Wat is er nieuw

Mijn eerste aquarium: Juwel Trigon 190 van JohnL1978

Wat vinden jullie?
Zo bij de lfs vrienden geweest. Kh was 10 gh was 17. Advies was om de bak lekker verder te laten indraaien. Over een kleine week nog eens meten als de bak 2.5 week draait.
En hoe hebben ze dit getest met druppels of anders
weet je de begin waarden ook van het kraanwater
Meestal op de site van het water bedrijf te vinden
Althans hier in NL aangezien je geen locatie opgeeft waar je zit is dat raden voor ons
Wat verversen betreft en water temperatuur meet eens de temp van het kraanwater wijkt dit niet te veel af qua gewenste water temp in de bak dan gewoon wisselen

Mijn locatie is Eindhoven, ze hebben druppeltesten gebruikt.

Als de gemeten waardes veel afwijken van wat er uit de kraan komt zou ik toch opzoek gaan naar de oorzaak. Ik vermoed nog steeds het substraat, wat volgens JBL op te lossen is met een weekje veel verversen. Dat zou ik dan ook nu doen i.p.v. later. Later heb je het al zo druk 😉

Gaat dat geen problemen geven met het indraaien? Ik wil denk ik de indraai periode afronden en dan de kh en gh omlaag brengen door wissels.

We zijn weer en weekje verder.

Bijlagen

• 20190807_173646.jpg
    20190807_173646.jpg
    55.1 KB · Weergaven: 143
Nu 7 uur per dag licht. Deze week omhoog naar 8.

Ik heb wat last van bruin alg. Moet ik dat wat mee of moet ik dat laten rusten?
Ik wil wel het aantal uren licht langzaam gaan verhogen.

Bijlagen

• IMG-20190809-WA0000.jpeg
    IMG-20190809-WA0000.jpeg
    44.8 KB · Weergaven: 102
Zo weer een paar weken verder. Waterwaardes bij de LFS laten checken en die waren allemaal goed. Ondertussen wat plantjes bijgezet die het allemaal goed doen. Dacht zal weer eens een update posten.

Bijlagen

• 20190818_163059.jpg
    20190818_163059.jpg
    68.7 KB · Weergaven: 146
Nu maar lekker laten groeien John :thumbs:
1566139357666.gif

Zitten de Anubias en de javavaren met hun wortelstokken boven de grond? Als die ondergronds zitten durven deze wel eens gaan rotten.

Gaat lekker zo. Toch je boomstronk vrij gemaakt zie ik! Die alg op je achterwand was te verwachten en ik vind het zelfs niet misstaan. Al zal een algenetertje later die bruinalg waarschijnlijk snel verorberen dus geen zorgen om maken. Gaat het op je planten zitten dan kun je het voorzichtig met je vingers er van af halen.

@Jarne, ze zijn een klein stukje boven het zand inderdaad.
.
@DanielHoogland yep heb het vrij gezet, het groeide zo enorm hard dat ik het hout bijna niet meer zag haha.
Bij het weghalen van de bruinalg op de achterwand heb ik de achterwand wat beschadigd. Mogelijk dat ik dat later weg werk door er wat mos op te prikken

Zo we zijn weer en tijdje verder dus tijd voor een nieuwe foto!

Bijlagen

• 20191013_201002.jpg
    20191013_201002.jpg
    75.8 KB · Weergaven: 110
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan