Nano Seabait


Bedankt Leeri.

Ik heb geen idee nog welke garnalen precies John.
Wat de plantjes betreft heb ik wel het idee dat die fijne bosjes aan de voorkant wat gelig beginnen te worden.

P1140101 (1024x768).jpg


P1140090 (1024x768).jpg
 
Hey, jij hebt ook draken steen gebruikt!
Dit vind ik de mooiste stenen om te zien en voor de garnaaltjes zijn die gangetjes erg leuk.

Dat blauwe achterwandje/folie maakt je bakje lekker fris!
Met dat voorgrondplantje heb ik zelf geen ervaring.
Dat plantje rechts achterin vind ik trouwens super leuk! Die ga ik even onthouden ;)
 
Hey John. Lang niet gesproken. Ga je toch weer met garnalen beginnen? ;)
Ik heb zelf micranthemum monte carlo in m'n 20liter staan. Best mooi plantje, groeit alleen niet snel. Merk zelf dat hij midden in de bak(dus in het licht?) het het beste doet. Ik heb ze in kleine sprietjes in de grond gestopt, dan krijg je sneller een matje dan 3 plukjes. Uit jouw potje kan je al snel 10 kleine stukjes planten hoor!

Toevallig nog Crystal Reds nodig? ;)
 
Wat de plantjes betreft heb ik wel het idee dat die fijne bosjes aan de voorkant wat gelig beginnen te worden

Die indruk heb ik ook hier met de Monte Carlo en ze komen nog steeds los ook omdat de garnalen erin tekeer gaan:'(. Ik ga er straks anders maar lange spijkers inslaan denk ik:rolleyes:.
 
Ik gebruik hiervoor sinds kort geplastificeerde groene paperclips. Is wel een ander plantje, maar die laat ook zo snel los ;)

Links en rechts werkt het perfect, alleen in het middenstukje moet ik er even wat nieuwe sprietjes onder douwen.

2016-12-03 09.10.07.jpg
 
Ik had er gebogen sluitingen voor gemaakt van de afvalzakken maar ja nog komt het los. Spijkers lijkt me dus een betere optie:D;).
 
Ik heb daar geen geduld voor hoor Thomas om allemaal losse stekjes te gaan pulken van dat plantje ;)
Wanneer ben je in de buurt van Middelburg? mag je best wel wat van je garnalen brengen natuurlijk :juggle: :D

Handig gedaan Sanneke maar ik kijk het wel ff aan,als het toch helemaal vergeelt zal het waarschijnlijk door een co2 gebrek komen en haal ik het uit het bakje net zo makkelijk.

Is vastkitten geen optie John? ;)
 
Net nog zo'n steen bijgehaald en een hoekfilter,morgen maar een beetje knutselen.
 
Waar komt die steen vandaan John? Zeker niet te bestellen? En wat voor rotsblok is dat precies?
 
Aha, dat is ook zo ja. Dragonstone was het. Zal ook eens bij Mark kijken Ik had beter niks kunnen zeggen of de spijkers en de MC want nu drijft het inmiddels aan het oppervlak:(..
 
Die micranthemum groeit erg langzaam! Daar moet je een engelengeduld voor hebben!
Waarom ze geel worden? Kan een tekort van iets zijn, maar ze hebben het in ieder geval niet fijn! Ik hoop dat het plantje het overleeft. Als je snel een matje wilt kun je misschien beter voor de Glossostigma Elatinoides gaan, hoewel deze wel wat grover is dan de micranthemum.
 
Ik hoop dat m'n dry start dan wel wil lukken met MC. Mooi bakje hoor John, leuk steeds zo'n extra uitbereiding!
 
Ik zou gewoon de garnalen eruit halen John,is het ook opgelost! ;)

Zal een co2 tekort zijn denk ik Feiko,kijk het nog wel aan en anders nemen we gewoon wat anders,misschien wel dat Glosso idd.

Ik hoop het ook voor je Daan,je bent er iig goed mee bezig!

Vandaag weer aan het knutselen geweest,originele filter weg en er een hoekfilter voor in de plaats gedaanplus een verwarmingselementje,valt nu wel meer op maar kan niet alles hebben.
Steen erbij met wat mos,moet enkel nog iets hebben voor vanachter in het midden want is veel te open zo.

P1140139 (1024x768).jpg


P1140140 (1024x768).jpg


P1140141 (1024x768).jpg
 
Lekker bezig geweest John. :) Heb zelf ook zo'n hoekfiltertje draaien, heb echter wel de filter vervangen voor houdertje die je zelf kan vullen. Heb er nu bio filter granulaat met bovenop een laagje filterwatten. Filtert in mijn ogen wat beter dan wat er standaard inzit.
 
Ja je moet toch wat op de zondag Lex ;)
Dat weet ik idd van je vulling,heb dit filter al eerder gehad en lukte altijd wel zo met het standaard patroon maar zal het onthouden.
 
Ik vergeet het niet... 2 jaar geleden zou je op de daphnia beurs komen maar je bent nooit op komen dagen:rolleyes:! Dat moet je natuurlijk goedmaken en dan "trakteer" ik ome John wel op garnaaltjes!:engel::D
 
Denk dat je mis bent met iemand anders hoor Thomas,kan me het niet herinneren iig! :juggle:
 
Niet mee bemoeien John!
Je barst zelf al van de garnalen en dan die van Thomas ook nog van me af willen snoepen! ;)

En bevalt ie? Ik heb er ook zo een gekocht, maar kan hem pas over twee maanden uitproberen..... Is ie stil?

Heb al langer ervaring met dit filter vandaar de keuze om er weer 1 te nemen,is super stil en bevalt enorm!
 
Tot nu toe gaat het goed met de plantjes.
Zit wel aardig wat bruinalg op het glas maar is geen ramp en poets ik nog wel een keer weg.

Net een foto gemaakt met de tablet en ff uitproberen of het plaatsen zo gelijk lukt.

20161218_141421.jpg
 
Bedankt boy's.
Ja doen het helemaal niet verkeerd John,alleen de achterste nog niet zo maar denk dat het een te lage blijft voor die plek.
 
Bedankt boy's.
Ja doen het helemaal niet verkeerd John,alleen de achterste nog niet zo maar denk dat het een te lage blijft voor die plek.


Ja je zou er beter een kunnen kopen die de filter wat wegwerkt denk ik. Maar ja aanpassingen doen hou je toch in het begin John.
 
Bedankt Koos.
Filter valt al minder op nu het filtermateriaal een bruin kleurtje heeft,vind het wel kunnen zo en moet wel wat ruimte rond het filter hebben dat het ook eruit kan zonder een plant mee te moeten trekken natuurlijk
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan