Nanocube 20 van biljoenblik


Mooie foto's weer, staat er goed bij zo te zien! En inderdaad de vuurtjes doen het prima zo te zien!

Jammer dat de CR's het niet zo goed doen, misschien dat ze toch wat moeite hebben om op te boksen tegen de vuurgarnalen? In ieder geval degenen die je nog hebt zien er mooi uit :)
 
Jammer dat de cr het minder goed doen. Misschien zijn ze toch op andere waarden gehouden/gekweekt dan waar ze nu op zitten Marcel. Ik zie wel bekende bladeren aan het oppervlak drijven:D;).
 
Gelukkig is er nog wel enig goed nieuws. 1 CR heeft eitjes bij zich. Dus er is nog een beetje hoop!
 
Kijk, dat is de eerste uitbreiding alweer Marcel:thumbs:
 
Ja als alles goed gaat. En de eitjes ontwikkelen tot ieniminie garnaaltjes.
Lijkt me wel heel leuk, een baby CR garnaaltje.
 
Leuk! Hopen dat alles goed gaat dan maar :)
 
Mooi bakje.
Zonde dat de crs niet zo lekker gaan maar kan idd door een verschil in waterwaarden zijn zoals andere John aangeeft.
Buiten dat is de combinatie met vuurgarnalen ook niet ideaal,ondanks dat ze onderling niet kunnen kruisen zijn vuurgarnalen door hun snelle kweken vergeleken met de crs vaak een te grote concurrentie voor ze waardoor de crs het niet redden.
 
Ik zal voor je duimen dat je strakjes ieniemienie cr garnaaltjes hebt!
 
Nou gisteravond was het dan zover. Ik zag de inimini gestreepte baby CR garnaaltjes. Ik zag er 5, hopelijk zijn er nog meer.

Hier wat zoekplaatjes.

IMG_0433.JPG
IMG_0435.JPG
IMG_0436.JPG


Sorry dat het glas wat vies is, maar wil even niet teveel storen.
 
Leuk, ik moest wel even goed kijken, maar ze zijn gespot:D
 
Ja mooi hoor,verdienen daardoor wel een eigen bakje toch? ;)
 
Ja mooi hoor,verdienen daardoor wel een eigen bakje toch? ;)

Ja misschien wel. Maar heb daar even geen plaats voor. Maar zolang de populatie niet geheel uitsterft ben ik al blij.
 
met hoeveel garnalen ben je gestart Marcel?
 
Ja misschien wel. Maar heb daar even geen plaats voor. Maar zolang de populatie niet geheel uitsterft ben ik al blij.

Voor je het weet kweken ze weer als..... en kun je ze nog amper tellen:). Wel erop letten dat de Vuurtjes niet de overhand gaan krijgen Marcel.
 
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar zoals ik eerder al aangaf is de kans groter dat de crs het niet gaan redden tussen de vuurgarnalen.
 
Ben het met John eens en daarom is apart zetten beter denk ik. Met niet veel vuurtjes zal het nog wel gaan maar later kan dat veranderen en dat zou zonde zijn van de cr s toch:S:).
Dus we gaan met zn allen Marcel over de streep trekken voor een nieuw cr bakje:D.
 
met hoeveel garnalen ben je gestart Marcel?

Ik heb 15 CR garnalen gekocht. Daar zijn maar 4 sterke van overgebleven. 1 daarvan heeft dus jongen gekregen. Dus nu heb ik 6 (misschien meer) jonge CR garnalen.
 
Voor je het weet kweken ze weer als..... en kun je ze nog amper tellen:). Wel erop letten dat de Vuurtjes niet de overhand gaan krijgen Marcel.

Misschien als de vuurtjes teveel worden, dat ik er een paar in de grote bak zet. Maar ben bang dat ze opgegeten worden.
 
Ben het met John eens en daarom is apart zetten beter denk ik. Met niet veel vuurtjes zal het nog wel gaan maar later kan dat veranderen en dat zou zonde zijn van de cr s toch:S:).
Dus we gaan met zn allen Marcel over de streep trekken voor een nieuw cr bakje:D.

Ja ja. Misschien een oplossing zoals op het werk. Willen jullie een extra lab?? OK..... wandje ertussen, deurtje erin. Zo extra lab.:oops:maar dan 2x zo klein.
 
Tja of je maakt een bovenverdieping en dan met een lift:D:D;). Maar ja, ik snap je "probleem" van een tweede bakje Marcel. Maar het is ook wel weer leuk om een goedlopend cr bakje te hebben hoor:deal:.
 
Misschien als de vuurtjes teveel worden, dat ik er een paar in de grote bak zet. Maar ben bang dat ze opgegeten worden.

Ooh oke want ik het een mini populatie van 6 die het op moeten nemen tegen 8 neon tetra's en 3 badis badis. Ze hebben een dikke kluit javamos maar of het wat wordt.....
 
Leuk dat zoeken naar die kleintjes! Hoop dat ze goed opgroeien en je weer een mooi groepje krijgt!
 
Weer even een paar plaatjes. Heb de cube weer eens een beetje opgeruimd.

IMG_0446.JPG



IMG_0445.JPG




IMG_0447.JPG




IMG_0451.JPG


Dat waren ze weer.
 
Mooi hoor Marcel!! een geslaagd project zal ik maar zeggen! Gebruik je co2?
 
Word een sfeervol bakje Marcel. Laat de klimop maar groeien!
 
Mooi hoor Marcel!! een geslaagd project zal ik maar zeggen! Gebruik je co2?

Ja, achter het blad staat een jbl taifun. Aangesloten op een dennerle wegwerp fles van 500 gram.
 
Word een sfeervol bakje Marcel. Laat de klimop maar groeien!

Die klimop is geen klimop. Maar het is waternavel Hydrocotyle verticillata. Dus deze blijft laag.
 
Die klimop is geen klimop. Maar het is waternavel Hydrocotyle verticillata. Dus deze blijft laag.

links achter wel toch? waternavel ook een erg mooi plantje
 
links achter wel toch? waternavel ook een erg mooi plantje

Nee, ook linksachter niet. Dat is een Nymphoides species Taiwan. Welke ik goed kort houd. Hooguit 2 tot 3 bladeren.
 
Ziet er mooi uit Marcel en ze hebben het wel naar de zin zo te zien:thumbs:.
 
Zo gisteren weer eens groot onderhoud gehad in de nano cube.

Had behoorlijk last van een groene kaamlaag. Dus heb de bodem maar eens goed uitgezogen met een nano vuilkolk.
Dat was wel nodig. Ook de planten uitgedund.
De nymphoïdes sp taiwan had een 2e plant gemaakt. Dus de moeder er maar uit gehaald.
Ook de waternavel uitgedund, en enkele stekjes terug gezet.
Ik zie weer garnalen!!

Tijd voor een paar snelle plaatjes.

IMG_0507.JPG



IMG_0509.JPG



IMG_0511.JPG
 

Terug
Bovenaan