Wat is er nieuw

My Dennerle 30l cube aquascape project (iwagumi) van Swag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swag
  • Startdatum Startdatum
Zwart of z'n wit melk achtergrond. Deze blauwe verpest de scape naar mijn mening. Maar goed jij moet doen wat je het mooiste vindt!

Persoonlijk had ik gekozen voor een zand paadje met een kleur van het strand. Verder een mooie scape goed gedaan!

Super inrichting ik doe inspiratie op .
Nu enkel een vraag uit eigenbelang .
Is dit de geleverde standaard lamp bij deze bak en is dit voldoende licht voor de plantjes ?

De planten doen het nog goed, maar de bak draait pas een dag of 20 ongeveer. Weinig alg! Wel een klein beetje natuurlijk maar wat wil je met een opstartende bak. Ik mag hopen dat dennerle dit toch wel getest heeft met hun standaard lamp. Er zijn er ook in led te krijgen van 76€ maar je krijgt ook mooie op Ali voor minder. Thnx voor het complimentje

Leuke plaatjes weer, alleen zou inderdaad voor een zwarte achtergrond gaan kijken, ik had eerst een wit wazige raam folie, zag er opzich wel mooi uit maar toen ik advies kreeg om zwart te proberen wou ik niet meer terug.

Door de zwarte kleur krijg je meer diepte, ook vind ik het fijner om in de avond naar de kijken vanaf de bank omdat het minder fel oogt.
Zoals @blackmoor al inderdaad zei, met een zwarte achtergrond camoufleer je gelijk het meeste van je techniek! Dus zou het zeker overwegen.

Ik had een zwarte achtergrond op de eerste foto's. Misschien dat ik deze wel terugplaats binnenkort. Twijfel nog, en voor even kan t nog wel.

Zwart of z'n wit melk achtergrond. Deze blauwe verpest de scape naar mijn mening. Maar goed jij moet doen wat je het mooiste vindt!

Persoonlijk had ik gekozen voor een zand paadje met een kleur van het strand. Verder een mooie scape goed gedaan!

Zandpad van zand is een minder goed idee voor een scape met garnalen. De garnalen gaan er met de zandkorrels vandoor en dan heb je dat overal in de bak liggen waar je het niet wil hebben. En heb je al eens een zandkorrel met een pincet verplaatst. Lijkt mij een hele uitdaging. Dat is het nu al met de akadama.

Zandpad van zand is een minder goed idee voor een scape met garnalen. De garnalen gaan er met de zandkorrels vandoor en dan heb je dat overal in de bak liggen waar je het niet wil hebben. En heb je al eens een zandkorrel met een pincet verplaatst. Lijkt mij een hele uitdaging. Dat is het nu al met de akadama.

Makkelijk is het niet daarom doe ik het ook niet in mijn scapes. Mooier wel 🙂

De meeste strooien iedere keer een nieuw laagje zand erover om de soil te bedekken. Dit doen ze met een lang pijpje waar ze van bovenaf het zand in gieten en dat je kunt richten waar het zand moet komen.

Makkelijk is het niet daarom doe ik het ook niet in mijn scapes. Mooier wel 🙂

De meeste strooien iedere keer een nieuw laagje zand erover om de soil te bedekken. Dit doen ze met een lang pijpje waar ze van bovenaf het zand in gieten en dat je kunt richten waar het zand moet komen.

Dat is idd ook een optie, zal ik ook wel moeten gaan doen. En er eens een laagje afhalen.

Nog wat veranderingen, techniek veranderd, CO2 erbij. 6500 kelvin led met zonlicht simulatie. En nog wat dingetjes. Zo goed als klaar nu denk ik

IMG_6920.JPG
IMG_6926.JPG
IMG_6929.JPG
IMG_6932.JPG
IMG_6934.JPG
IMG_6937.JPG
IMG_6941.JPG

Mooi ingericht en prachtige garnalen.
Van welk materiaal zijn die witte steentjes?

Laatst bewerkt:
Mooie garnalen zeg! Ik ben benieuwd wat de tijd gaat doen met die prachtige bakje!

Prachtig , net zoals Nicole benieuwd hoe het er binnen een paar maand zal gaat uitzien

Ziet er prachtig uit, ben benieuwd hoe dit er over een paar maanden uit gaat zien als het eenmaal volgroeid is :thumbs:

Dankjewel allemaal. Ik kan ook niet wachten idd.

De witte grind heb ik getest met azijn en bruiste niets! Ik heb ze inmiddels in een glas water staan met de ph meter er in. Duurtest, heb namelijk een probleem dat de ph in de bak langzaam oploopt en twijfel toch of het niet van deze witte grind komt. Mocht dat zo zijn dan ga ik deze dus vervangen.

Ja, dat dacht ik al. Ik heb zelf de led 5.0 van Dennerle.
Maar jij had het over zonlicht simulatie?

Ja dat is toch dezelfde als ik t goed heb. Nano power-led 5.0. Daar zit toch die zonnereflectie in.

IMG_6874.JPG

O dit rimpleling die je ziet, als het water wat golft. Tja, je kunt het een naam geven.

Ohhhh, Hahahaha ik heb weer wat te knutselen. Wat vinden jullie? In dezelfde stijl doorwerken of een compleet andere inrichting ?

IMG_7049.JPG

IMG_7050.JPG

Ik vind de stijl van je eerste bakje verbluffend mooi en ik zou haast durven zeggen in dezelfde stijl doorwerken maar dan lijkt het misschien te veel op een kopie van je eerste bakje daarom zou ik liever een andere stijl zien en dat we dan ook weer een prachtig voorbeeld hebben van hoe we het dan zelf ook zouden kunnen doen dus dan zouden wij een keuze kunnen maken of een combi van beide bakjes,je hebt er verstand van dat zie ik en is dat zonder CO2 ?
Wat zijn de precieze afmetingen van zo'n bakje als ik vragen mag ? Hoeveel liter water kan daar in ?

Wat zijn de precieze afmetingen van zo'n bakje als ik vragen mag ? Hoeveel liter water kan daar in ?

30 liter volgens de foto van de verpakte cube hierboven
30 liter volgens de titel van het topic hierboven

dus ik denk 30 liter...

Als je vervolgens "dennerle nano cube 30 liter" ingeeft op google weet je ineens hoe groot de bakjes zijn...
:engel:

Edit: goed lezen hé, Altispinoza 😉:
Nog wat veranderingen, techniek veranderd, CO2 erbij.

Het tweede bakje in spiegelbeeld opbouwen kan inderdaad een leuk effect geven maar een andere inrichting is ook altijd verleidelijk natuurlijk...
Dilemma's dilemma's 😉

Vraagje?

Heb jij nou gewoon een afdruiprek van een verf emmer op je bakje liggen?

30 liter volgens de foto van de verpakte cube hierboven
30 liter volgens de titel van het topic hierboven

dus ik denk 30 liter...

Als je vervolgens "dennerle nano cube 30 liter" ingeeft op google weet je ineens hoe groot de bakjes zijn...
:engel:

Edit: goed lezen hé, Altispinoza 😉:

Het tweede bakje in spiegelbeeld opbouwen kan inderdaad een leuk effect geven maar een andere inrichting is ook altijd verleidelijk natuurlijk...
Dilemma's dilemma's 😉
Oke daar heb ik dan idd over gelezen dus dit is het dan: B 30 x T 30 x H 35 cm - 30 Liter

Vraagje?

Heb jij nou gewoon een afdruiprek van een verf emmer op je bakje liggen?

Hahahaha,jaja anders kunnen de eilanden niet blijven hangen. En met zo een verfrekje kan je de positie nog eens veranderen ook 🙂

Ik vind de stijl van je eerste bakje verbluffend mooi en ik zou haast durven zeggen in dezelfde stijl doorwerken maar dan lijkt het misschien te veel op een kopie van je eerste bakje daarom zou ik liever een andere stijl zien en dat we dan ook weer een prachtig voorbeeld hebben van hoe we het dan zelf ook zouden kunnen doen dus dan zouden wij een keuze kunnen maken of een combi van beide bakjes,je hebt er verstand van dat zie ik en is dat zonder CO2 ?

Ik heb nog 22 liter water over, ja er staat CO2 op. Morgen kijken of ik die makkelijk kan splitten. De afmetingen zijn hierboven al genoemd

Bedankt allemaal voor het leuke commentaar! Tot nu toe staat het er zo bij. Morgen denk ik nog wat mos en plantjes erbij. Misschien ook nog wat steen voor een wat groter eiland te kunnen maken. Voor nu even tevreden en wachtend dat die wat helderder wordt.

IMG_7058.JPG

Mooi ik zie dat je voor de spiegelreflex optie hebt gekozen,gaat prachtig worden zo'n 2 mooie bakjes naast elkaar,ga je daarna een 3de bakje opstarten of blijft het bij deze 2.

650 euro al uitgegeven schrijf je,aan wat is dat dan allemaal ? Welke dingen kosten dan zoveel geld ? Ben ik benieuwd naar.

Mooi ik zie dat je voor de spiegelreflex optie hebt gekozen,gaat prachtig worden zo'n 2 mooie bakjes naast elkaar,ga je daarna een 3de bakje opstarten of blijft het bij deze 2.
Euhh geen idee nog 😉 (vriendin leest mee, sssst)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan