Wat is er nieuw

Mijn RIO 180 van TLS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TLS
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hier ook de standaard binnenfilter op een Rio 125. Ik heb die vol zitten met spons en watten. Ik deed voorheen alles heel voorzichtig reinigen. In emmer uitknijpen enzo, maar tegenwoordig gewoon onder de lauwe kraan ermee. Bevalt me beter, en de bak ook merk ik.

Ik deed het nu in een emmer aquariumwater en na 3 keer knijpen is de emmer volledig bruin water. Te lang gewacht ? En om de hoeveel tijd reinig je onder de lauwe kraan ?
 
Ik deed het nu in een emmer aquariumwater en na 3 keer knijpen is de emmer volledig bruin water. Te lang gewacht ? En om de hoeveel tijd reinig je onder de lauwe kraan ?
De 3 grove sponzen onderin 2 a 3 keer per jaar. Boven heb ik 1 grove spons en 2 fijnere sponzen. Die gaan om de week onder de kraan, maar nooit allemaal tegelijk. De watten en viltervlies helemaal bovenin iedere week of worden vervangen indien nodig.
Sinds ik onder de kraan uitspoel en de buisjes onderin heb vervangen voor sponzen, geen last meer van blauwalg en veel minder vuil in de bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Voor de duideijkheid; Ik heb van onder naar boven:
3 keer grove spons, filterwatten, fijne spons, medium spons, grove spons, filtervlies.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ik deed het nu in een emmer aquariumwater en na 3 keer knijpen is de emmer volledig bruin water. Te lang gewacht ? En om de hoeveel tijd reinig je onder de lauwe kraan ?
Ik knijp overigens ook wel uit in emmer hoor, om te kijken wat er uitkomt. Ook veel bruine zooi 🙂 Maar daarna gaat het onder de kraan.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Wel de meningen zijn blijkbaar verdeeld als ik zo wat op het forum lees…

Dus mijn vraag: zijn dit 3 goerami's van dezelfde soort? Welke soort? En is het 1 M en 2V ?

Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • tempImagerIJ5UR.jpg
    tempImagerIJ5UR.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 8
  • tempImagecwHqkI.jpg
    tempImagecwHqkI.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 9
Misschien krijg je bij de sectie identificatie sneller een reactie Stijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Wel de meningen zijn blijkbaar verdeeld als ik zo wat op het forum lees…

Dus mijn vraag: zijn dit 3 goerami's van dezelfde soort? Welke soort? En is het 1 M en 2V ?

Bedankt alvast.
als ik goe bekijk lijk het zelfde soort en 2V en 1 M als ik van de kleur kan zien
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Heel blij met mijn nieuwe bewoner ! Hij is niet perfect but I love him. Hij komt de harem van drie pittige dames vergezellen. Hij was meteen op zijn gemak: verkent heel de bak en kwam meteen aan de Artemia-dis. Groetjes en fijne zondag allemaal.
Dit overduidelijk een man
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan