Mijn maanvissen leggen eien. Wat moet ik doen?


Ik ben geen kenner maar ik vindt de ogen erg groot lijken en ook wat bol/uitpuilend .
Hebben de ouders ook.
IMG_20210531_104512.jpg
 
Anyway. Ik zal niet meer posten. Was veel moeite doen en paar leuke vissen kunnen van over houden. In mijn ogen zijn ze mooi. Vinden andere mensen ook. In kenners ogen kan troep lijken. Wou alleen een einde aan deze post geven. Bedankt voor jullie hulp en advies guys. Een betere resultaat was me toch niet geworden denk ik. Straks heb ik een kleine bak over wat ik niet wat wat er mee moet. Misschien nimos gaan houden? Dacht een keer zout water proberen. In kleine schaal zonder coral.
 
Maar Tinoush ik benoem alleen wat me opvalt en zeg er verder niets over hoor. Als jij ze mooi vindt en er niet mee kweken wil dan is dat je goed recht .
Hoe groot is dat bakje want ik ben ook begonnen met een zeewaterbakje van 80 liter.
 
Maar Tinoush ik benoem alleen wat me opvalt en zeg er verder niets over hoor. Als jij ze mooi vindt en er niet mee kweken wil dan is dat je goed recht .
Hoe groot is dat bakje want ik ben ook begonnen met een zeewaterbakje van 80 liter.
60 liter. Is dan niet genoeg voor twee nimos?
 
@Tinoush ik vond het erg leuk om over je maanvisavonturen te lezen, ik wil je bedanken voor het delen ervan, dat ik erover mocht lezen, en ervan mocht leren. En ik vind het erg leuk dat je wat foto's post van je 'kleintjes'.

Je zou kunnen overwegen om je kleine bak te bewaren als quarantainebak, mocht er eens iets aan de hand zijn, dan kun je je vissen apart houden. Mocht je toch iets anders erin willen, misschien is het wel een leuke vraag om in het samenstelling visbestand topic te vragen!
 
60 liter. Is dan niet genoeg voor twee nimos?
Ehhh, nee want ik lees overal 100-150 liter minimaal. Ik heb ze ook pas genomen nu ik een 170 liter heb staan. In een 60cm is de keus vrij beperkt denk ik want daarvan gaat ook de bodem nog af en een flinke hoeveelheid stenen.
 
Bedankt voor de advies beste mensen. Ik bewaar het als een quarantine bak. Alleen hoe werkt het met zo een bak die lang leeg staat en beneficial bacteria? Vaak water wisselen? Dan gaat je medicijn ook uit. Of kan je bacteriƫn aan toevoegen?
 
Waar het om gaat is dat je je bacteriecultuur behoudt. Dus, je filter(media) actief houdt eigenlijk. Heb je een binnenfilter wat je er uit kunt halen? Dan kun je dat binnenfilter gewoon in je grote aquarium hangen, en mee laten draaien. Mocht er dan een vis apart moeten, heb je al een ingedraaid filter, die zet je dan in je (even omgespoelde) aquarantainebak op 100% vers (nieuw) water. Als je een extern filter hebt, nog makkelijker, kun je ook aan je grote aquarium hangen. En als je een binnenfilter hebt wat in je bak vast geplakt zit, dan kun je overwegen om bijvoorbeeld de sponzen die daar inzitten mee te laten draaien in het filter van je grote aquarium (als je daar nog plaats hebt).
 
Waar het om gaat is dat je je bacteriecultuur behoudt. Dus, je filter(media) actief houdt eigenlijk. Heb je een binnenfilter wat je er uit kunt halen? Dan kun je dat binnenfilter gewoon in je grote aquarium hangen, en mee laten draaien. Mocht er dan een vis apart moeten, heb je al een ingedraaid filter, die zet je dan in je (even omgespoelde) aquarantainebak op 100% vers (nieuw) water. Als je een extern filter hebt, nog makkelijker, kun je ook aan je grote aquarium hangen. En als je een binnenfilter hebt wat in je bak vast geplakt zit, dan kun je overwegen om bijvoorbeeld de sponzen die daar inzitten mee te laten draaien in het filter van je grote aquarium (als je daar nog plaats hebt).
Duidelijk. Thanks. Ik hal de filter spons en zet het in de grotere bak filter. Hopelijk nooit nodig maar je weet maar nooit.
 

Terug
Bovenaan