Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb er een klein beetje grind bij gedaan en dat gemengd met het zwarte, heb een nieuwe foto toegevoegd aan mijn album ;-) De algeneter is een Hypostomus plecostomus (met dank aan google aangezien ik de naam niet meer wist haha) hij is nu zo'n 5 cm lang en een meester in camouflage... We maken er een spel van met de kinderen wie hem het eerst vind ;-)
Sowieso deed ik al 50% verversen per week en krijgen ze nu 3 a 4 keer te eten. De vlokken krijgen ze nu omdat ze die wel helemaal weg eten, die zinkende korrels (O.S.I. Goldfish pallets en Tetra goldfish colour sticks) kijken ze niet eens naar om dus die zonken wel maar lagen lekker te schimmelen leek het wel.
Wat zou het beste zijn als plant om bovenin een beetje verstopplek te creeren? Vind het best kaal en de normale aquariumplanten bieden naar mijn mening niet super veel beschutting..
je zou Pistia stratiotes als drijfplant kunnen proberen. Kijk alleen wel uit dat de bladeren niet verbranden door de verlichting.
De 'hypostomus plecostomus' die je hebt is waarschijnlijk een Pterygoplichthys pardalis. Deze worden zo'n 40 cm. Niet echt geschikt dus..
Ze groeien ook zeer snel bij juiste verzorging.
Spannend bakje hoor zo met een schedel 😀😉 Vind je calico echt een dropje om te zien!
Met 'algeneters' is het altijd oppassen, je zit dus zo met een vis in huis die gigantisch groot wordt. Daarnaast is de combi met sluiers ook niet altijd geslaagd, ze willen soms weleens de sluiers lastig vallen..
De schedel zit niet in de grote bak maar hij is uitgezocht door mij en mijn dochter 😉 Algeneter lijkt het nu goed te doen dus ik laat hem (of haar) nog even en hou het wel even in de gaten.
Als je de algeneter voorlopig houdt kan je het beste 2 keer per week ongeveer een stuk gewassen komkommer of courgette geven met een lepel erin(zodat het zinkt en blijft liggen). Vinden ze heerlijk 😉
Daarnaast wat zinkende wafers of tabletten.
De komkommer werd heel goed ontvangen 😉 De algeneter laat de vissen met rust en andersom ook.. Het is een tijd geleden dat de vissen een slak ondersteboven getikt heeft (wat er ook wel weer grappig uit zag 😉 )Heb nu de zuurstof pomp op een timer gezet en de sluiers zijn gelijk een stuk actiever (en het is rustiger voor ons 😀 ) Ze groeien lekker dus ze zijn helemaal op hun gemak blijkbaar, ze komen ook gelijk naar me toe als ik wakker wordt of thuis kom dus de interactie is begonnen 😉
Er staan er weer een paar in mijn album. Krijg het hier nog steeds niet voor elkaar via de macbook 🙁
De twee vreemde slakjes groeien ook aardig 😉 Denk dat ik toch iets meer eitjes had zitten dan dat ik weg heb gehaald....
Zolang het er niet teveel worden vind ik het wel prima die poelslakjes bij de visjes..
Zaterdag weer een nieuwe sluier erbij kopen voor mijn dochter, die is nog steeds verdrietig omdat haar vis dood is gegaan.. Gaat een oranje telescoopje worden zoals het ernaar uit ziet, alhoewel ik zelf die panda telescoop ook mooi vind... En die Calico telescoopoog is ook heel mooi.... Zoveel mooie visjes en zo weinig ruimte 🙁
Panda telescoopoog klinkt leuk, maar vaak verdwijnt al snel het zwart en worden ze dus helemaal wit. Niet dat witte telescoopogen niet leuk zijn, integendeel, maar vaak betaal je voor dat pandakleurtje wel een extra prijsje 😉
ja dat is dan weer jammar 😉 maar een witte vis is ook wel gaaf... en qua ruimte in de bak kan het nog net gelukkig.. Eerst maar eens die voor de kleine dan is die weer gelukkig en hebben we weer wat oranje kleur in de bak 😉
Weer een update.. Blijf zo lekker updaten 😉 Is een druk bijbaantje zo'n bak 🙂
Gisteren een panda en een pearlscale erbij gehaald voor mijn dochtertje. (3x raden wie de verzorging doet haha ook weer een uur bezig geweest met 50% verschonen) mmaar goed de panda is nog geen 2cm groot dus echt een jonkie maar is op de juiste momenten op de juiste tijdstippen met voeren 😉 De pearlscale is een dikkerdje 😉 (foto's staan zo ook op mijn album)
Ik heb ook diepvries voer gehaald, te weten tubifex en rode larven, maar hoe vaak geef ik die? Heb ze gisteren van beide een blokje gegeven (nadat ik het ontdooit had uiteraard 😀 ) maar hoe vaak in de week zal ik ze dit geven? Want ze zijn er echt dol op zo te zien...
ook nog twee mooie stukken mahonie kienhout gekocht die liggen nu te rijpen in een andere bak.. Word het water best bruin van zo in het begin 😉 zal er mooi uitzien als ik ze in de bak doe...