NOu, hier dan nog wat foto's.
dit is voor het snoeien.
Na het snoeien.
De corydoras doen het zo leuk. Ze zwemmen erg vaak rond of hangen op 1 plek. Als er gevoerd word, dan gaan ze met zijn allen naar de bodem....
De bak ziet er inmiddels al niet zo meer uit...
De Myriophyllum is er helemaal uit. Het sterrenkruid is nu laag en de braziliaanse klimop staat bij de achterwand. De Valisneria vermeerdert zich prima en heb er in de strijd tegen de blauwalg ook maar weer wat Cabomba in gezet.
De visjes zitten er wel nog allemaal in.
De Laetacara doen het nog altijd goed. Er is wel wat meer spanning dan eerst, maar door de dichtbegroeide bak valt het nog mee.
Ik vind het wel ontzettend saaie vissen. ZOu ze niet meer nemen als ze natuurlijk verlopen. En zit erover te denken om de hele groep te koop te zetten. Ik zou dan eerder een groep Apistogramma borelli erin doen. Ik weet echter niet welke verhouding ik daarvan zou kunnen nemen.
Het mooie van de Apistogramma borelli vind ik, dat zij zich opblazen en hun vinnen spreiden als ze indruk willen maken. Dat doet de Apisto man regelmatig als hij een Laetacara de les wil lezen. Hij is dan prachtig gekleurd. De Leatacara man daarintegen doet niet veel. Hij duwt de Apisto man een beetje aan de kant, maar laat verder geen andere kleuren zien. Ook zijn vinnen strekt hij niet uit. Daarnaast vind ik de qua kleur erg tegenvallen. De dames zijn volgens mij de geelachtig gekleurde (maar dat weet ik nog steeds niet zeker) en de mannen zijn saai donkergekleurd, met strepen en een iets rode/paarse buik. In de bak vallen ze niet echt op en ze zijn qua gedrag niet interessant. Ze zijn echter wel erg schuw, bij de minste verplaatsing in de woonkamer schieten ze naar achteren. Dit doet de Apistogramma niet.... die is nieuwsgierig en komt juist kijken wat er nu weer voor de bak zit.
Kortom, voor mij een tegenvaller......
Mocht iemand interesse hebben in de groep van 5 Laetacara, laat mij dat dan even weten...
Ik zal komende dagen eens kijken of ik nog wat leuke foto's kan nemen van hoe de bak er nu bij staat. Bovenstaande foto's zijn in elk geval van eind december...