mooie groepsvisjes


ja het is stadswater maar gsm is plat zal om 5 u een foto kunnen trekken want nu moet ik weg
en een omschrijving mijn mannetje is minder glinsterend langs de achterkant dan mijn vrouwtje is dat normaal
hij ziet er ook een beetje suf uit ik heb nog tijd voor nu een reactie dan ben ik weg
 
zijn kersenbuik chiliden moeilijk om te houden
 
zijn kersenbuik chiliden moeilijk om te houden
Moeilijk niet (met de juiste bewoners erbij) maar ze passen niet in jouw bak helaas. Ze hebben een véél grotere bak nodig.
Ze zijn wel prachtig he?
 
ja ze zijn zeker prachtig jammer dat ze er niet in passen
 
Jorrit, ik ken het gevoel. Je begint met een bakkie, je wilt van alles. Je komt er al snel achter dat je niet de beste beslissingen hebt genomen, ondanks goede voornemens en wil. En als je dan eenmaal advies inslaat krijg je alleen maar te horen: kan niet, niet doen, vragen om problemen enz. Dat is niet heel erg leuk, maar helaas wel hoe het werkt als je een succesvolle bak wilt hebben draaien zonder dat je daar constant problemen mee hebt.

Laat je niet ontmoedigen, je komt er nu achter dat een aquarium heel wat meer is dan een bak water met een paar vissen er in gegooid. Maakt de uitdaging alleen maar groter en het plezier ook, zodra je alles voor elkaar hebt.

Misschien kun je het beste opnieuw beginnen, alle vis eruit en verkopen/weggeven. En de komende weken indraaien gebruiken om je eens heel goed voor te bereiden op een beginnersbak. Er is hier kennis genoeg om iets samen te stellen dat én heel leuk is om te hebben in je aquarium maar ook heel makkelijk is om te onderhouden. Je hebt nu een valse start gehad, maar dat komt wel goed allemaal. We hebben het allemaal dmv domme fouten en eigenwijs doen geleerd.

Zo, fijne zondagavond allemaal. ;)
 
Jorrit, je zei toch op chat dat je neon tetra's wilde, met een dwergcichlide en iets voor boven?
Wat als je alle vissen nu verkoopt en het volgend bestand neemt:
2x Apistogramma borelli
8x Neon tetra's
8x Nannostomus marginatus

Heb je een leuk bestand, die onverwarmd kan (moet zelfs) worden gehouden.
 
goed idee maar mijn mama zegt dat ik alles erin moet laten en als ze dood gaan tja dan gaan ze dood
ik vind dat een SUPER slechte mentaliteit maar ja wat moet ik doen tegen mijn mama en papa
ik kan niks doen dus word wachten tot ze dood zijn :(
 
Nou, pfffff, dat staat dan eigelijk gelijk aan dierenmishandeling.....


Ik weet er alles van, soms kunnen ouders heel erg moeilijk zijn....:6;)



Laat je ouders dit topic eens doorlezen.;)
 
goed idee maar mijn mama zegt dat ik alles erin moet laten en als ze dood gaan tja dan gaan ze dood
ik vind dat een SUPER slechte mentaliteit maar ja wat moet ik doen tegen mijn mama en papa
ik kan niks doen dus word wachten tot ze dood zijn :(
Spijtig Jorrit, je wil het graag goed doen en dan mag het niet.

Het zou inderdaad goed zijn als ze dit draadje eens zouden lezen. Met een ander bestand vissen ga jij veel meer plezier hebben van je bak - en minder problemen en minder onderhoud.
 
ja heb ik al gezegd maar ze wil niks meer horen van mijn visjes ik heb er teveel over 'gezaagd' dus gezegd dat ze het verkeerd hadden
MAAR ZE WILLEN NIET LUISTEREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ja heb ik al gezegd maar ze wil niks meer horen van mijn visjes ik heb er teveel over 'gezaagd' dus gezegd dat ze het verkeerd hadden
MAAR ZE WILLEN NIET LUISTEREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh, heb ik hier ook soms:D


Morgen nog eens proberen, als ze niks te doen hebben:D;)
 
ik zou het niet proberen
ze maken me af ;)
ik zou al mijn visjes mogen afgeven
 
Oei......



Dit is een **** situatie.....


Maar het is toch jouw bak? Dan mogen ze die toch niet wegdoen?;)
 
ja maar ze willen er geen moeite voor doen ik moet alles doen want het is mijn bak

maar ik kan dat allemaal nog niet ik ben 12 ik kan niks verkopen of zo
 
nee heb al gevraagd willen ze niet voor ziekten
 
ik denk dat mijn dwergchiliden eitjes hebben gelegd
 
Jorrit, geeft niks, soms heb je gewoon geluk, ook als je waterwaardes niet helemaal je dat zijn. Porbeergewoon te genieten van wat je nu hebt en maak intussen een ooi plan voor de toekomst!
 
ja heb gedaan wat vind je van 10 neon visjes 1 paar apistogramma borellii en 8 corydora sterbai
 
ja heb gedaan wat vind je van 10 neon visjes 1 paar apistogramma borellii en 8 corydora sterbai
Je zou kunnen kijken naar een rasbora soortje, ipv de neons. Maar neons zijn ook goed hoor;)


Een apistogramma met cory's gaat denk ik niet goed. Als ze een nestje maken, jagen ze de cory's weg. Apistogramma's zijn terretoriaal.

Als je wel cory's wilt, kun je kijken naa een koppel honinggourami of pauwoogrondels, in plaats vam de apistogramma.;)
 
nee ik ga de corys weg doen welke vis raad je nog aan ipv de cory's
 
Wat dagt je van 10 neon visjes en dan 10 nanostomus en die 2 chiliden ??? Zou dat een goede keus zijn of ipv die nanostomusjes sumatranen ? Wat denk jij dat beter gaar zijn voor mijn visjes. En weet jij een goede viswinkel in west-vlaanderzn ???
 
Oke maar dat is mijn 2de keus dan want zie ze wel graag maar ja je snapt het wel :D. Heb je nog een andere soort die erbij kan
 
Oké wat dagt je van
10neon tetra's 8 nannostomusjes
En 2 apito's
 

Terug
Bovenaan