Nanocube 20 van biljoenblik


Mooie foto's!
Zijn niet veel garnalen meer te zien op een paar vuurgarnalen na als ik het goed heb,enige cr is een dode rechts in de hoek.
 
Misschien een domme vraag Marcel , maar had je bij dat filter ook geen spraybar bij gekregen en zoja waarom gebruik je die niet ?

Dat is geen domme vraag Stefan.

De spraybar zat er eergisteren nog aan. Maar hierdoor beweegt het hele water oppervlak. En Hugo vind dit niet fijn.
Ik heb toen dat ding eraf gehaald. Maar Hugo zwemt of achter of aan de zijkant. Dus nu heb ik de tuit maar naar het midden laten stromen.
Dan heeft Hugo een stromingsloze zijkant en achterkant.

Sindsdien zwemt hij (of zij) meer door de bak.
 
Ze stellen stroming inderdaad niet ze erg op prijs.
 
Die ervaring heb ik ook en vaak gaat het goed maar hier heb ik een keer meegemaakt dat mn Citroenen erg snel weg (lees: op) waren:Dk:Dk

Ja John! Het zijn dan ook echte fruit eters! :D
 
Zomaar.

DSC01039.JPG



DSC01041.JPG



DSC01042.JPG
 
Mooie bak en wat zijn je garnalen ontzettend mooi rood!
 
Leuke foto's Marcel en alles dieren zo op kleur prachtig
 
Volgens mij voert Marcel iets met rode kleurstof
 
Volgens mij voert Marcel iets met rode kleurstof

Ja, dat zou kunnen. Ik heb namelijk een potje Dennerle color booster.

Ik heb dat vermengd met wat ander voer, en tot stofvoer vermalen.

Zowel de Boraras als de garnalen eten dit.
 
Ah, kijk :) Dat is dan opgehelderd. Je Boraras zijn echt zo bizar rood, echt geweldig!
 
Het rood van je vissen en garnalen springt er echt uit in combinatie met de groene planten! Mooi!
 
Het rood van je vissen en garnalen springt er echt uit in combinatie met de groene planten! Mooi!

Vroegah. Bij de slager. Lagen de biefstukken ook tussen groene blaadjes nepsla. Zo leken ze een stuk roder!

Nu liggen er geen biefstukken meer.....:oops:
 
Vroegah. Bij de slager. Lagen de biefstukken ook tussen groene blaadjes nepsla. Zo leken ze een stuk roder!

Nu liggen er geen biefstukken meer.....:oops:
Die goeie oude tijd met nep peterselie rondjes (of wat het ook voor moest stellen):)
 
Minder leuk nieuws.

454A31B3-5290-4A7D-87B4-D72CBA138511.jpeg



3C3DD5B5-20A8-4119-8067-9E40AD96AF87.jpeg



C977F722-B093-40E7-9981-FD1B79409227.jpeg



Hugo is vandaag overleden. Was al zeker een jaar oud toen ik deze kreeg.
Maar goed. Een Betta in de nano bevalt me wel.

Dus er komt snel een andere.
 
He joh, wat is dat onverwacht, wat een tegenvaller!
 
De spraybar zat er eergisteren nog aan. Maar hierdoor beweegt het hele water oppervlak. En Hugo vind dit niet fijn.
Ik heb toen dat ding eraf gehaald.

Is dat een dennerle hoekfilterje of zie ik het verkeerd?
Je kan de spraybar ook met de gaatjes naar de ruit richten om zo de stroming te dempen...

Alleszins ik heb hetzelfde filtertje denk ik, misschien een iets korter model.
Wat ik me afvraag: deze filter werd bij mij geleverd met iets wat omschreven kan worden als "een intern filterpatroon, bekleed met witte watten". Ik denk dat dit standaard zo is?
Maar door de vorm en grootte van dit onderdeel kan je precies geen extra filtermateriaal (spons, siporax,...) toevoegen. Is dat bij jou ook zo? Heb jij daar nog iets anders in zitten behalve dat patroon?
Er zit misschien een opzetstukje op (ter bescherming van de kleine garnalen) bij jou? Kan je dit opvullen met extra filtermateriaal?
 
Aiai, ik zie nu pas het overlijdensbericht van Hugo...
Nooit leuk zoiets...
:mad:

Wel een leuk bakje en effectief zeer mooi gekleurde bewoners! :thumbs:
 
Is dat een dennerle hoekfilterje of zie ik het verkeerd?
Je kan de spraybar ook met de gaatjes naar de ruit richten om zo de stroming te dempen...

Alleszins ik heb hetzelfde filtertje denk ik, misschien een iets korter model.
Wat ik me afvraag: deze filter werd bij mij geleverd met iets wat omschreven kan worden als "een intern filterpatroon, bekleed met witte watten". Ik denk dat dit standaard zo is?
Maar door de vorm en grootte van dit onderdeel kan je precies geen extra filtermateriaal (spons, siporax,...) toevoegen. Is dat bij jou ook zo? Heb jij daar nog iets anders in zitten behalve dat patroon?
Er zit misschien een opzetstukje op (ter bescherming van de kleine garnalen) bij jou? Kan je dit opvullen met extra filtermateriaal?

Ja is een hoekfilter met baby protect filter.

Dat baby filter dient ook als voorfilter. Dit houd de patroon langer schoon.

Er is ook een hervulbaar patroon te koop. Dus kun je vullen met kool. Of met fijn substraat.
Ik heb dit een tijdje gebruikt. Maar vind de wegwerp makkelijker.
Eens in 3-4 maanden een nieuwe erin. Koop een setje van 3 met schuimfilter.
 
Na triest nieuws. Komt goed nieuws.

Vandaag een mooie Betta splendens superdelta uitgekozen in de LFS. Deze Betta is behoorlijk actief. En is reuze nieuwsgierig naar alles wat beweegt. Garnalen vind hij heel erg leuk. Maar de garnalen zijn erg snel gelukkig.

Hieronder wat plaatjes.

DSC01060.JPG



DSC01061.JPG



DSC01062.JPG



DSC01063.JPG



DSC01064.JPG



DSC01066.JPG



DSC01067.JPG



DSC01068.JPG



DSC01069.JPG
 
Dat is een prachige betta!!
 
Wat een mooie Betta, niet alleen zijn vinnen maar heel het lijf en de kop vind ik prachtig!
 
Die is inderdaad erg mooi Marcel en ik dacht dat de mijne van de avatar een een Super Delta was.
 
Die is inderdaad erg mooi Marcel en ik dacht dat de mijne van de avatar een een Super Delta was.

Van wat ik heb begrepen is dat super delta net voor de half moon zit.

Dus hoe ver de staart kan uitwaaieren. Het gaat dus niet om de kleurstelling.

Staart type.

AE11164F-4AC9-4C65-91BF-AC0B991ABCCE.png
 
mooi vis hoor houd wel van dat blauwe
succes met de nieuwe bewoner
 
Hugo heeft een prachtige opvolger gekregen!
 

Terug
Bovenaan