Nanocube 20 van biljoenblik


Vervolg van het experiment. Moet morgen toch maar een blad weghalen.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Wat een schilderijtje.

Zet mij aan het denken, erg leuk om zo'n bakje op mijn barretje te zetten.

Is het niet erg moeilijk om dit formaat aquarium in balans te houden. Elke aanpassing heeft direct effect. Of zie ik dit verkeerd.

Met meer liters kom je misschien makkelijker met een miscaculatie weg?
 
Wat een schilderijtje.

Zet mij aan het denken, erg leuk om zo'n bakje op mijn barretje te zetten.

Is het niet erg moeilijk om dit formaat aquarium in balans te houden. Elke aanpassing heeft direct effect. Of zie ik dit verkeerd.

Met meer liters kom je misschien makkelijker met een miscaculatie weg?

Het is eigenlijk best wel simpel. Ik ben begonnen met het dennerle systeem. Dit gebruik ik nog deels.
Maar als je dat volgt is het erg makkelijk, en kun je bijna geen fouten maken.
Dennerle systeem is de instructie die bij de cube zat.
Een 7 dagen systeem. Dagelijks bemesten. Wekelijks verversen. Op de dag van verversen niet voeren. Water middel en vitaminen toevoegen.
 
Zoals jullie misschien hebben gelezen in het GMT, heb ik gisteren (1-10-2016) bij Aquafizz 15 Crystal Red garnalen gekocht.
En natuurlijk horen daar een paar foto's bij. Dus bij deze.

biljoenblik100.jpg



biljoenblik102.jpg



biljoenblik104.jpg



biljoenblik105.jpg



biljoenblik106.jpg



biljoenblik107.jpg



biljoenblik101.jpg



biljoenblik103.jpg
 
Zijn ze de eerste dagen goed doorgekomen??

Zo ik moest wel ff goed zoeken, maar ze zijn alle 15 nog gezond. Ze zijn lekker aan het eten.

Gisteren hadden ze shirakura ebi dama. Vandaag hebben ze novo prawn parels.

Voordat ze de cube ingingen heb ik daar nog het water ververst, dus dat kan nu 1 week zo blijven.
Normaal doe ik dat altijd op maandag. Maar dan zouden ze teveel gestoord worden.
 
Toppie dat ze de eerste dagen goed zijn doorgekomen. Blijft altijd spannnend met die rakkers ;)

Mooie exemplaren heb je gekocht!
 
Ziet er leuk uit. Domme vraag misschien, maar kruisen die Crystal Red niet met die vuurgarnaaltjes?
 
Ziet er leuk uit. Domme vraag misschien, maar kruisen die Crystal Red niet met die vuurgarnaaltjes?

Vuurgarnalen zijn van het geslacht Neocaridina.
Crystal red garnalen van het geslacht Caridina.

Dus ze kruisen niet.
 
Mooi aquarium, ik ben het met Sanneke eens. Die laatste totaaltjes stralen rust uit, misschien zelfs nog meer met de mooie garnaaltjes erbij.
 
Als je even wat minder tijd hebt, resulteerd het in een oerwoud.

IMG_0311.JPG
IMG_0312.JPG
 
De Braziliaanse klimop die je terug hebt herplant ziet er schattig uit, zo klein;).
En dan binnen 2 weken...:D.

Het is geen braziliaanse klimop. Maar waternavel (hydrocotyle verticillata).
Maar het blad heeft wel dezelfde vorm.
 
Ziet er gezellig uit! Leuk dat je 2 soorten garnalen samen houdt, nog niet zo vaak gezien. Ik ga je album zeker volgen.

ff offtopic, Hoogerheide is niet zo ver van Roosendaal. Altijd leuk om mensen tegen te komen hier die niet zo ver weg wonen. :)
 
Ziet er gezellig uit! Leuk dat je 2 soorten garnalen samen houdt, nog niet zo vaak gezien. Ik ga je album zeker volgen.

ff offtopic, Hoogerheide is niet zo ver van Roosendaal. Altijd leuk om mensen tegen te komen hier die niet zo ver weg wonen. :)

Dat ligt zeker niet zo ver van elkaar!

Ik ga eens kijken hoe het gaat met de garnalen combi. Ze moeten natuurlijk wel voor nakomelingen blijven zorgen. Maar echt kweken en selecteren doe ik niet.
Maar ik wil natuurlijk niet steeds nieuwe blijven kopen. Dus als ze zich in stand houden ben ik al blij.
 
Dat ligt zeker niet zo ver van elkaar!

Ik ga eens kijken hoe het gaat met de garnalen combi. Ze moeten natuurlijk wel voor nakomelingen blijven zorgen. Maar echt kweken en selecteren doe ik niet.
Maar ik wil natuurlijk niet steeds nieuwe blijven kopen. Dus als ze zich in stand houden ben ik al blij.


Ik ben erg benieuwd! Van de week een nieuw bakkie opgestart, 30 liter. Hier komen sowieso garnalen in. Welke ben ik nog niet helemaal over uit. Maar mochten de cr ineens flink voortplanten, dan heb ik misschien wel interesse ;)

Ook in de vuurtjes, om de andere bak wat aan te vullen met wat 'nieuw bloed'

Soms kom je wat interessants tegen op internet, maar dan is het zo ver rijden. Hoogerheide is zeker nog te doen.
 
Ja dit waar. Het is alleen nu een echt oerwoud. Ik moet er komend weekeind echt weer eens tijd voor vrij gaan maken.
Maar ja, nog 1 kort weekeind.
 
Vandaag 1 dode CR zien liggen. Denk dat deze toch wat aanpassings problemen heeft gehad. Als het hier bij blijft, ben ik tevreden.
 
Welke aanpassingsproblemen? Heb ik wat gemist?

Ze zitten er net 2 weken in. Misschien dat deze wat zwakker was. En dan heel ander water, dan in de winkel. Dat kan een garnaal fataal worden.
Maar het is maar een wilde gok. Misschien was het iets anders...
 
Hoe is het met deze Nano tegenwoordig? Hopelijk niet teveel uitval van je garnalen meer gehad!

N.a.v. dit bakje heb ik op het Vivarium ook een Nymphoïdes sp. Taiwan voor in mijn 60cm gekocht. Erg leuk plantje! Bij deze nog bedankt voor de inspiratie! :)
 
Met de CR gaat het niet zo goed als ik gehoopt had. Er zijn er nog maar 4 over. Deze zien er fors en gezond uit. Maar of er nakomelingen komen???
De vuurgarnalen doen het uitstekend.
Ook de planten blijven het prima doen.
Hieronder wat foto's.

IMG_0400.JPG
IMG_0401.JPG
IMG_0403.JPG
IMG_0405.JPG
 

Terug
Bovenaan