Wat is er nieuw

nieuw aquarium (rio 180) van Lurensz66

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lurensz66
  • Startdatum Startdatum
Thx Beide! Door het vorige hout is wel 1 L nummer dood gegaan helaas.
Ik had het hout gekocht op een kerst afdeling in het tuincentrum.
Ik denk dat het hout ge�mpregneerd was waardoor er giftige stoffen in het water kwamen.

Hierbij weer een nieuwe update. Het aquarium is nu wat donkerder door het kroos. Hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn. Heb ook een nestje gehad van de maroni's , helaas waren alle kleintjes na 10 dagen weg. Volgende keer beter. De antennebaarsjes hebben het ook niet lang volgehouden helaas.

wda0EWZPII3zuq3X1kxoCP02i3SiWuCB.jpeg

leuk hoor, maar jammer van de jongen.
Misschien een volgende maal beter moet je maar denken.

Thx allemaal! Inderdaad wel jammer van die jongen. Had stiekem gehoopt dat er 1 of 2 zouden overleven. VOlgende keer beter😉

Vandaag even dierenwinkel ingelopen en een koppeltje Apistogramma viejita gekocht. Vondt ze zo mooi kon de verleiding niet weerstaan :smitten:
nu vraag ik me wel of of het ook echt viejita's zijn ?
De man in de dierenwinkel zei van wel, waren ook behoorlijk prijzig. Kan iemand dit bevestigen?
Het is in iedergeval een koppeltje want ze hadden al eitjes gelegd in de dierenwinkel. Ben der wel super blij mee🙂

twRJyorYNUak1SC_of25Elqe-YWVw3wL.jpeg

Dit is niet de echte viejita, maar een aquariumvorm van de macmasteri (waar mogelijk een beetje viejita bloed in zit).
Dit visje is ook niet goedkoop, dus afgezet zul je niet snel zijn. En persoonlijk vind ik de viejita ook minder mooi.

~ Ivo

Bedankt Ivo! Het geeft eigenlijk ook niet, ze zien der super uit.

Schitterende foto's!

Ik ben ook aan het orienteren voor de macmasteri. Die van jou zien er echt geweldig uIt zeg.

Is je bak in het echt net zo donker als op de foto of lijkt dit maar zo?

Thx allemaal!@dennis,bak is iets lichter dan op de foto's maar scheelt niet veel.donkere wordt veroorzaakt door de valisneria die op het oppervlak drijft en de grote Lotus.

Jaloers haha. De bak van een ander lijkt altijd mooier. Volgens mij heb jij echt zoekwerk om de vissen te vinden. Verstopplekken genoeg zo te zien 🙂

Ik laat me zeker inspireren door jou bak als je het niet erg vindt :$

Dat mag hoor Dennis🙂 ben ook geen prof hoor!Beetje mooie opstelling maken qua hout en planten en dan heel veel geduld hebben!

Thx vind het ook prachtige visjes!
Het mannetje apisto probeert wel vaak indruk te maken op de sleuteljes door te pronken. De sleuteltjes zijn hier niet echt onder de indruk van maar vraag me wel af of zij zich hier fijn bij voelen. Als de apisto dit te vaak doet jagen ze hem wel weg want de sleuteljes zijn nog steeds de baas.
Ze komen elkaar wel vaak tegen in de bak. Nu is mijn vraag of een beetje spanning in de bak kwaad kan? Zorgt dit voor stress of is dit ook een beetje de natuur? Vind dit een beetje moeilijk te bepalen.

Nou hierbij mijn eerste filmpje. Erg slechte kwaliteit, weet het! Dacht misschien toch wel leuk om te laten zien.
Kort na dit filmpje kwam ik erachter dat mijn sleuteltjes eitjes hebben gelegd. 2e nestje al. In het filmpje zie je de plek wel ongeveer, rechts achter op de een blad op de bodem.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aAm61-Ljgfw[/video]

Lurensz66 zei:
Nou hierbij mijn eerste filmpje. Erg slechte kwaliteit, weet het! Dacht misschien toch wel leuk om te laten zien.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aAm61-Ljgfw[/video]
Hoezo slechte kwaliteit ??? Mooi !!!

Thx hoor!vind zelf de kwaliteit erg slecht,aquarium ziet er 5 x viezer uit. Ff kijken hoe ik het beeld scherper krijg , deze heb ik gemaakt met iPad.

Nog een filmpje van de maroni's met jongen! Vorige keer hebben de jongen het 10 dagen uitgehouden, kijken of ze nu wat meer geluk hebben.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=v-F55bhj7bE[/video]

Vandaag mijn hele bak veranderd. Wilde toch graag mee biotoop gericht. Er staan nog 2 soorten planten in , rode lotus en valisneria. Voor de rest heb ik veel wortels toegevoegd(boom wortels). Ik vindt het erg geslaagd zo!
Helaas heb ik de apisto's weg moeten doen omdat deze de hele bak door werden gejaagd door de sleutelgaten omdat ze een nest hadden. De biotoop liefhebbers zullen wel schrikken nu want heb een paartje kempvissen voor gekocht. Deze zitten met name in de bovenlaag dus verwacht daarom minder ellende.
Het water is nog niet helemaal helder op de foto's was net klaar met inrichten namelijk.

YeFhhe8QmSonKc_aCHgVOb-eMmjPWjb2.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan