Bedankt allen voor de leuke reacties.
Wat mij altijd opvalt, is dat als ik zoiets neerzet als dat ik er niets meer aan vind, er ineens wel gereageerd word. Typisch.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook minder op het forum zit. Druk, druk.
Dus ik snap het wel.
Maar ja, als ik op Facebook in allerlei verschillende groepen veel eerdere reactie krijg dan hier, dan lonkt dat ook natuurlijk.
Ik ben nog altijd aan het twijfelen wat ik nu met de bak wil doen.
Ik twijfel nog steeds over de maanvissen en of deze bak niet toch te klein is daarvoor.
En of ik de neontetra wel kwijt wil. Ik geniet nog elke dag van ze..
Er gaat wel 1 koppel Laetacara uit, tenminste als de koper nog wil.
De C. pygmaeus zijn ook verkocht. Die zitten er nog in, maar worden binnenkort opgehaald.
Ik wil er toch een andere Corydoras soort in. Ik mis echt het grondelen van de Corydoras soorten.
Dit dan wel als er een koppel Laetacara uit is natuurlijk.
Ik heb de C. rabauti op het oog. Maar ik lees verschillende maten van deze soort. Verduijn beschrijft ze als volwassen op een cm of 6,5 terwijl ik op andere sites 8 cm lees.
8 cm vind ik te groot.
Mooi alternatief is C. peru orange, waarvan ik lees dat ze 3 tot 7 cm worden.
Een groepje van 6 stuks vind ik een mooie groep om te houden.
Als iemand een ander mooi idee heeft, laat het mij dan weten. Ik wil graag een Corydoras soort die wat kleur heeft en niet te groot maar ook niet te klein is.
En betaalbaar ook.
Er zijn nog altijd wat Japonica garnalen in de bak, die het overleefd hebben. Ik had de Cabomba dacht ik, goed afgespoeld want ik wist dat er gif op kon zitten. Dus had ik ze in een bak met water laten staan en goed afgespoeld. Blijkbaar toch niet goed genoeg...
Vandaag heb ik wat mooie Limnobium lavaegatum opgehaald, hopelijk slaan deze weer goed aan.
Ook heb ik gedroogde eikenbladeren toegevoegd. Van de zomer ga ik weer kijken voor eikentakken. Of misschien doe ik dat binnenkort wel. Takken zijn immers altijd wel te vinden en ik vind een bos smalle takken erin ook altijd erg decoratief.
Kortom, weer plannen genoeg.