Mijn ervaring met bemesting.


Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij opstart fosfaat probleem gehad, bleek aan de stenen te liggen.
Ik had ze van mijn werk meegenomen (uit het grind ardenner breuksteen) deze lagen bij de koeltoren wat echter vervuild bleek met fosfaat van de koelwater behandeling.
Tweede tegenslag, ziekte in de bak na aankoop vis jammer maar kan gebeuren.
 
Ja de osmocote, kan misschien wel zinvol zijn , schaden zal het wel niet maar ben veel banger voor overdoseren de korrels kunnen ook verschillend in samenstelling zijn dus ben je in mijn ogen wel aan het gokken. En zoals ik zie gaat het water met de meststof ook de bodem in en kan dan ook opgenomen worden.
Maar wat ik mij afvraag , als het erin kan kan het er ook uit wat doen de korrels dan welke ongecontroleerde invloed heeft dat dan?

Over doseren zal denk ik wel meevallen. Als je in de bodem alleen voedingscapsules doet en je hebt planten die dit niet/minder opnemen zul je tekorten gaan krijgen voor de planten. Er zal weinig vanuit de bodem het water in gaan.
Andersom is ook het geval, als je alleen via de waterkolom bemest krijgen de planten die voeding via de wortels opnemen tekorten.
 
The plot thickens
giphy.gif
 
Ik vraag me eigenlijk af wat je met je post wil bereiken. Als jij een goede en goedkope manier hebt gevonden om je aquarium te bemesten zijn er denk ik best mensen hier in geïnteresseerd om te horen hoe je dit aanpakt, als dit op een normale manier wordt gebracht. Als jij denkt dat je goede en goedkope voeding kunt verkopen moet je dat doen. Alleen in je openingspost zeg je al dat je hier niet verder op in wilt gaan en noem de rest van de mensen die de conventionele voeding toepassen ongeveer "idioten". Waarom zo afgeven op mensen en waar ze hun eigen geld aan willen uitgeven, dat mag iedereen (gelukkig nog steeds) zelf weten.

Mocht je daadwerkelijk bedreigd zijn is dat natuurlijk een kwalijke zaak, maar jij stuurt zelf ook nogal onvriendelijke pb's.
En als laatste, we hebben het hier over plantenvoeding voor in een aquarium. In mijn ogen niet iets waar we ons zo druk over zouden moeten maken. Zegt de persoon die geen waterwaardes meet en alg in haar bakken heeft :D Dus misschien mis ik iets, in dat geval my bad.
 
Klaas,

Normaliter ga ik niet snel commentaar geven op taal maar aangezien jouw eerder (foutief) taaladvies aan mijn adres verwacht ik eigenlijk wat beter taalgebruik van jouw kant. :juggle:


"commercie"

overdaad schaad

"schaadt"

ik heb het geluk de nodige connecties te hebben en zo alles gratis heb.

"... en zo heb ik alles gratis"


"gezegd"

(Komaan Klaas, schreef jij nu echt het voltooid deelwoord met een t? :eek:)



"enthousiast"

Ik overweeg om aangifte te gaan doen daar sommige berichten nogal ver gaan en ik niet gediend ben bij dit soort zaken.

"gediend ben met dit soort zaken"

Deze opmerking zegt meer van jou dan mij.

"meer over jou dan over mij"

:D:D:D

Kijk, nu ben ik dus ook in "kinderachtige modus"!
Full throttle Waldorf and Stadler mode! :6
Heb je nu nog steeds zin om mij taaladvies te geven, Klaas?
Of is het al wat aan het bekoelen?
Want voordat je iemand op een taalfout wijst (nogmaals: een fout die er geen was trouwens) moet je minstens zorgen dat je zelf een beetje foutloos kan schrijven. Ik heb nu gewoon eens snel je berichten opnieuw gelezen en er de meest opvallende foutjes uit gehaald.
Taal is precies niet perse je sterkste kant dus: "verbeter de wereld, begin met jezelf" denk ik eigenlijk? ;)
Hou het maar bij je plantenvoeding zou ik zeggen.
Ik hoop dat je dit begrijpt en het zo laat vanaf nu. :deal:


Reden hiervoor is dat ik hier door mensen op de site regelrecht bedreigt ben doordat ik berichten maak over de plantenvoeding en andere goedkopere alternatieven.

Maar je bent pas lid? En nu al dreigberichten??
:S:juggle:
Bizar, ik ben al een paar jaar lid zonder bedreigingen te ontvangen.

Correctie: ik heb welgeteld één PB ontvangen met verwijten.
En dat bericht kwam helaas van jouw adres... :deal::D

Maar soit, je zegt dus dat je "regelrechte bedreigingen" hebt ontvangen?
Echt? :S
Dan deel je die berichten toch gewoon, zet je de "dreigende" partij voor schut...

Want indien zou blijken dat je effectief "bedreigt" wordt dan steun ik jou volledig, hoor!
Bedreigingen zijn hier namelijk helemaal niet op hun plaats dus daar moet komaf mee gemaakt worden vind ik!
Maar voorlopig vind ik dat vrij ongeloofwaardig eerlijk gezegd: Ik vraag me echt af wie je bedreigt en vooral ook waarom? :S

Want (het is misschien niet leuk om horen maar het is wel zo) tot nu toe worden de agressieve, aanvallende en verwijtende berichtjes vooral door jouw hand gepost. Dus dan kom jij er op den duur slecht uit... :rolleyes:

Want laat ons ernstig blijven:
Ik noem je bvb geen "duffe gast met het iq van een fishstick"
Ik gaf (tot nu tenminste) geen ongevraagd taaladvies, puur uit frustratie.
Ik sla niet wild om me heen als er iemand een opmerking maakt over plantenvoeding of als er iemand kritisch reageert op mijn berichten.
Ik gaf aanvankelijk gewoon mijn mening en op die mening werd nogal bot gereageerd door...
Tja, :juggle:.... door jou dus eigenlijk hé!;)

In alle eerlijkheid:
eigenlijk laat dit onderwerp me Siberisch koud hoor.
Je doet alsof ik (of anderen) emotioneel reageren omdat jouw plantenvoeding goedkoper is dan de mijne?? :br:
Maar ik persoonlijk bewaar mijn emoties voor iets anders dan de prijzen van plantenvoeding. :D
Echt hoor! ;)

En als laatste, we hebben het hier over plantenvoeding voor in een aquarium. In mijn ogen niet iets waar we ons zo druk over zouden moeten maken.

Een waarheid als een koe.
Een echte en mooie zwartwit gevlekte koe!
:D
 
Ik ga snel een zakje chips en wat blikjes cola kopen!

TS zorgt alleszins wel voor wat animo nu en dan dus dat is alvast een positieve eigenschAB! :sorry::D


Koop ook gelijk even wat visstiks (taalfout expres gemaakt speciaal voor Willem)
Kan je iq verdubbeld worden.:oops::smitten:
 
Zoals steeds gaat er niet op normale berichten gereageerd alleen de zelfde personen reageren, afbranden en bedreigen gaat hier wel goed .
Bedreigers zijn persoonlijk door mij benaderd en gewaarschuwd voor herhaling.
Lief he. En de meelopers ach die zijn een beetje sneu.

Maar verder iets zinnigs heeft niemand van jullie toe te voegen.
 
Willem, je voert steeds het woord hier heb je wat te verbergen over je ware aard?


Evt taalfouten ter lering en vermaak voor willem.
 
Maar verder iets zinnigs heeft niemand van jullie toe te voegen.
Waar zou jij het dan graag over willen hebben? Wat mensen van je plantenvoeding vinden? Een mening over hoe je bak erbij staat? Als je een mening of zinnig antwoord wilt zul je eerst een vraag moeten stellen.
 
Ik vraag me eigenlijk af wat je met je post wil bereiken. Als jij een goede en goedkope manier hebt gevonden om je aquarium te bemesten zijn er denk ik best mensen hier in geïnteresseerd om te horen hoe je dit aanpakt, als dit op een normale manier wordt gebracht. Als jij denkt dat je goede en goedkope voeding kunt verkopen moet je dat doen. Alleen in je openingspost zeg je al dat je hier niet verder op in wilt gaan en noem de rest van de mensen die de conventionele voeding toepassen ongeveer "idioten". Waarom zo afgeven op mensen en waar ze hun eigen geld aan willen uitgeven, dat mag iedereen (gelukkig nog steeds) zelf weten.

Mocht je daadwerkelijk bedreigd zijn is dat natuurlijk een kwalijke zaak, maar jij stuurt zelf ook nogal onvriendelijke pb's.
En als laatste, we hebben het hier over plantenvoeding voor in een aquarium. In mijn ogen niet iets waar we ons zo druk over zouden moeten maken. Zegt de persoon die geen waterwaardes meet en alg in haar bakken heeft :D Dus misschien mis ik iets, in dat geval my bad.

Wat ik doe is proberen de mensen te laten zien dat ze voor iets wat niets is veel geld uitgeven en het aanzienlijk goedkoper kan.
Tussen bedreigen en onvriendelijke pb zit nogal verschil en iemand die geintresseerd is kan van mij info krijgen maar eigenlijk is alles al gezeght.

Taalfouten voor willem.
 
Wat ik doe is proberen de mensen te laten zien dat ze voor iets wat niets is veel geld uitgeven en het aanzienlijk goedkoper kan.
Oké. Maar waarom maak je je daar zo druk om? Als mensen geld uitgeven aan spullen die volgens jou veel te duur zijn is dat toch aan hun? Je mag prima laten zien dat het anders/goedkoper kan, als ze daar niet in meegaan is dat aan hun. Jij bent blij met je goedkopere plantenvoeding, das heel mooi! Geniet ervan, laat zien hoe goed je bak het doet, maak een fotoalbum aan zodat we allemaal kunnen meegenieten en wat kunnen leren misschien. Maar vindt anderen niet minder of dom omdat ze niet meegaan in jouw keuzes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan