combinatie met spullen als Sera Nitrivic? Of dat alleen verversen genoeg zou zijn?

~ Ivo
 
Nee ik bedoel dat het lijkt alsof er bij die suggestie van verversen meteen redenen worden genoemd om maar niet te hoeven verversen.....en dan denk ik.......wat is het probleem om te verversen.
 
meksjoef zei:
Buiten dat ik het met de rest van je verhaal eens ben, klopt het niet wat je zegt over de waterwaardes en leefomstandigheden van de nigrofasciatus.

Mja ik moet zeggen dat uit m'n hoofd ik hetzelfde had gezegd als jij, maar toen ik het opzocht/nakeek kwam ik uit op wat ik schreef. Maar eens meer op mezelf vertrouwens dan :juggle:
 
nou mensen jullie vertellen alles heel mooi maar tot nu toe nog niks en jullie praten er maar over niet goed in gedraait enzo hallo week zonder vis moet goed zijn zeggen ze....
de test uitslag
kh carbonaat hardheid 5
ph zuurgraad 8/8.5
gh totale hardheid 9
no3 nitraat 10 nog wat kan ik niet lezen
no2 nitriet 0
nh3/nh4 ammonium ammoniak 0


dus is dat netjes of niet voor de cichlide en als iemand hier denk het echt te weten nodig ik u nog uit ook op te kijke want ik weet het echt niet meer is en bezeting van 8 vis tussen de 6 en 8 mc niet te weining in en meter bak heb ik ook aan zitte denken wie o wie helpt me nou echt want ook sera omnipur doet nog niet veel
 
wie zegt dat een week indraaien genoeg is

en waarom denk je dat sera omnipur niet helpt

het water hier is gwn uit de kraan al heel goed
 
roosen ik heb het gevraagd in de winkel mijn bak heb en week staan draaien leeg en dit is nu mijn water kan er vis in ja was het antwoord en ja sera omnipur niet helpt omdat er na bijna en week geen verbeteringen zijn die man zeg zo veel druppels en dan na 24 uur de 50% water vervangen nou gedaan en nog niks maar ik denk zelf

misschien nep plante die niet goed zijn voor de vis
of de blauwe steentjes als onder laag misschien is dat wel niet goed voor me vis

dus je kan wel na gaan hoe erg ik er zelf mee bezig ben en zo weinig vis is dat niet erg dan
 
Dat 1 week indraaien goed is vindt ik onzin. Dat duurt gewoon enkele weken hoor. Laat je niks wijsmaken door een winkel.
 
ja oke maar goed was ook twee hands bak maar goed iemand idee over nep plantjuhs of dat goed is en blauw grind en dat het snel oranje word heb zo veel vragen en dinge
 
Nepplantjes die bedoeld zijn voor aqua kunnen geen kwaad.
Tja blauw grind, als ik goed begrijp word blauw oranje?

Kan je ook foto's van je bak plaatsen?
 
nou ja ik heb blauw grind maar ja nu naa zo twee weten komt er oranje zooi er op te liggen dus weet niet of dat echt wat is

en foto ja wil ik best doen maar ja weet niet hoe het moet en water is groen van de sera omnipur
 
dunne2011 zei:
roosen ik heb het gevraagd in de winkel mijn bak heb en week staan draaien leeg en dit is nu mijn water kan er vis in ja was het antwoord en ja sera omnipur niet helpt omdat er na bijna en week geen verbeteringen zijn die man zeg zo veel druppels en dan na 24 uur de 50% water vervangen nou gedaan en nog niks maar ik denk zelf

lees ik het goed dat je het hier over de winkel hebt waar je je bak gekocht heb?

dunne2011 zei:
ja oke maar goed was ook twee hands bak maar goed iemand idee over nep plantjuhs of dat goed is en blauw grind en dat het snel oranje word heb zo veel vragen en dinge

en hier dat je een tweedehands bak hebt gekocht?


dus of de winkel heeft je een tweedehands bak verkocht of je geen niet de goede informatie.

kan je dat verduidelijken?
 
hey rikkert of jij leest het niet goed haha

twee de hands bak gekocht en naa en week in de winkel gevraagd of er vissen in konden
 
Dat krijg je als er geen interpunctie gebruikt wordt (een beetje moeite doen om je berichten leesbaar te maken mag wel, juist als je dyslexie hebt).

Volgens mij bedoelt hij: Ik heb het gevraagd in de winkel. Mijn bak heeft een week staan draaien.
 
kijk dat is een stuk duidelijker fabienne. dank je.


gewoon te vroeg de vissen er in gedaan. Afrikanen en amerikanen samen werkt doorgaans niet.
verkeerde voorlichting van de winkel (er vanuit gaande dat jou informatieverstrekking naar de winkel toe over jou bak wel de juiste is geweest)
 
ja ik had in de winkel gezecht heb en twee hands bak gekocht heb hem week in laten draai met nieuwe pomp nieuwe grind kan er nu vis in ja was het antwoord maar vreemd is eerste weet weken was er niks aan de hand en nu dus wel zo en week lang al..

maar als iemand hier op forum tijd heb mag die ook best langs komen
 
dat het niet direct fout ging komt omdat de nitrietpiek vaak pas na 2 � 3 weken komt
 
ooo komt de volgde weer met de nitrietpiek hou daar nou is over op die test ik elke dag en die blijft gewoon goed dus die kan je uitsluiten en over stopen rikkert
 
Als je niet geholpen wil worden en geen adviezen wil krijgen kan je dat ook gewoon zeggen, hoor.
Je hoort dingen van ons die je niet wil horen en je denkt dat je het allemaal wel weet volgens mij.
Vraag dan niks.

dit is dus gelijk mn laatste post in dit topic.

Sterkte............
 
weet je wat is rikkert ik wil wel geholpen worden maar als je het gewoon lees vertel ik al vaker doe elke dag 1 a 2 keer die test dus dat is het zeker niet en zo als je ook zie aan me lijst dat me water goed is dus ja waarom kom iedreen dan over me water praten nog mals me lijst van de water test

kh carbonaat hardheid 5
ph zuurgraad 8/8.5
gh totale hardheid 9
no3 nitraat 10 nog wat kan ik niet lezen
no2 nitriet 0
nh3/nh4 ammonium ammoniak 0

dus daarom vraag ik veder

blauw goedkoop grind in me bak kan dat het zijn
rust geven de steen
kust plantjuhs
te weinig vis
week indraai is dat te weinig waar ik al veel over hoor nu
 
EEn BAK MOET EERST 3 WEKEN indraaien,MET ECHTE planten !!!! Geen nep. of kunst.
Die staan buiten ook niet in het water,anders zou je Stinkwater hebben.

WAT STAAT,hier????


Sera Omnipur S medicijn !!!!voor siervissen | zooplus.nl!!!!


Ter bestrijding van de meest voorkomende siervisziektes in zoetwateraquaria.
www.zooplus.nl/shop/vissen/visvoer/gene ... n.../68059


Blauwe steentjes geven geen rust,voor vissen.


Vissen hebben een schutkleur,als bescherming.
NOU die vallen dus echt niet op,HOOR,op dat blauw.

Heb jij dat wel eens in de natuur gezien? Nee, WEL in een zwembad.
Waar is de fosfaat meting?


En elke dag 2 x meten??? Hoeft niet.
1 x goed doen in de derde weeg is genoeg.
O,jij test met een stickje!

Laat eens met druppels meten.
 
hey bertus kijk hier heb ik iets meer aan

alleen kan je goede linkt geven wat hij werkt niet goed van zooplus

en in begrijp dus blauw grind er uit zwate grind er in

en de teste zijn druppel teste
 
en wie o wie halt de trekker over om is te kijke want word hier veel gepraat maar iemand durf de stap te nemen en naar de vlist te komen bij schoonhoven om kijk je te nemen wie haalt de treker over en is zekker van ze zaak en die komt
 
dunne2011 zei:
hey bertus kijk hier heb ik iets meer aan

alleen kan je goede linkt geven wat hij werkt niet goed van zooplus

en in begrijp dus blauw grind er uit zwate grind er in

en de teste zijn druppel teste

JER kunt toch lezen wat er staat.

En , boven heb je Google.
Kan jij ook kijken.
 
dunne2011 zei:
en wie o wie halt de trekker over om is te kijke want word hier veel gepraat maar iemand durf de stap te nemen en naar de vlist te komen bij schoonhoven om kijk je te nemen wie haalt de treker over en is zekker van ze zaak en die komt

Ja,natuurlijk ,Even naar schoonhoven.

Ligt naast de deur.

Hierboven ,,,,Staat artikelen. inrichting.
Lees dat eens door.

Je krijgt Tips genoeg,maar je doet er niets mee.
 
Precies is even 160km op en neer voor iemand die niks aanneemt van de adviezen die die krijgt.

Benzine is gelukkig gratis tegenwoordig
 

Terug
Bovenaan