mss zijn Rio nanay 900 liter


Fraaie foto's van fraaie vissen!!
 
Mooie Apisto's. Ik blijf er een fan van zijn.
 
Prachtige apistogramma's! Ik kon zo even snel niet vinden welke soort t was in je foto album. Is het A. Elizabethae?
 
Mikyboy40 zei:
Prachtige apistogramma's! Ik kon zo even snel niet vinden welke soort t was in je foto album. Is het A. Elizabethae?

Klopt paar pagina's terug gaf ik het aan maar snap dat je hier niet kijkt. Het is inderdaad de Elizabethae en 2 mannen hiervan hebben totaal andere buikkleur ene zeer rood en andere wit/zilver
 
fraai kerel! :D

groeien de maanvissen nog een beetje lekker door? al iets van koppelvorming te zien?
 
Maanvissen groeien goed door uiteraard is al te zien dat minder en minder word. Maar laatste begonnen met selecteren bij uitvangen was de kleinste 14 en grootste 17 cm. Heb ze op 5 cm gekocht (veel te klein maar ach).

Koppelvorming nog niet maar ik denk toch dat Wildvang (of ik heb pech) net wat moeilijker is dan Nakweek
 
Het koppelen zelf zou wet wildvang niet moeilijker moeten gaan (als maanvissen op dat punt net zo doen als andere Z-A-cichliden).
Maar, maanvissen worden best oud en zijn niet al te snel geslachtsrijp, toch? (Jos Hut, wat weet hij hierover?)
 
Ohh begrijp je fout. 2 koppels zijn er na mijn kennis zeker maken wel eens schoon etc en zwemmen constant samen. Maar eieren heb ik nog niet werkelijk gezien.

Daarintegen wat ook wel leuk is heb ik ook 2 koppels bij de Elizabethae hier heb ik de eieren van gezien.
 
Dank :)
 
Zo een update van een totaal andere kant.

Aangezien er in de toekomst de overstap gemaakt word na een grotere aquarium(1700 liter), heb ik besloten dat de Maanvissen naar mijn vriend gaan bekend als (jeppo) hoop dat ik het goed heb Jeffrey :)
Gezien de Cory's om een of andere reden het niet willen doen al eten ze wel goed, maar vallen 1 voor 1 om (rest nergens last van) zal ik die niet aan vullen.

De apistogramma's moet ik nog 3 mannen terug geven dan heb ik en met geluk 1 man 3 vrouwen.
 
UPDATE:

Voor de mensen die het interesseren de laatste 2 maanden mijn overige aquariums verkocht inclusief bestand. Ook deze bak gaat eruit deze zaterdag ga ik hem los snijden is te groot voor de deuren en ramen.
Er zal hier dan ook niets meer gepost worden.

Ik stop niet met de hobby heb nog 1 aquarium die ik nu aan het klaarmaken ben een 70 x 65 x 55.
 
Is er een speciale reden dat je er zo drastisch mee stopt, persoonlijk zou ik dat erg jammer vinden.
 
Hallo Ton,

Dank voor de interesse,
De kleinere aquariums 450 en 500 liter zijn weggegaan nadat ik iemand gevonden had die alles wilde overnemen en ik eigenlijk in me gedachten zat dat 2 aquariums meer dan genoeg was.

Deze bak gaat weg omdat ik hem de woning niet uitkrijg en hopelijk binnenkort verhuizen ga, nu had ik iemand gevonden die het glas wel wilden hebben en speel ik weer even op mijn eigenbouw kosten. Tevens is het ook zo dat ik besloten heb geen hoge aquariums meer te willen, heb door toe doen van derde een schouder blessure opgelopen en deze gaat niet over de angst is op moment dat het blijvend is. Dan kun je begrijpen dat een hoog aquarium niet perse handig is.

Dus meerdere reden eigenlijk.
Bestand is inmiddels ook in ruil naar een goede vriend gegaan en ik kan dan gewoon een nieuw bestand voor de 250 liter uitzoeken.
 
Jammer, maar soms moet je beslissingen nemen, misschien een fotoalbum aanmaken voor de 70 x 65 x 55.?
 
Jammer, maar soms moet je beslissingen nemen, misschien een fotoalbum aanmaken voor de 70 x 65 x 55.?

Hallo Ton,

Klopt en is ook maar een moment en voor ik het zelf weet is er weer een aquarium met flink wat liters enkel minder hoog. Heb nog een plywood bodem staan die ik zou kunnen gebruiken is al bewerkt etc.
En ja zal ik doen.
 
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan :thumbs: succes met de verhuizing,

Klopt en wil toch erg graag 1 grootte bak in bezit hebben hoeft geen mega bak te worden, want me smaak is toch de wat kleinere soorten.

Dit keer zal de bak na bestand gemaakt worden en niet andersom. De 70 cm hoogte die ik nu aan water had was eigenlijk te veel voor wat ik wilde (uiteraard bij maanvissen prachtig) maar die komen er niet meer.
Idee is alvast volgt focus word op het grond oppervlakte en waarschijnlijk max 55 cm hoogte en 50 cm waterhoogte.

Door het bezit van de geophagus er toch achtergekomen dat grootte vissen het niet voor me doen.
 

Terug
Bovenaan