mooie groepsvisjes


Ik vind zelf neon tetra's erg groot worden voor een bak van 60cm. Ik heb ze hier in de meterbak en eenmaal volwassen zijn het toch best wel behoorlijk grote beesten.

Voor een 60cm zou ik je aanraden om 2 soortjes te nemen. Het kan anders al heel snel erg druk gaan lijken. Al helemaal als je voor apistogramma kiest. Die houden toch wel van een beetje rust rond de bodem.

Ik zou je dus aanraden om 2x Apistogramma borelli en 8x Nannostomus te nemen. Mocht je echt perse een 3de soortje willen kun je beter bijvoorbeeld een schooltje Hyphessobrycon amandae kiezen dan neons. Deze blijven namelijk wat kleiner.
 
zijn er nog andere kleine vissoorten die ik kan houden
 
Paracheirodon simulans lijkt erg op de neon tetra, en kan in kleinere bakken gehouden worden. Probleem is dan wel dat je een andere Apistogramma soort moet kiezen in verband met de temperatuur. En er zijn weinig soorten die in zo'n kleine bak kunnen...
 
hallo ben ik weer ik heb een nieuw visbestand in mijn hoofd :p
10 nannostomusjes marginatus
5 japnica garnalen
5 panda corydora's
5 vuurgarnalen en 3 honing gourami's


nu heb ik 1 vraagje ik heb dun grind van het merk aqua decort
kunnen mijn cory's daaraan overleven ???
 
Overleven wel, maar de baarddraden kunnen afschuren vgm. Maak anders even een foto ervan;)k
Als de baarddraden afschuren, heb ik begrepen, is de kans dat ze sterven groot omdat het problemen oplevert met eten vinden.
 
maar ze zijn rond en niet scherp dus is dat ook goed ???
 
En nog een tip voor de garnalen: die kunnen tellen lijkt het :Dk en met minder dan tien zijn ze echt niet blij, ik zou dus 1 soort kopen en dan een flinke groep.
 

Terug
Bovenaan