Wat is er nieuw

MsFelix' nieuwe Rio 300

Tja de fabrikanten zeggen wel meer hoor 😉.
Ik heb net op je post in het andere topic gereageerd en zou niet snel die chemische middelen gaan inzetten.

NOu, hier dan nog wat foto's.

636315msfelix_0_82_img_5271.jpg

dit is voor het snoeien.

132761msfelix_0_82_img_5273.jpg

Na het snoeien.
168182msfelix_0_82_img_5277.jpg

De corydoras doen het zo leuk. Ze zwemmen erg vaak rond of hangen op 1 plek. Als er gevoerd word, dan gaan ze met zijn allen naar de bodem....
394794msfelix_0_82_img_5281.jpg

895611msfelix_0_82_img_5284.jpg

555115msfelix_0_82_img_5295.jpg

De bak ziet er inmiddels al niet zo meer uit...
177777msfelix_0_82_img_5301.jpg

De Myriophyllum is er helemaal uit. Het sterrenkruid is nu laag en de braziliaanse klimop staat bij de achterwand. De Valisneria vermeerdert zich prima en heb er in de strijd tegen de blauwalg ook maar weer wat Cabomba in gezet.

De visjes zitten er wel nog allemaal in.
443821msfelix_0_82_img_5299.jpg

937543msfelix_0_82_img_5309.jpg

293718msfelix_0_82_img_5316.jpg

De Laetacara doen het nog altijd goed. Er is wel wat meer spanning dan eerst, maar door de dichtbegroeide bak valt het nog mee.
Ik vind het wel ontzettend saaie vissen. ZOu ze niet meer nemen als ze natuurlijk verlopen. En zit erover te denken om de hele groep te koop te zetten. Ik zou dan eerder een groep Apistogramma borelli erin doen. Ik weet echter niet welke verhouding ik daarvan zou kunnen nemen.
Het mooie van de Apistogramma borelli vind ik, dat zij zich opblazen en hun vinnen spreiden als ze indruk willen maken. Dat doet de Apisto man regelmatig als hij een Laetacara de les wil lezen. Hij is dan prachtig gekleurd. De Leatacara man daarintegen doet niet veel. Hij duwt de Apisto man een beetje aan de kant, maar laat verder geen andere kleuren zien. Ook zijn vinnen strekt hij niet uit. Daarnaast vind ik de qua kleur erg tegenvallen. De dames zijn volgens mij de geelachtig gekleurde (maar dat weet ik nog steeds niet zeker) en de mannen zijn saai donkergekleurd, met strepen en een iets rode/paarse buik. In de bak vallen ze niet echt op en ze zijn qua gedrag niet interessant. Ze zijn echter wel erg schuw, bij de minste verplaatsing in de woonkamer schieten ze naar achteren. Dit doet de Apistogramma niet.... die is nieuwsgierig en komt juist kijken wat er nu weer voor de bak zit.
Kortom, voor mij een tegenvaller......

Mocht iemand interesse hebben in de groep van 5 Laetacara, laat mij dat dan even weten...

Ik zal komende dagen eens kijken of ik nog wat leuke foto's kan nemen van hoe de bak er nu bij staat. Bovenstaande foto's zijn in elk geval van eind december...

Ik heb blue-exit gebruikt een tijd geleden en alles heeft het overleefd. (helena's, garnalen vissen en planten). heb maar eenmalig een kuur gedaan, was voldoende om er af te komen.

-edit-

had de foto's nog niet gezien, had topic al open staan.

Mooie foto's weer! jammer dat de laetacara je tegenvallen! heb ze zelf niet gehad maar staan wel op mijn verlanglijstje. voor echt mooi imponerend gedrag zou je eens naar de Apistogramma cacatuoides kunnen kijken! je raakt niet uitgekeken 😉

Waarom vind je de Curviceps saai dan??
Ik heb ze ook en ik denk 1 man en 2 vrouwen. Ze zijn de hele erg actief en zwemmen de gehele dag als baasjes door de bak. De man graaft af en toe een kuil maar ja dat hoort erbij.
Hiervoor had ik de Maroni en die zag je veeeeeeeeeeeeel minder en waren amper actief.

Zwits, bedankt...
Ik heb de oorzaak gevonden en het zit zoals ik al dacht, in de achterwand. De achterwand heeft bovenop waar geen water is, een slijmerige laag gekregen. Als ik deze laag met mijn vinger weghaal, word het blauwgroen van kleur. In principe zou het geen probleem moeten zijn, maar de door mij geplaatste mosjes nemen het blauwalg mee het water in. Ik heb dan ook wat plukken mos verwijderd.
Tevens ga ik de achterwand behandelen met de blue-exit. Ik zie en voel de slijmlaag tot nu toe alleen bovenop en zal hier dus druppelsgewijs gaan behandelen. Elke dag een dosis hierop druppelen en dan maar hopen dat het weggaat want ik heb geen zin om te gaan stoeien met een achterwand die erin gekit zit. Maar mocht dit niet op te lossen zijn, dan moet de achterwand er wel uit ja.....
Misschien dat ik in de toekomst een Apistogramma cacatouides haal, maar dan loop ik wel tegen het probleem temperatuur aan. Ik wil de bak graag op kamertemperatuur houden. Vandaar de keuze voor borelli. Nu moet ik zeggen dat de borelli niet tegen valt, die laat zich regelmatig van zijn moooiste kant zien.

John, ik heb geen curviceps, maar dorsigera.
Ik vind de kleur saai, ze laten zich niet van hun mooiste kant zien, ze imponeren niet zoals ik dat gewend ben van bv. M. altispinosus, die zichzelf helemaal opblaast als hij indruk wil maken.
Borelli doet dat ook... bij L. dorsigera nog niet gezien.
Ze zijn wel lekker rustig, wat 1 van mijn wensen was. Maar goed, te rustig dus... 😛

Ja nu je het zegt heb je gelijk en is het de Dorsigera.
Ze lijken wel veel op elkaar.
Tja de Curviceps is gelukkig niet zo tam.
Qua uiterlijk vind ik het mooie vissen.

Mooi dat je de oorzaak van de alg weet en dat kan je dan goed aanpakken nu.
Succes met de bestrijding ervan.

Je bak ik toch lekker groen en met dat hout ziet her er zeer sfeervol uit, ook leuke bewoners!
Ik maak die bovenrand altijd schoon van de achterwand, anders heb ik het zelfde probleem, soms groeien er plantjes op, maar ook die haal ik weg, dus ik herken dat wel.

Op de foto's ziet je bak er goed uit hoor. Jammer van de blauwalg.

Ik hoor wel vaker dat de dorsigera's een beetje saai zijn. Soms vind ik mijn altispinosus ook wel een beetje saai.Ze laten zich wel goed zien en soms sloven ze zich wel tegen elkaar uit. Maar echt een schouwspel zoals bij bv. borelli's dat hoef ik niet te verwachten.

Denk dat cacatuoides sowieso niet zo'n strak plan is. Behalve de temperatuur denk ik dat de borelli's het af zullen leggen tegen de grotere en agressievere cacatuoides.

visstisck zei:
Op de foto's ziet je bak er goed uit hoor. Jammer van de blauwalg.

Ik hoor wel vaker dat de dorsigera's een beetje saai zijn. Soms vind ik mijn altispinosus ook wel een beetje saai.Ze laten zich wel goed zien en soms sloven ze zich wel tegen elkaar uit. Maar echt een schouwspel zoals bij bv. borelli's dat hoef ik niet te verwachten.

Denk dat cacatuoides sowieso niet zo'n strak plan is. Behalve de temperatuur denk ik dat de borelli's het af zullen leggen tegen de grotere en agressievere cacatuoides.

ik denk dat het het een of het ander is, niet caca's en borelli, maar of of 😉

Mijn caca's doen het prima op 22 graden en hebben daar ook al succesvol nestjes mee gekregen. in de zomer loopt de temperatuur natuurlijk wel op.

Astrid, er groeien inderdaad plantjes op. Ik dacht, wat leuk... niet dus...
Ik zal het beter gaan schoonmaken en dus ook behandelen met blue-exit. Waarschijnlijk helpt zeezout ook tegen de viezigheid. Kan Himalaya zout trouwens geen kwaad?

Ik denk ook dat het of of word.
Maar goed, ik heb daarnet wat foto's genomen van de Laetacara en de borelli en de rest.
Hoewel de Laetacara erg saai zijn, zijn ze wel weer erg mooi gekleurd...

Eerst wat fotootjes van 'het probleem'.
497463msfelix_0_82_img_5387.jpg

186543msfelix_0_82_img_5388.jpg

Hier de bovenkant van de achterwand, met de 'plantjes' en de bruinachtig smurrie,wat bij uitsmeren blauw/groen van kleur word.
324477msfelix_0_82_img_5389.jpg

Zeker wel blauwalg..
829365msfelix_0_82_img_5391.jpg

Mijn drijfplanten hebben er onder te lijden.
183881msfelix_0_82_img_5394.jpg

de bak zoals ie nu is.
Myriophyllum eruit helaas.... Het ging eerst zo goed maar stortte allemaal ineens in.
Rechts begint de Valisneria goed uit te lopen en achterin de bak staat de braziliaanse klimop zijn best te doen. Cabomba voorin moet nog een beetje aanslaan. De Rode Lotus heeft het niet gered en eerlijk gezegd mis ik hem ook niet echt. Volgende op de nominatielijst om eruit te gaan, is het sterrenkruid. Dat verslijmt ook nogal....
581448msfelix_0_82_img_5395.jpg

Rechts
695268msfelix_0_82_img_5397.jpg

links
445341msfelix_0_82_img_5398.jpg

midden
829871msfelix_0_82_img_5399.jpg

De beestjes
692664msfelix_0_82_img_5406.jpg

916245msfelix_0_82_img_5413.jpg

819484msfelix_0_82_img_5414.jpg

323869msfelix_0_82_img_5415.jpg

Knorretjes staan bekend als gevoelige visjes maar ze doen het nog altijd prima.
225168msfelix_0_82_img_5417.jpg

De Sewellia dook vandaag ook weer op.
862263msfelix_0_82_img_5422.jpg

821213msfelix_0_82_img_5426.jpg

de appelslak doet ook nog mee.
447147msfelix_0_82_img_5428.jpg

De borelli heeft het ook naar zijn zin.
691523msfelix_0_82_img_5431.jpg

673469msfelix_0_82_img_5432.jpg

Op de foto zijn de Laetacara erg mooi van kleur...
412669msfelix_0_82_img_5446.jpg

Ben er nog altijd niet achter of dit nou een man of vrouw is
869628msfelix_0_82_img_5452.jpg

en is dit nu een vrouw?
895195msfelix_0_82_img_5461.jpg

325196msfelix_0_82_img_5463.jpg

276598msfelix_0_82_img_5446.jpg

Mooie foto,s. Je vissen staan er super op !

Nog wat plaatjes om het af te sluiten

151416msfelix_0_82_img_5458.jpg

752839msfelix_0_82_img_5465.jpg

168174msfelix_0_82_img_5466.jpg

931971msfelix_0_82_img_5467.jpg

613618msfelix_0_82_img_5464.jpg

Dat was het voor vandaag...

Wauw,.. mooi aquarium zeg 🙂

Lekker bakkie hoor 😉

Dank jullie wel... 🙂

NOu, het was de bedoeling om de bak elke dag te behandelen met blue-exit maar ik merk nu al weer dat mijn schema in de soep is gelopen hahaha.... potverdorie.

Mooie bak hoor en de Laetacara laat nu wel de kleuren mooi zien hoor 😉.
Hopen dat je snel van de alg af bent zodat je weer verder kan zonder hiermee bezig te zijn. Het is en blijft een vervelend goedje die blauwalg.

Bij de Curviceps die ik heb vind ik het ook lastig het geslachtsonderscheid te zien hoor.
Als je het echt weten wilt kun je misschien hier nog een topic voor openen. Ik durf het niet te zeggen dus 🙂.

Heb het al meermalen gevraagd in diverse fora en niemand kan mij er iets over zeggen.
Dat is dus wat ik wel erg jammer vind aan de Laetacara....

Maar goed, als ze een nestje krijgen, wordt het misschien duidelijk...
of niet.

Ik heb net een paar foto s van de Curviceps kunnen maken en post die vanmiddag even in mn FA, maar daar ook erg twijfelachtig hoor. Ze hebben mij 1 man en 2 vrouwen verkocht.
Ik zie de man regelmatig de andere 2 even het bos injagen, maar dat is normaal heb ik gehoord.
Verder geen paargedrag tussen de 3 alhoewel die ene wel een stuk groter is en een langere rugvin heeft.
Maar de andere 2 kunnen in theorie jonge mannen zijn :S.

Even weer met veel plezier je album doorgespit, echt een prachtige bak hoor!!
Je maakt mooie plaatjes!

mooie foto's weer!
ik vind je bak er fraai bij staan hoor op het totaaltje, ik hoop dat je de alg snel onder controle krijgt. ook je visbestand zitten een paar van mijn favorieten bij, dus daar kan ik natuurlijk niet genoeg foto's van zien.

Dank jullie wel..
Ik heb de alg volgens mij weer een beetje onder controle. De kiezelalg die ik kreeg was een direct gevolg van het water verversen. Daar moet ik ook een evenwicht in vinden...
Heb van de week een flinke bos waterpest gekocht, die ligt nu in de bak te drijven in de hoop dat het wat doet tegen de algjes.

De Valisneria komt overal tevoorschijn nu. Erg leuk maar moet het wel in de gaten houden want anders heb ik straks een bak vol ermee..

De sfeer tussen de vissen blijft ook nog altijd hetzelfde. Sta er ook versteld van hoe goed het gaat tussen de Apistogramma en de Laetacara. Ik ga er echter vanuit dat als de temperatuur straks gaat stijgen in de zomer, er nestjes gaan komen. En dan zullen we wel weer zien hoe het dan gaat.. 😉

Mooi dat het nu beter gaat hoor.
De moed nooit opgeven dus zoals je ziet 😉.

Al een tijdje geleden dat ik hier heb gekeken.
Je bak staat er mooi bij ondanks je blauwalg probleem.
Leuk visbestand heb je ook.

Dank je wel.
Nou vooruit dan. Hier nog wat foto's.
Toevoeging van Easy Carbo is ook wel weer in de plantengroei terug te zien 😀

439929msfelix_0_82_img_5471.jpg

932837msfelix_0_82_img_5474.jpg

de valisneria gaat lekker.

257125msfelix_0_82_img_5478.jpg

waterpest.

881363msfelix_0_82_img_5485.jpg

ook de cabomba groeit lekker

545494msfelix_0_82_img_5486.jpg

de drijfplanten komen ook telkens weer terug.

563886msfelix_0_82_img_5490.jpg

Foto's zijn genomen met halve verlichting.
899936msfelix_0_82_img_5491.jpg

levert mysterieuze plaatjes op.

567216msfelix_0_82_img_5495.jpg

Laetacara in het donker.

319563msfelix_0_82_img_5497.jpg

Zo, dat wilde ik even met jullie delen 🙂

Dat vinden wij niet erg hoor 🙂

Mooi

Bedankt...
Sinds gisteren heb ik 2 koppels Kaap Lopez erin zitten. Ik kan de Latijnse naam telkens niet onthouden hihi..
Ze zitten met elkaar op de plek die ik graag wilde.. bovenin de bak.
Het zijn mooie en toch wel drukkere visjes dan wat ik er al in had.

Visbestand is nu:
rond de 22 Paracheirodon innesi (krijg ze niet geteld hoor)
rond de 15 Corydoras pygmaeus (ook deze krijg ik niet geteld)
5 Laetacara dorsigera
4 Trichopsis pumila
4 Aphyosemion australe (ff opgezocht)
2 Apistogramma borelli
1 Sewellia
Appelslak, garnalen. Heb er trouwens ook nog wat Japonica garnalen bij gezet.

Er komt nu niets meer bij.

Ik ga het komende jaar van dit bestand genieten. Volgend jaar ga ik bekijken of ik een ander bestand wil, maar dan zal ik alles eruit halen en opnieuw beginnen.
Het plan is om dan toch maanvissen erin te gaan doen.
Als bijvis dan waarschijnlijk een flinke school Nannostomus beckfordi en voor op de bodem dan waarschijnlijk toch weer een Corydoras soort, die tegen hogere temperaturen kan, ik denk zelf aan de sterbai. En ik wil er dan ook nog 1 harem Apistogramma in hebben, waarschijnlijk de cacatouides.
Maar goed, dat zijn toekomstplannen. Voor nu ben ik hier erg blij mee en geniet ik elke dag weer van mijn bakje. Ik ben ook erg benieuwd hoe de zomer gaat verlopen. Zouden er nestjes komen?
Ik moet van de zomer wel de klep van de bak open zetten omdat het anders veel te heet in de bak word. Ik ga fijnmazig gaas gebruiken om te voorkomen dat de Kaap lopez de bak uit springt...
Bij Xenos verkopen ze het om op je raam te plakken. Een mooie oplossing voor de bak...

Mooie bak zeg, lekker wild!

groetjes John.

Dank je wel, John.
De Kaap Lopez hebben zich prima verdeeld over de bak. Het ene koppel zit helemaal rechts, het andere aan de linkerzijde.
Erg mooie visjes en ze stellen de drijfplanten en andere planten die over het wateroppervlak groeien, erg op prijs.

Het kriebelt toch weer om er nog een klein bakje bij te nemen.

Alleen nog even mijn vriend overhalen hihi.
Heb een Superfish aquau 40 panorama op het oog.
Wil hem in de keuken zetten.

Dan even bedenken wat ik erin wil. Ik denk aan het harempje Trichopsis pumila. Of een Betta, die vind mijn vriend ook erg gaaf... Dan wat garnalen erin, de appelslak misschien erin overzetten...
Maar goed, eerst maar even kijken of hij het wat vind.

Hij wil het niet.
Maar hij is kneedbaar hihi...
Ik geef nog niet op. Heb al plek gemaakt in de keuken 😛

Nou, met dank aan de bak van Masha en Ivo heb ik besloten om straks mijn bak onder handen te nemen. De grote Echinodorus gaat eruit want die groeit echt de tent uit. Ik haal straks ook wat hout erbij maar er zit ook hout in wat eigenlijk niet tot zijn recht komt. Dat ga ik straks even onder handen nemen en daarbij het ��n en ander verplaatsen zodat ik de bodem eens goed kan doorroeren. Daarna wat afhevelen. We hebben weer wat te doen... 😀

Nou ben benieuwd! Heeft de Echinodorus nog een bestemming?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan