Wat is er nieuw

Mijn Juwel Rio 240

• Onderwerp starter Onderwerp starter EricGijsen
  • Startdatum Startdatum
EricGijsen zei:
zo de 306 loopt ook lekker te rijpen nu.. als de sluiers nu niet blij worden weet ik het ook niet meer ;-) totaal wordt er nu 2100 liter per uur ververst...... 1 van 1000 liter per uur en de 306 met zijn 1150 liter per uur 😀

Goed bezig!

Ik ga nu je foto's bekijken

Vandaag mochten ze bij elkaar het water is goed gekeurd. Nu zitten ze met zijn drietjes in de bak en lijkt het net of ze flink aan het vechten zijn... Of is dit misschien paargedrag? De oranje drukt de gestippelde in de planten en tegen de wand en zodra ze zwarte in zicht komt gaan ze met zijn tweetjes op de zwarte af en drukken ze die tegen de grond.. Daarna is de zwarte weer even weg en zijn de oranje en gestippelde met de zijkanten tegen elkaar aan het zwemmen...

Wat is wijsheid om te doen? Zal kijken of ik een filmpje hiervan op het net kan zetten.

Zou mij niks verbazen als het inderdaad paargedrag is 😉

het ziet er alleen zo zielig uit....

Het kan er inderdaad heel erg heftig aan toe gaan. Ik ben 2x een vrouwelijke sluier verloren door paargedrag.. Hou het even in de gaten, mocht het heel lang doorgaan en het vrouwtje (of degene waar ze achter aan gaan) raakt heel erg uitgeput en krijgt kapotte vinnen, dan kun je haar misschien beter even apart zetten. Ik gooi er weleens wat voer in om het gedrag even te doorbreken.

het vreemde is alleen dat het niet uit maakt welke ik bij elkaar zet. Heb net geprobeerd stip met oranje, hetzelfde gedrag... oranje met moor ook het zelfde, stip met moor is ook hetzelfde.. Of het zijn allemaal hetzelfde geslacht of ze houden van hetzelfde geslacht....

en heb er wat vlokken in gedaan maar daar hebben ze geen oog voor haha

Hmm oke... hou het gewoon even in de gaten. Als er echt gewonden vallen, kun je ze misschien beter even uit elkaar halen, anders gewoon laten zwemmen. Misschien komt het wel van de nieuwigheid en neemt het gedrag straks weer af.

Vers koel water triggert paargedrag. Dus zou me niks verbazen 😛

Het slakje is niet schadelijk hoor 😉
Zal wel snel opgegeten worden door je vissen.

de moor wordt nu vaker met rust gelaten maar de oranje en gestippelde zouden meeste mannen jaloers op zijn... Wat een uithoudingsvermogen zeg... Het gaat wel minder agressief dan vanmiddag maar wie weet zijn ze moe.. Nu maar hopen dat het paren is en dat het morgen weer normaal is..

Maar eens opzoeken hoe ik de babys kan herkennen ;-)

ze leggen eitjes en baby's komen later uit 🙂
Zeker niet aan beginnen.. Zoveel werk haha 🙂
Eitjes zullen wel snel opgegeten worden.

merk wel dat de oranje de "aanstichter" is.. de stip rust af en toe ook uit en sluit daarna weer achter in de rij.. Af en toe gaat de moor op het zwarte grind liggen of er net boven zweven en dan zien ze hem neit tot ze per ongeluk in de buurt komen..

Las ook ergens dat mannetjes "paaipukkels" krijgen. De oranje sluier heeft heeeele duidelijke witte pukkels bij zijn kieuwen... Dus de visjes hebben een wilde dag in de kamasutrabak hahaha... wordt eitjes in de gaten houden ben ik bang..

haha. De oranje is zeker een mannetje dan 🙂

moet wel mijn petje af doen voor zijn uithoudingsvermogen zeg.... pffffff ik zou 112 gebeld hebben voor mijn hart...

Whahaha 😀

hoe lang en hoe vaak doen ze dat paren wel niet?? Nu 24 uur verder is de oranje nog steeds bezig... Weet ook niet of ze wel rust gehad hebben vannacht.. Bij de stip kan ik geen paai pukkels ontdekken dus dat zal wel een vrouwtje zijn net als de moor. Wie weet toch de oranje apart zetten om ze rust te gunnen of zal het snel over zijn en de rust snel wederkeren?

hmm, lastig. Zou je misschien een filmpje kunnen maken?

Anders toch maar even afwachten vandaag.
Geef ze maar goed te eten, kunnen ze wat aansterken.
3-4 keer per dag

We zitten nu bij familie in Groningen dus heb nu twee van die weekend tabletten in de bak gedaan. Buurvrouw houdt het nog in de gaten maar ik zal kijken of een filmpje online kan krijgen..

Ze kunnen makkelijk een weekje zonder eten hoor 😉
Maar zo'n tablet is natuurlijk prima, maar lost snel 🙂

Kom je thuis, zwemmen ze gewoon rustig rond alsof het hele andere vissen zijn.... lekker relaxt zijn ze weer gelukkig..
Tablet heeft zo te zien niets gedaan dus die gaan er weer uit...

haha, beter toch 🙂
wordt je zelf ook gestresst van als je vissen zo door je bak racen 😀

wel apart, hebben ze zeen van ruimte blijven ze nog bij elkaar zwemmen ;-)

Small fish in a big sea effect 😀

Wordt minder als ze gewend zijn en groter worden.

Olympus zei:
Oke, met deze temperatuur zou je denk ik wel een appelslak kunnen houden, maar geef geen garanties. Hoor graag van andere leden hoe die hier over denken.
Ik heb appelslakken in mijn vijver gehouden. In het voorjaar naar buiten en in het najaar naar binnen. Dat kunnen ze prima hebben en ze worden een stuk ouder bij lagere temperaturen.

nu alleen nog een plekje vinden waar ik ze kan halen gezien ze niet meer verkocht mogen worden.. Hier iemand een idee?

Jones zei:
Olympus zei:
Oke, met deze temperatuur zou je denk ik wel een appelslak kunnen houden, maar geef geen garanties. Hoor graag van andere leden hoe die hier over denken.
Ik heb appelslakken in mijn vijver gehouden. In het voorjaar naar buiten en in het najaar naar binnen. Dat kunnen ze prima hebben en ze worden een stuk ouder bij lagere temperaturen.

:thumbs:

Je zou op Marktplaats kunnen kijken Eric?

Ik lees her en der dat garnalen goede schoonmakers van je aquarium zijn maar passen deze ook bij de sluierstaarten eigenlijk?

Leden hebben in het verleden vuurgarnalen gehouden bij sluierstaarten in zwaar beplante bakken. Echter, deze kunnen gewoon opgegeten worden en zullen dan erg schuw zijn.

Ik heb ze ook bij mn sluiers, maar ze zitten voornamelijk in het bioloog en ver verstopt in de planten, heel enkel dat ik er eentje tegenkom.

en doen ze wat ze zeggen een beetje goed schoonmaken en welke en hoeveel heb je er zitten? Ik zie berichten van 1 per 10 liter dus ik zou er max 7 kunnen doen gezien de bewegingsruimte van de sluiers... En ik zat aan die Japonica garnalen te denken die ook vreedzaam zijn. Of de ninjagarnaal...

Tegen de rotzooi die sluierstaarten maken kunnen ze niet op hoor 😛
Je kan idd japonica garnalen proberen (groepje van 5 ofzo) Dit zijn hele goede algeneters.

we hebben nu (vooral omdat ik steeds vaker hoorde dat sluiers garnalen heerlijk vinden) 5 posthoornslakken in de bak gedaan, kijken wat die gaan doen.. Vooralsnog zoen ze nog niet super veel en alles vooral in slowmotion ;-)

Ik heb er een 50 vuurtjes in ongeveer. En ja ze maken het wel een beetje schoon maar daar hoef je t eigenlijk niet voor te doen. Heb er ooit eens 10 gekregen en dat word steeds meer haha

haha dat fokt dus ook maar aan begrijp ik ;-)

De moor en gestipte groeien al lekker, het lijkt of de moor met de dag groter wordt. Daarentegen is de oranje gisteravond helaas overleden. Hij groeide helemaal niet en zag hem ook heel weinig eten. Hij was de laatste twee dagen ook erg aggressief tegen de andere twee waardoor de moor nu een klein stukje sluier mist.... Wie weet kwam de moor te dicht bij terwijl de oranje aan het sterven was... Mijn dochter is er kapot van omdat dit haar vis was dus we gaan kijken voor een oranje telescoop voor mijn dochter. De telescoopjes zijn in mijn ogen een stuk rustiger dan de ruykin (of zo iets?) Verder ook wat wit grind erbij gedaan zodat we de moor goed kunnen zien, ook hebben we 5 slakjes en een kleine algeneter erin gedaan. Dit gaat erg goed met de sluiers, ze laten elkaar met rust en de algeneter schiet sneller weg dan de moor kan zwemmen ;-)

Jammer van de oranje 🙁
Ze zijn vaak rustiger idd de telescoopogen want ze zien (veel) minder 🙂

Heb je nog meer grind toegevoegd? 😛
Bedenk wel dat dat vaak bodem schoonmaken wordt 😉

Wat voor algeneter is het?

Oja waarschijnlijk wist je het al maar 1 keer per week minimaal 50 procent water verversen en 3-4 keer per dag voeren is wel nodig 😉

Oja ik weet niet wat je de vissen te eten geeft maar bijv. vlokken hebben niet echt veel voedingswaarde. (zinkend) granulaat is beter.
Bijv. saki hikari fancy goldfish balance/color. Desnoods tetra goldfish gold japan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan