Wat is er nieuw

moet hier nog een slangenklem op

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
43
ik heb een nieuwe oase biomassa nu is mijn vraag moet op de inlaat en uitgang ook nog een slangenklem
20260131_073740.jpg

Biomassa? Autocorrect zeker… biomaster zal t zijn? Je kunt er een klem opzetten, maar of t nodig is.
Ik heb lilypipes van glas in mijn scapebak en daar heb ik de slangen ook gewoon over het glas geschoven. Dat zou voldoende moeten zijn.

Volgens mij heb je dat systeem ook bij de in en uitlaat met een Eheim 2213 en 2211. Daar heb je ook geen klemmen bij maar ja ik zou het nu uit voorzorg wel doen maar je kan zelf voelen hoe strak het erop zit en dan dat beoordelen.
Maar het zou niet hoeven.

Kan je gelijk drie weken naar de Bahamas als je die klemmetjes er niet op zet?
Ik bedoel, wat kosten die dingen nou?
Zet ze erop, goed voor de gemoedsrust .
Toch ?

Als je goed verzekerd bent voor waterschade zal het wellicht niet uitmaken

Ik heb nog nooit iemand gezien die dáár slangenklemmen op zet, maar goed, da's anekdotisch 'bewijs'. Gebruik je glazen in/out's, dan zou ik ze niet te strak zetten.. Overigens; je hebt de slangen al heel ver erop geschoven. Dat gaat echt niet zomaar los.

Ik deed het ook voorheen niet hoor maar had er destijds niet echt bij stilgestaan.

Ik heb nog nooit iemand gezien die dáár slangenklemmen op zet, maar goed, da's anekdotisch 'bewijs'. Gebruik je glazen in/out's, dan zou ik ze niet te strak zetten.. Overigens; je hebt de slangen al heel ver erop geschoven. Dat gaat echt niet zomaar los.
Ik moet zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met glazen lilypipes e.d. en wat je zegt klinkt zeker logisch. Maar voor de verbindingen die buiten de bak hangen lijkt een beetje extra zekerheid hebben me niet verkeerd? 😬

Lily pipe van glas, slang er opgeschoven, gebeurt niks mee. En zoals eerder genoemd in een post, ik zou hier zeker geen klem opzetten, voor je t weet draai je hem te vast en is het glas gebroken.
IMG_0328.jpeg

Ik moet zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met glazen lilypipes e.d. en wat je zegt klinkt zeker logisch. Maar voor de verbindingen die buiten de bak hangen lijkt een beetje extra zekerheid hebben me niet verkeerd? 😬
Ik zou er alleen maar slechter van slapen met glazen in/outs. Als slangenklemmen nodig waren omdat men anders om de haverklap stond te dweilen, zaten ze wel bij het filter.
Heb ze nooit gebruikt en nooit gemist zelf.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan