Wat is er nieuw

Mijn Juwel Trigon 350 (Jarno Wilenss)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jarno Wilenss
  • Startdatum Startdatum
Totaal

image.jpg

Links
image.jpg

Midden
image.jpg

Rechts
image.jpg

hoeveel vissen heb je er nu inzitten?

met overbevolking heb ik t namelijk over zo´n 20-25 vissen.

de bak ziet er zo iig veel beter uit voor malawi´s 🙂

hoeveel vissen heb je er nu inzitten?

met overbevolking heb ik t namelijk over zo´n 20-25 vissen.

de bak ziet er zo iig veel beter uit voor malawi´s 🙂

Dan heb ik zeker geen overbevolking nee😀😀

Ik zit nu op 14 dus dan ben ik er nog lang niet

Als ik overbevolking krijg, dan word de kans op jongen toch veel kleiner?

de kans op jongen word alleen maar groter, de kans dat die dan ook daadwerkelijk overleven word kleiner. maar om dat te bereiken zou je beter een aparte kweekbak kunnen nemen voor een bepaalde soort 🙂

je hebt wel een goed filter (of 2) nodig om een goed aantal malawi´s te houden btw.

de kans op jongen word alleen maar groter, de kans dat die dan ook daadwerkelijk overleven word kleiner. maar om dat te bereiken zou je beter een aparte kweekbak kunnen nemen voor een bepaalde soort 🙂

je hebt wel een goed filter (of 2) nodig om een goed aantal malawi´s te houden btw.
In dat geval inderdaad een paar bijnemen.
Een kweekbakje heb ik al zal morgen als ik thuis ben even een foto van het bakje maken.
Het is een bakje dat ik in het aquarium kan hangen

Ik heb intotaal nu 1800 l/h is dit genoeg?
Intern:1500l/h
En een zielig extern filtertje van 300 l/h😀

denk dat dat het wel trekt, alleen heeft zo´n intern ding een stuk minder filteroppervlak dan een potfilter.

als ik jou was zou ik er een groter potfilter opzetten ipv die 300 l/h.. denk aan zo´n 1000-1200 l/h met het interne filter erbij.

denk dat dat het wel trekt, alleen heeft zo´n intern ding een stuk minder filteroppervlak dan een potfilter.

als ik jou was zou ik er een groter potfilter opzetten ipv die 300 l/h.. denk aan zo´n 1000-1200 l/h met het interne filter erbij.

Bedankt voor de tips:thumbs::thumbs:

Nadeel van een hoekbak is dat op de foto's de zwemruimte veel kleiner lijkt

Gisteravond even heerlijk lopen dweilen tot 2 uur, buitenfiltertje was lek🙁
Voor mij nooit meer een buitenfilter😀

Nog even een paar foto's
Welke alg zit er op mijn middelste steen? (Deze steen is trouwens ook het oudst van allemaal)
IMG_0882.JPG

IMG_0880.JPG

IMG_0881.JPG

Dit is het kweekbakje (beetje vies)

image.jpg

image.jpg

Gisteravond even heerlijk lopen dweilen tot 2 uur, buitenfiltertje was lek🙁
Voor mij nooit meer een buitenfilter😀

Je hebt buitenfilters. En je hebt buitenfilters.

Mijn vorige 1x lek geweest. Direct na schoonmaak. Rubber te droog geworden. Nieuw rubber gekocht (goed merk is op voorraad) en gelijk weer draaien.
Nu wederom een buitenfilter.

Je hebt buitenfilters. En je hebt buitenfilters.

Mijn vorige 1x lek geweest. Direct na schoonmaak. Rubber te droog geworden. Nieuw rubber gekocht (goed merk is op voorraad) en gelijk weer draaien.
Nu wederom een buitenfilter.

Dit is buitenfilter nummer 2 die lekt, in mijn vorige aquarium had ik er ook 1 die begon te lekken.
Deze keer was ik er nog optijd bij en is er maar 50 liter uit het aquarium gekomen.
Maar aangezien het aquarium op zolder staat zie ik de lol er niet meer van in😀

middelste steen is bruinalg, kan je weghalen.

alleen als je groenalg hebt in je aquarium mag je het laten zitten, dat stellen je malawi´s wel op prijs.

Laatst bewerkt:
Ja is wel goed gegaan hoor haha
Misschien dat ik de bruinalg wel laat zitten, vind het wel wat hebben

Vandaag een aansluiting maken voor het bijvullen van het aquarium.
Met dit kraantje ga ik vanaf de koudwaterleiding van de cv een slang met slangklem maken naar het aquarium.
Dan hoef ik alleen nog maar handmatig water uit het aquarium te halen.

(Let niet op de zooi)😀

IMG_0926.JPG

IMG_0927.JPG

IMG_0928.JPG

Er komt geen warm water uit een koudwaterleiding
Ik weet dat de vissen en planten dat niet zo fijn vinden.

IMG_0929.JPG

IMG_0930.JPG

IMG_0931.JPG

IMG_0932.JPG

IMG_0933.JPG

IMG_0934.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat de vissen en planten dat niet zo fijn vinden.
"niet zo fijn" is nog voorzichtig uitgedrukt als je beseft dat je vissen door een te snelle temperatuurdaling aan uitbraken als witte stip -of erger: shock- kan helpen.

Gewoon voorzichtig mee zijn. Meet nu eerst maar eens hoe warm het water is dat er uit die leiding komt.
De tekst die je quote is niet al te veelzeggend, want wat is precies "koud leidingwater"?

"niet zo fijn" is nog voorzichtig uitgedrukt als je beseft dat je vissen door een te snelle temperatuurdaling aan uitbraken als witte stip -of erger: shock- kan helpen.

Gewoon voorzichtig mee zijn. Meet nu eerst maar eens hoe warm het water is dat er uit die leiding komt.
De tekst die je quote is niet al te veelzeggend, want wat is precies "koud leidingwater"?

Ik ververs elke week met koud water.

"Koud leidingwater" lijkt mij water uit de kraan wat een koude temperatuur heeft. Waarbij de kraan op koud staat en niet met warm water gemengd word waardoor het lauw word

Ik ververs elke week met koud water.
En nu het buiten kouder wordt, wordt dat steeds kouder. Het is heel simpel: meten = weten. Meet je niet, dan weet je niet dat het goed gaat. En dan neem je dus bewust een risico, terwijl dat nergens voor nodig is.

En nu het buiten kouder wordt, wordt dat steeds kouder. Het is heel simpel: meten = weten. Meet je niet, dan weet je niet dat het goed gaat. En dan neem je dus bewust een risico, terwijl dat nergens voor nodig is.

Daar heb je gelijk in.
Wat is een minimum temperatuur?

Denk toch wel maximaal 1-2 graden lager dan de temperatuur van je aquarium water..

Koud water in een warmwater aquarium doen lijkt mij niet echt een plan...

Maar bij mij is het kraanwater toch wel onder de 10 graden als ik er niks warms bij meng

Vol aquarium
350 liter - 25 graden

Aquarium met gedeeltelijk water eruit
233 liter - 25 graden

Water dat word toegvoegd
116 liter - 13 graden

Aquarium ververst
350 liter - +- 19 graden?

Ik ben van plan het water langzaam in het aquarium te laten lopen

Denk dat 19 graden heel goed kan kloppen..
Maar hoe zou jij het vinden als je huis in 1 klap 6 graden kouder word?

Denk niet dat het gezond is voor je vissen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan