Wat is er nieuw

Mijn waterwaardes na 3 weken opstart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pat home 40
  • Startdatum Startdatum
Nee die zijn niet schadelijk hoor maar ik gebruik ze alleen als er een plaag is.

Yep ik ook net als John, die wormpjes zijn niet schadelijk.

Echter, zodra je hydra krijgt, een mini zoetwaterpoliep, moet je wel gaan handelen. Daar is dat poeder ook goed voor.

Het poeder is niet schadelijk voor garnalen en vissen en kan wel schadelijk zijn voor slakken, al overleefden hier de poelslakjes het wel gewoon, maar die waren geen plaag 😉

Hoi,Bak staat nu 4 weken in opstart en staat er mooi bij,planten doen het goed
Morgen naar de FLS,water daar eens laten meten daar,dan zien wat de mogelijkheden zijn ivm nieuwe bewoners,heeft vele soorten nanovissen en garnalen dus die hebben mijn voorkeur.
Wil wel met max 1 soort beginnen
Ph =7.3
Kh =5
Gh = 6
N02 = 0
N03 = 0
Verlichting brand nu 2x 4uur
2016-10-27 10.56.05.jpg

Tips en info zijn nog altijd welkom

Ziet er leuk uit, maar je no3 mag geen 0 zijn hoor en ik denk dat je co2 niet echt hoog is nu. 2x4 uur is niet te lang in elk geval. Even kijken wat de waarden doen met de bewoners.

Ziet er leuk uit, maar je no3 mag geen 0 zijn hoor en ik denk dat je co2 niet echt hoog is nu. 2x4 uur is niet te lang in elk geval. Even kijken wat de waarden doen met de bewoners.
Zou het misschien aan het intern filter(standaard bijgeleverd bij aankoop) liggen,hier zit koolstof in,zou deze de nitriet uit de bak halen misschien

Dat kool kun je er beter uithalen. Wordt vaak gebruikt om medicijnresten uit het water te halen.
Schijnt ook dat kool na een aantal weken de stoffen weer terug aan het water geeft.

Je hebt het in elk geval niet nodig 😉

Dat kool kun je er beter uithalen. Wordt vaak gebruikt om medicijnresten uit het water te halen.
Schijnt ook dat kool na een aantal weken de stoffen weer terug aan het water geeft.

Je hebt het in elk geval niet nodig 😉
ok,weer wat wijzer geworden,bedankt voor de info,moet mijn cartridge normaal vervangen na 4 weken dus zal die kool eruit halen bij die nieuwe,
heb hier ook al gelezen als je plantenvoeding geeft , dat die koolstof ook veel voeding uit het water haalt:petjeaf:

Ja dat is niet nodig en deze zal na enige tijd de werking verliezen en als een gewone spons gaan functioneren. beter is om kool alleen te gebruiken na medicatie.

Die cartridge vervangen is nergens voor nodig!

gewoon het sponsje beetje uitspoelen en weer terug. Scheelt een hoop geld 😀

Inderdaad, je hoeft alleen aan het filter te zitten als de uitstroom zwakker word.

Zolang dit niet het geval is gewoon lekker van het filtertje afblijven, als dit wel gebeurd de spons even een paar keer uitknijpen in aquarium water en dan doet die het weer als vanouds :petjeaf:

Alleen als de spons gaat brokkelen en scheuren moet je een nieuwe plaatsen.

Maar ze kunnen makkelijk meer dan een jaar meegaan hoor.

Zoals John al aangeeft houden fabrikanten van geld verdienen (neem het ze is kwalijk) :juggle:

Inderdaad, je hoeft alleen aan het filter te zitten als de uitstroom zwakker word.

Zolang dit niet het geval is gewoon lekker van het filtertje afblijven, als dit wel gebeurd de spons even een paar keer uitknijpen in aquarium water en dan doet die het weer als vanouds :petjeaf:

Alleen als de spons gaat brokkelen en scheuren moet je een nieuwe plaatsen.

Maar ze kunnen makkelijk meer dan een jaar meegaan hoor.

Zoals John al aangeeft houden fabrikanten van geld verdienen (neem het ze is kwalijk) :juggle:
Ok bedankt voor de info :thumbs:

Update,na 3 dagen bewoners in men bak,zijn de waterwaarden toch wel wat aan het verranderen
Planten doen het goed,ben naar 10 uur belichting gegaan,zou ik nu meer voeding moeten toevoegen(vloeibaar)?
Ph = 7
KH = 3
Gh = 7
No2 =0.05
No3 = 5

5 vuurgarnalen
6 Rasbora galaxy
5 corrydora Habrosus
3 Helena slakken

Heb ook wat drijvers toegevoegd,De rasbora houd hier blijkbaar wel van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt je no3 wel? Moet dat geen 5 zijn? 10 uur zou kunnen als er voldoende voeding aanwezig is.
Weet je ook je po4 waarde en gebruik je plantenvoeding?

Klopt je no3 wel? Moet dat geen 5 zijn? 10 uur zou kunnen als er voldoende voeding aanwezig is.
Weet je ook je po4 waarde en gebruik je plantenvoeding?
oh ja goed opgemerkt deze is 5:thumbs:

Dat dacht ik al. En je po4? En doseer je plantenvoeding?

Dat dacht ik al. En je po4? En doseer je plantenvoeding?
Heb plantentabletten en vloeibaar flora carbo van HS,doseren en PO4 meten doe ik niet
Ik geef nu 4ml op een week

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan