De nieuwe terrariumkamer begint stilletjes aan af te geraken, deze week zijn ze de extra stopcontacten komen aanleggen en sinds 3 dagen zijn de eerste terraria van de oude kamer naar de nieuwe verhuisd.
Ook aan het kraaghagedissen terrarium begint een einde te komen. Alle planten en stokken staan al, de lampen worden volgende week gezet samen met de volledige bodem en warmtekabels en hopelijk binnen 2 a 3 weken het glas en de kraaghagedissen
🙂
Sinds vandaag ook nieuwe aanwinsten!
3 Kameroen dwerggekko's (Lygodactylus conraui), een vrij nieuwe gekko in de terrarium hobby, was de eerste keer dat ik ze aangeboden zag, ze waren dan ook niet erg goedkoop maar het wel waard.
Ik veronderstel dat ze het nieuwe alternatief gaan worden voor de azuurblauwe daggekko (Lygodactylus williamsi) nu er CITES papieren nodig zijn en daardoor de prijzen voor de williamsi enorm de hoogte in zijn geschoten.
Ik heb nog geen goede foto's kunnen maken omdat ze nog best schuw zijn, maar ze hebben prachtige kleuren, groen met blauw met geel en oranje en een wit buikje.
Momenteel zitten ze in een tijdelijke set-up van 30*30*45 maar ze verhuizen wellicht volgende maand al naar een terrarium van 53*40*60.
Met de verhuis is ook Oberyn de korenslang naar zijn nieuwe terrarium mogen verhuizen.
Een Exo-Terra van 60*45*60, hier mag hij in opgroeien en wellicht verhuisd hij als hij groter is naar een terrarium van 60*90*60.
Verder doen de murene (Gymnothorax tile) en de drakenkopvis (Gobioides broussonnetii) het geweldig in het brakwater aquarium, ze gaan al mijn verwachtingen voorbij.
De Gymnothorax tile is berucht om moeilijk aan het eten te krijgen dus ik vreesde er een beetje voor om haar aan het eten te krijgen, maar de 2de dag zat ze al volop voedergarnalen te vangen. Ook de drakenkopgoby eet goed van zijn rode muggenlarven.
Beide vissen worden met de dag ook minder schuw, de drakenkopvis durft door de dag redelijk rond te zwemmen en te gaan eten, hij ligt nu ook vaak voor de grot en ook de murene laat zich door de dag heel de tijd zien en verlaat zelfs regelmatig de grot om een ommetje te doen.
Ze begint ook vrij nieuwsgierig te worden naar mij toe, echt een geweldige vis!
En ten slotte hebben de filipijnse wandelende takken (Sungaya inexpectata) een groeispurt gehad de laatste weken met de meeste exemplaren volledig volgroeid en sommige zijn zelfs al met de paring bezig.
En met de verhuis heb ik een prachtig heel donker (bijna zwart) vrouwtje ontdekt met een felle witte streep. Ik heb deze soort al jaren, maar voor het eerst eentje met zo een prachtige kleur.
Ook de juvenille Mexicaanse roodknievogelspin (Brachypelma smithi) is de laatste tijd goed gegroeid en ze eet ook goed zoals op de foto te zien is.