Wat is er nieuw

mijn cichliden liggen stil en lijkt dood

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dunne2011
  • Startdatum Startdatum
en nog altijd zijn de advies van hier bagger geweest ik heb me eigen ding gedaan en moet zeggen helpt super heel me bak is leeg geweest. blauw grind er uit zwarte er in. rotsen steen er in en rust geven steen er uit. nep platjes er uit. geen plante er meer in. wat en tip jo echte plante er in bij cichliden die eten alles op (bijna alles)

maar goed bak nieuwe inrichting en ze zwemmen super en is alleen maar door de grind en nep plantjes gekomen u schikken ze niet zwemmen ze gewoon goed dus ja jullie tip heb ik niks aan gehad.

en over dat gloor jullie denken dat niet goed is maar je leg je stenen en uur of 2 in het gloor daar na maak je ze schoon en leg je ze nacht in goed heet water kook punt en dan is gloor er gewoon uit en je stenen mooi wit zonder algen dus die tip is echt wel goed uit de winkel hoor
 
ja trek er dan (nogmaals ) gwn je plan mee !!!!!!

hier nog wat komen natrappen om toch maar het laatste woord te hebben slaat echt nergens op

succes er verder nog mee
 
jo roosen hoor de rest dan zielig voor je visje nee half dood liggen is niet zielig zekker en als ik hulp vraag en gaat alleen over water was super goed is helpt het toch niet en bak in draaien 3 weken heb ook geen zin mijn heb twee dagen gestaan en ton al vis en was gewoon goed en die van me meisie en week dus ze moeten niet zeiken als ze niks weten en en kweker uit de winkel heb me vertelt wat goed was
 
656181_0_82_20131022_212718.jpg
 
kijk dat is mijn bak en je ziet blij zat dus nou niet zeiken die van me meisje komt ook
 
938787_0_82_20131027_001937.jpg


kijk is voor de mensen die denken dat ik fout doe hier is de bak waar het over ging
 
Nou wil ik niet zeuren,maar waarom een donkere bodem.

Is toch niets Malawi?
Malawi ga je van een lichte bodem uit.
Net als de stenen die erin liggen.
 
bertus wat je zeg is waar maar ja had lichte bodem met blauw grind maar daar was echt van alles mis mee misschien goedkoop is duur koop dat kan maar was echt triest ben blauw bodem nu is het zwarte en ze zwemmen en zijn heel blij met bang als ik voor me bak kom dus ja
 
Even uit interesse: als alles zo bagger is op dit forum, wat doe je hier dan nog?
 
Bertus zei:
Nou wil ik niet zeuren,maar waarom een donkere bodem.

Is toch niets Malawi?
Malawi ga je van een lichte bodem uit.
Net als de stenen die erin liggen.

Bertus wat is dit nu weer voor een verzinsel...
Malawi heeft verschillende biotopen en kan dus niet over ��n kam worden geschoren :S

6iZe8h3kaGEnQxPZnkoUiohrzP9qbm5T.jpeg


Komen mooie onderwaterbeelden aan bod.

http://www.dailymotion.com/video/xwu2r2 ... p2_animals

http://www.bbc.co.uk/programmes/p00379zw

Echt zwart is de bodem niet, maar het is zeker niet alleen wit (licht gekleurd zand) denk aan de donkere rotsen bijv. Wel ben ik met je eens dat de bakken niet echt voor deze Malawi bewoners is ingericht...
 
BBC.is toch heel wat anders dan die bruine bodem.

Dat met die and kuilen,heb ik zelf kunnen bewonderen,toen we op de Nijl ,langs de kant stil lagen met het cruiseschip.
Kon ik zo in het water kijken,en zag die baarzen ook rond draaien. in het zand.

Zo bruin als boven zijn WEl mijn witte stenen.
Hoeven niet spierwit te zijn.



Maar ,heb hem bedankt.
Mag het zelf uitzoeken.
Goede raad hoeft niet duur te zijn.
 
Hallo Dunne,

Planten in je bak kan zeker wel maar je moet inderdaad wel sterke soorten kiezen.
Ik had hoornblad, anubias en valisneria in mijn bak en dat deed het prima:

698333_0_82_rio_240.jpg


Ik vind je kleur bodem erg mooi.
De laagdikte van de bodem vind ik wat te groot en daar zitten nadelen aan.
Op mijn foto was mijn bodem ook vrij dik en het was veel werk om dat schoon te houden en het kost ook gewoon ruimte in je bak en dus liters water.

Succes met je bak.

Groet Pauolo
 
Mascha&Ivo zei:
Even uit interesse: als alles zo bagger is op dit forum, wat doe je hier dan nog?

Dat vraag ik me ook al een tijdje af
Durfde het alleen niet neerzetten omdat het mss te grof bevonden zou worden
 
dunne2011 zei:
en nog altijd zijn de advies van hier bagger geweest ik heb me eigen ding gedaan en moet zeggen helpt super heel me bak is leeg geweest. blauw grind er uit zwarte er in. rotsen steen er in en rust geven steen er uit. nep platjes er uit. geen plante er meer in. wat en tip jo echte plante er in bij cichliden die eten alles op (bijna alles)

maar goed bak nieuwe inrichting en ze zwemmen super en is alleen maar door de grind en nep plantjes gekomen u schikken ze niet zwemmen ze gewoon goed dus ja jullie tip heb ik niks aan gehad.

en over dat gloor jullie denken dat niet goed is maar je leg je stenen en uur of 2 in het gloor daar na maak je ze schoon en leg je ze nacht in goed heet water kook punt en dan is gloor er gewoon uit en je stenen mooi wit zonder algen dus die tip is echt wel goed uit de winkel hoor

Zo dan. Wat aardug.
 
Ja, en wel 4 bladzijden vol.

Hij weet het toch beter,dus stoppen we toch?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan