Wat is er nieuw

MsFelix' nieuwe Rio 300

Ik heb gebeld. Wist niet of ze in de avond geopend zijn maar heb het gewoon geprobeerd.
Eerst werd er niet opgenomen, maar ik werd wel terug gebeld.
De verkoper heeft ons stap voor stap door het installeren heeft geloodst, wat dan zeker wel weer erg aardig was.
De handleiding had echter dus veel simpeler gekund. Een heel uitgebreide toestand op papier, voor een paar handelingen. De overgangen zijn nog niet helemaal zoals ik het wil, maar dat komt later wel weer... ga er nog een andere keer mee aan de slag.

Ook doet 1 strip het helaas niet. Kan gebeuren, maar het sluit een beetje rot aan op de algehele ervaring van dit product. Ik kan, ondanks de klantvriendelijke houding door in de avonduren terug te bellen, niet heel enthousiast zijn over het product.
Waar ik wel onwijs enthousiast over ben, zijn de klemmetjes van Kitelight! Super!
Die dingen doen wat ze moeten doen. De led balken waren nu in een minuut in de bak te hangen, geweldig.

2 strips hangen er nu dus in. 1 strip zal helaas terug moeten. We hebben nog geprobeerd of die het wilde doen op een ander kanaal maar daar deed hij het ook helaas niet op.
Ik heb dus nu een combinatie hangen. Led achterin de bak en de t5 voorin.

Ton, mag ik jou heel erg bedanken voor je hulp! Echt super 😉
 
Super dat alles werkt, nu nog even fine-tunen.
Veel plezier er mee.
 
Het fine tunen ga ik doen als de laatste balk omgeruild is.
Voor nu vind ik het even prima zo...
 
Toegegeven, het is erg mooi om de zon langzaam onder en nu weer op te zien komen in de bak. Dat is de moeite dan wel waard geweest....
Ik vind de lampen overigens wel erg warm worden. Dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ik ga de kappen er af laten. Met T5 laat ik het ook wel eens open staan, maar omdat T5 alle kanten op schijnt, is dan mijn kamer altijd helemaal verlicht. Dat heb je met led dus niet. Dat schijnt alleen naar beneden, de bak in.
 
MOet wel een update doen inzake visbestand.

Ik zie ook al een hele tijd maar 1 Ancistrus. De man. Het kleinere vrouwtje heb ik al tijden niet gezien en ik heb haar gezocht in hoekjes enzo maar ook daar niet gevonden. Ik vermoed dat ze niet meer leeft.

Mijn visbestand zou nu dan zijn:
30 Paracheirodon innesi
32 Corydoras pygmaeus
8 Trichopsis pumila
6 Otocinclus
4 Laetacara dorsigera
1 Apistogramma borelli man
1 Sewellia
1 Ancistrus LDA violet

Nog altijd zou ik best van de Sewellia af willen, maar dat lukt al jaren niet dus zal nu ook niet gaan lukken. Ik ben in twijfel over wat ik nu verder wil. Ga ik de Apistogramma aanvullen met een vrouw? Dan zal er een koppel Laetacara uit moeten...
Of zal ik de Apistogramma uit laten lopen? Wat ik dan best jammer vind eigenlijk. Ik vind het zo'n mooie vis en als ie zijn vinnen zo wijd zet, is het werkelijk prachtig.
Ik neig dus naar het uithalen van een koppel Laetacara, maar dat is best een beetje een probleem. We moeten weer wachten op een nestje... dan zijn ze wel makkelijk te verwijderen, mits dat nest niet op een heel moeilijke plek zit.
 
De led verlichting is nu allemaal aanwezig en werkend.

Ik moet wel even wennen aan de kleur. Ik vind het wat kouder van kleur. En het lijkt toch minder licht te zijn dan wat ik had. Dat is in principe niet zo erg, want ik vergeet ook nogal vaak voeding te geven en de combinatie veel licht/ weinig voeding is niet zo'n goede....
Ik wil de kleur wat roder hebben eigenlijk... heb de vraag uit staan naar HVP aqua.
Ze hebben het uiteindelijk toch netjes gedaan hoor...
Ik was in beginsel eigenlijk een beetje klaar met het hele zakie, vanwege de slechte gebruiksaanwijzing. Plus het feit dat ik een defecte lamp kreeg. Achteraf bleek het niet de lamp, maar het koppelstuk te zijn wat niet werkte. Dus toen ik meldde dat de nieuw gestuurde lamp het ook niet deed en we er achter zijn gekomen dat het om het koppelstuk ging, hebben ze direct het koppelstuk opgestuurd. Die had ik de volgende dag binnen. Ze hebben wel hun uiterste best gedaan om de fouten goed te maken.

Ik weet echter niet of ik nogmaals zo'n bedrag zal uitgeven aan dit soort lampen. Het is leuk om die zonsopgang enzo te zien, maar of het nu 300 euro waard is, weet ik niet. Ik ga de komende tijd de brandtijden finetunen en proberen om het rood wat meer te laten overheersen.
 
Ja je blijft er mee bezig he zo'n aquarium! 😉
 
Zeker...
Vanmorgen weer een hele plons water ververst, het wordt erg snel warm in dit huis met plat dak.

Helaas weer een aanpassing visbestand.
Ik had een Apistogramma dame erbij gehaald. Deze heb ik niet meer gezien sinds ik haar erin heb gedaan. En zoals ik al had verwacht �n voorspeld, is de Apistogramma man ook ineens overleden. Weet niet of de vrouw ergens verstopt zit, maar ik denk dat beiden er niet meer zijn. Het blijft soms wel apart hoe vissen gewoon kunnen verdwijnen in zo'n aquarium. En dan ook nog telkens de grotere vissen.

Als ik het goed is, heb ik nu nog:
30 Paracheirodon innesi
32 Corydoras pygmaeus
8 Otocinclus (2 verschillende soorten)
8 Tricopsis pumila
4 Laetacara dorsigera
1 Sewellia
1 Ancistrus sp. violett lda 16.

Eigenlijk beter dat de Apistogramma eruit zijn. Ik vond ze prachtig, maar het gedrag was niet echt leuk van de borelli vind ik. Wellicht lag dit ook aan de drukte met de Laetacara, maar bij Verduijn vertelde ze mij dat borelli erom bekend staat niet heel erg paaierig te zijn tegenover de vrouwtjes.
 
Jammer van die visjes, maar dat hoort ook bij onze hobby 😉
 
Nogmaals een update.
Na mijn vakantie trof ik 1 van de Laetacara dood aan in de bak.
Ik heb er nu dus nog maar 3.

Ook begint er weer blauwalg te ontstaan in de bak. Dit keer lijkt het vanuit het filter te komen.
Heb geen idee hoe ik dat nu moet gaan oplossen, kan moeilijk alle filterinhoud gaan vervangen want dan komt er wellicht een nitrietpiek.
Ben voorlopig maar wat water aan het wisselen en de blauwalg aan het weghalen, maar het komt telkens terug.

Er is wel een grote wens van mij in vervulling gegaan.
Ik heb in Mexico gesnorkeld in een cenote. In die cenote heb ik in het wild het gedrag van cichliden met jongen kunnen zien. Ook heb ik hoogvinkarpers gezien die een vrouwtje aan het paaien was, een prachtig gezicht! Met die mooie blauw/gele vinnen wijd uit!
En er waren veel, heel veel Poecilia soorten aan het wateroppervlak. Ik weet niet precies welke soort het was. IK heb wel wat foto�s, maar die staan op een andere pc en volgen dus later.
Het was een super ervaring!!
 
Wat jammer van je Laetacara en je alg 🙁 Hopelijk krijg je dit probleem snel onder controle. Zie nu dat je dit bericht al even geleden geplaatst hebt maar ik ben toch wel zeer benieuwd naar de foto's in de cenote en natuurlijk ook naar foto's van hoe het nu met je aquarium gesteld is 🙂
 
Inderdaad jammer dat er geen update meer geweest is.
Felix heeft het nieuwe forum nog niet gezien, is sinds 26 juli niet meer online geweest.
 
Dag allemaal.
Ben inderdaad al lang niet meer op het forum geweest. Moet ook heel even wennen aan de nieuwe software, kan een hoop niet vinden of na lang zoeken.

Met de bak gaat het eigenlijk prima, maar er is veel veranderd qua visbestand.

Mijn bestand op dit moment is:
25 Paracheirodon innesi
15 Corydoras pygmaeus (ik zie er nooit meer dan 15 tegelijk)
6 Corydoras punctatus ( deze gaan de pygmaeus vervangen)
10 Otocinclus
1 Apistogramma rio mamore (man)
5 Pterophyllum scalare
1 Ancistrus
1 Sewellia

Verversbeleid 2 x per week.
En wat heb ik geen spijt van de maanvissen zeg. Wat een onwijs gezellige, leuke en niet schuwe vissen zijn dat. Voorheen waren de Laetacara toch wel erg schuw. Deze jongens zijn zo gezellig en aanwezig.
Ik had eerst een groep bij Pet's Place gehaald maar wat een slechte kwaliteit is dat zeg. Waren erg snel dood. Heb er nog eentje van overgehouden en je ziet een erg groot verschil in kwaliteit in vergelijking met de 4 nieuwe die ik bij Verduijn heb gehaald. Die van Verduijn zijn veel mooier van vorm! Ook hadden deze meteen een nestje. Links hadden er 2 een nest en rechts had er 1 een nest in zijn eentje... is 'ie een paar dagen mee bezig geweest lol.

De kleine pygmaeus wil ik er allemaal uit hebben en vervangen voor een groep van de punctatus.
De Apistogramma wordt ook niet meer aangevuld, ivm met de nieuwe Corydoras.

Hmm, ik wilde foto's uploaden maar dat lukt kennelijk niet via de knop die hier op het forum zit. Moet ik nog het oude programma gebruiken, jammer.
Oude programma werkt ook niet. Nou, ik heb het wel weer gezien hier. Te moeilijk....
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je het forum toch weer hebt gevonden en het went allemaal erg snel hoor😉
Je kan een foto uploaden met de knop "upload bestand" onderaan het veld waar je de tekst invoert. Dat is veel makkelijker dan voorheen.
 
The following error occurred
The uploaded image is too big. The uploaded file is too large.

DSC04248.JPG

Dit is het enige wat ik krijg als ik een foto upload.
 
En waarom is alles in het Engels? Op het Nederlandstalig Aquaforum?
 
En waarom is alles in het Engels? Op het Nederlandstalig Aquaforum?

Dat kun je in je account instellingen veranderen. Maar toegegeven zou het eigenlijk standaard op nederlandsch moeten staan!
Rechtsboven op je naam klikken. Dan in linker kolom bij voorkeuren.
 
The following error occurred
The uploaded image is too big. The uploaded file is too large.

DSC04248.JPG

Dit is het enige wat ik krijg als ik een foto upload.

Zie mijn reactie in het topic met forumvragen. Daar heb ik wat getallen gepost voor het formaat😉. Zover mij bekend is zijn dat de maximale afmetingen.
 
Taal wijzigen is gelukt, bedankt.

Er zijn veel reacties in het topic met forumvragen. Heb er al even doorheen gescrolld maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Maximale afmetingen zijn 800x600 zeker? Net als eerst...
Dan vind ik de knop upload bestand niets toevoegen aan het forum. De knop zou, net als het vorige upload programma van Aquaforum, het bestand direct moeten verkleinen naar de juiste afmetingen.
Nu moet ik nog op zoek gaan naar een extern programma om foto's te verkleinen. De lol gaat er zo wel af.
Facebook is dan veel handiger om te gebruiken. Daar zat ik dan ook de laatste tijd erg veel op.
 
Op de telefoon werkt het blijkbaar wel.
Erg slechte foto helaas. Overdag genomen.

DSC_0001.JPG
 
Hey leuk daar ben je ook weer,bak ziet er super uit!
 
Mooi aquarium en maanvissen :smitten:
 
Na een hele lange tijd wil ik weer eens foto´s plaatsen, maar ben tot de conclusie gekomen dat het alleen maar gebruiksonvriendelijker is geworden. Ik kan hier helaas geen foto´s meer uploaden. Super jammer.
 
Na een hele lange tijd wil ik weer eens foto´s plaatsen, maar ben tot de conclusie gekomen dat het alleen maar gebruiksonvriendelijker is geworden. Ik kan hier helaas geen foto´s meer uploaden. Super jammer.
Is heel gemakkelijk, als je een reactie gaat plaatsen staat er rechts onder 'upload bestand'. Dan kun je er 20 per post uploaden en ze daarna direct invoegen.
 
Dat werkt dus niet. Krijg bij alle foto's de opmerking dat het bestand te groot is. Ik werk vanaf een laptop met foto's gemaakt door een Sony cybershot. Vanaf mijn telefoon werkt het wel, maar daar heb ik weer geen goede kwaliteit foto's op. Ik wil gewoon mijn goede kwaliteit foto's hier kunnen uploaden en sinds dat het allemaal nieuw is, is mij dat niet meer gelukt.
Waardeloos!
 
Je hebt het al in het andere topic gemeld en ik hoop dat het wordt opgelost zodat je snel leuke foto s kan posten;)k
 
Beste allen,
Helaas heb ik gisteren dit aquarium moeten verkopen. Het was niet meer te doen qua onderhoud. Heb helaas lichamelijke problemen gekregen en het onderhoud van deze grote bak was me echt teveel. Ik woon in een bovenwoning, geen tuinslang en dus deed ik de waterwissels met gieter en emmer. Ook het schoonmaken van de ruiten werd me teveel. Verder heb ik deze bak nooit in Balans gekregen. Ze zeggen altijd, hoe groter de bak, hoe beter in Balans maar dat is echt niet waar. Ik heb hiervoor 60 en 80 cm bakken gehad die prima in balans waren. Anyway, we gaan eerst onze woonkamer opnieuw verven en laminaat leggen. Daarna komt er een nieuwe, kleinere bak. Ik twijfel nog tussen 80 cm of 60 cm. Ik open een nieuw topic hiervoor.

Groet,
MsFelix
 
Jammer, maar soms moet je keuzes maken, hoop je snel weer terug te zien met een mooie bak.
 
Ja dat is flink balen als je lichaam niet wil wat jij wil (weet er alles van heb reumatoïde artritis) dan is voor je lichaam kiezen de enige verstandige optie
 
Je gezondheid gaat voor alles hoor en ook van een kleinere bak kun je veel plezier beleven.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan