Nano bakje van Blackmoor


Ik blijf m even volgen, ben benieuwd hoe de Monte Carlo zich omzet naar submers straks!

Dat is voor mij ook heel spannend en leerzaam. Ik kreeg van @Rubz de tip om gelijk al te starten met 10 iur licht, en veel co2 toe te voegen en een paar keer extra verversen.
 
De allerlaatste dry-update, de gaatjes zijn nu gevuld met hairgrass, volgende week even langs het vulstation en dan wordt ie zaterdag 18 februiari opgestart:D:


IMG_3740.JPG
IMG_3741.JPG
 
heb je het hairgras ook even gesnoeit zodat die uitlopers gaat maken?
 
Ehhhh, ik heb geloof ik iets gemist:help: Hoe moet ik dat dan doen?

Gewoon met de grasmaaier er over voor je ze plant.
Je zult nu zien dat het meer in de hoogte groeit dan dat je uitlopers krijgt.
Nu gewoon wachten tot er water in zit en dan snoeien.
 
Gewoon met de grasmaaier er over voor je ze plant.
Je zult nu zien dat het meer in de hoogte groeit dan dat je uitlopers krijgt.
Nu gewoon wachten tot er water in zit en dan snoeien.

Oké!
 
Ben benieuwd! Ziet er voor nu in ieder geval goed uit :)
 
Heel benieuwd, kan niet wachten tot zaterdag! Gaat ook super zo te zien!
 
Heel benieuwd, kan niet wachten tot zaterdag! Gaat ook super zo te zien!

Ik kan ook niet wachten tot zaterdag:D Het enige puntje van aandacht is dat er op mijn nachtkastje best veel zonlicht komt.
..... Is dat heel erg? Meestal zo rond 14:00/15:00, maar dan kan ik het licht gewoon aanlaten. Maar maakt dat uit?
 
Ik zou het even aankijken hoe het gaat. Heb hier ook wel zonlicht op de bak staan af en toe, maar merk niet echt heel veel meer algen dan normaal (gelukkig vrijwel geen last van). Desnoods kun je altijd nog een zijde zwart maken van het bakje om de lichtinval tegen te gaan, mocht dit aan de kant zijn waar je niet zo zeer de bak inkijkt
 
mocht dit aan de kant zijn waar je niet zo zeer de bak inkijkt

Hehe, dat is het nou juist..... Maar mocht ik er idd veel last van hebben kan ik een zwarte plaat maken die je er voor zet en alleen als je wilt kijken weer weghaalt.
 
Of er voor zorgen dat de bak niet in de zon komt te zitten door de shutters/gordijnen oid dicht te houden. Hier staat de zon soms ook vol op de bak en vooral in de zomer laat ik alles dan gewoon dicht. De zon staat anders nml ook vol op de voor- en zijkant van de bak
 
Het water zit erin!! Licht staat op 8 uur, en ik heb er net veel denitrol (bacteriespul) ingegooid. Zo nog even wat EI meststoffen er in en wat planten uit de Rio voor de opstart.

IMG_3761.JPG
IMG_3762.JPG
IMG_3763.JPG
IMG_3764.JPG
IMG_3765.JPG
IMG_3766.JPG
IMG_3767.JPG
IMG_3768.JPG
IMG_3769.JPG
 
Ondertussen is de continu checker ook mooi groen geworden.
 
Ziet er al goed uit. Persoonlijk zou ik wel de achterkant zwart maken.. Ziet er naar mijn mening mooier uit
 
Ziet er al goed uit. Persoonlijk zou ik wel de achterkant zwart maken.. Ziet er naar mijn mening mooier uit

Ja, dat ga ik ook doen, zit alleen nog even te denken hoe ik het ga aanpakken
 
Leuk Daan!

Is dat jou kamer? Met al die planten?

Ik had vroeger ook heel veel planten. Was voordat ik een aquarium had.
 
Leuk Daan!

Is dat jou kamer? Met al die planten?

Ik had vroeger ook heel veel planten. Was voordat ik een aquarium had.

Ja, ik heb superveel planten. Ben sinds kort helemaal in de stemming. Allerlei kweekprojecten ook.
 
Het voorjaar komt eraan, dus die stemming kan wel kloppen.

Heb je ook een orchidee?

Die heb ik nu sinds een paar jaar, eigenlijk heel makkelijke plant. En de bloemen zijn prachtig.
Blijven ook maanden bloeien.
 

Terug
Bovenaan