Namen van deze plat vis


Ik heb totaal geen ervaring met deze vissen, maar voor mijn kogelvissen inmiddels wel de nodige research gedaan naar de diverse soorten levend voer.
Misschien dat Hyalella azteca nog interessant kan zijn? Schijnen relatief makkelijk te kweken ook. Ik heb ze zelf nog maar een week zitten, dus moet het nog gaan ervaren.

Als ze regenwormen wel willen eten, dan allicht ook blackworms? Deze vermenigvuldigen zich niet zo rap, maar hebben wel een goed hoge voedingswaarde en zijn een stukje kleiner dan regenwormen. En blijven bovendien gewoon in de bak leven, dus als het niet direct gegeten wordt is dat geen probleem. Bij een aantal aquariumwinkels wel te krijgen in kleine zakjes. (ook bij de webshop die ik hier boven linkte overigens). Er zaten een paar verdwaalde in mijn appelslakkenbak die zich inmiddels toch aardig hebben weten uit te breiden. Een cultuur samen met daphnia bleek helaas geen succes.

Ik heb zelf ook nog een paar culturen met grindalworms staan. Met als voordeel dat die dus niet in water hoeven. Allicht dat die echter al weer wat te klein zijn? Echytreeën heb je ook nog, die zijn weer wat groter/langer (maar ook kleiner dan regenwormen). Die laatste moeten bij voorkeur wel wat koeler staan.
Heb je dan ook €50 verzendkosten betaald? Bij die Duitse shop
 

Terug
Bovenaan